Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@12:13:10 GMT

دستور پخت حلوا کاسه

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۹۱۹۲

دستور پخت حلوا کاسه

ابتدا آرد برنج را با دقت و حوصله بو بدهید طوری که رنگ آرد تغییر نکند. اجازه بدهید آرد کاملا خنک شود. در یک ظرف مناسب به آرد بو داده و خنک شده گلاب را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا حالت کرم مانند شود. ناطقان:


مواد لازم برای تهیه حلوا کاسه :
آرد برنج اعلا     1 پیمانه
شکر      2 پیمانه
گلاب      1/5 پیمانه
 زعفران دم کرده     نصف پیمانه
روغن     نصف پیمانه
آب     2 لیوان

 

طرز تهیه حلوا کاسه:

ابتدا آرد برنج را با دقت و حوصله بو بدهید طوری که رنگ آرد تغییر نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجازه بدهید آرد کاملا خنک شود. در یک ظرف مناسب به آرد بو داده و خنک شده گلاب را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا حالت کرم مانند شود.

 

در قابلمه ای دو لیوان آب بریزید و شکر را در آب حل کنید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود و نباید بجوشد میزان آب در اثر تبخیر نباید کم شود. فقط در حدی که شکر حل شود. زعفران را به آب و شکر اضافه کنید و بعد آرد برنجی که در گلاب مخلوط کردیم را آرام آرام اضافه کنید و هم بزنید. تا کاملا با آب و شکر و زعفران مخلوط شود.

 


در این مرحله حرارت را کم کنید و مدام هم بزنید تا مواد به غلظت برسد. این پروسه حدودا یک ساعت زمان می برد. زمانی که به غلظت رسید روغن را اضافه کنید.

 

ابتدا روغن روی مواد می آید اما بعد از مخلوط کردن و مدام هم زدن جذب می شود و مواد حباب می زند. تمام  مراحل باید روی حرارت خیلی ملایم انجام شود و با حوصله هم بزنید. در نهایت می بینید که حلوا به غلظت مطلوب رسیده و عطر خوشی که دارد.
برچسب ها: حلوا ، کاسه ، ناطقان ، آرد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حلوا کاسه ناطقان آرد اضافه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت ۸ اردیبهشت روز میمند خواستگاه گل محمدی - فارس

میمند شهری از توابع بخش میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس است. میمند اولین تولیدکننده بزرگ گلاب در ایران بوده است و در آن سالیانه بیش از ۱۰ هزار تن گلاب تولید می‌شود که ۶۰ درصد آن صادر می‌شود و سطح زیر کشت گل محمدی و نسترن در حدود ۲۱۰۰ هکتار است.میمند دارای آب و هوایی معتدل و نسبت به مناطق همجوار خنک‌تر باشد و حدود ۱۰۲ نوع گیاهی دارویی در میمند روییده و از آن‌ها عرق گرفته می‌شود و صنعت شیشه گری نیز در این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075427 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • (تصاویر) جشنواره گل و گلاب‌گیری میمند
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • به مناسبت ۸ اردیبهشت روز میمند خواستگاه گل محمدی - فارس
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر