Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:38:01 GMT

آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه مهم عمرانی بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۹۵۳۹

آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه مهم عمرانی بندر چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ارزش این پروژه ها را بالغ بر 848.169  میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه احداث مراکز فرعی جستجو و نجات دریایی سواحل استان (MRCC) در پسابندر به مبلغ 180  میلیارد ریال، پروژه پوشش رادیویی کامل سواحل استان سیستان و بلوچستان در منطقه A1 دریایی با اعتبار کل 110 میلیارد ریال، پروژه اطفاء حریق و آبیاری قطره ای فضای سبز بنادر شهید کلانتری، شهید بهشتی و کوی مسکونی بندر با اعتبار کل 550 میلیارد ریال و پروژه  سرمایه گذاری احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی (پتروشیمی) به روش BOT  به مبلغ 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

169 میلیارد ریال در بندر شهید بهشتی چابهار شروع می شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این پروژه ها افزود: مراکز فرعی جستجو و نجات دریایی پسابندر یکی از دو مرکز فرعی(MRCC)  برنامه ریزی شده در راستای ارتقاء ایمنی دریانوردی و افزایش سرعت واکنش تیم های امداد نجات دریایی در چارچوب انطباق با  کنوانسیون بین المللی (SAR)  با ظرفیت اشتغال زایی 75 نفر در زمینی به مساحت 500 مترمربع احداث می شود.
آقایی با اشاره به اینکه این مراکز به لحاظ موقعیت خاص و استراتژیکی در شرقی ترین نقطه جنوب کشور و بعنوان نزدیک ترین مرکز برای دسترسی به آبهای آزاد حائز اهمیت می باشد افزود: این مرکز مسئول اعمالی چون تجسس و نجات، کمک های پزشکی در سوانح دریایی، جلوگیری از آلودگی دریا و کنترل ایمنی دریایی یک منطقه به حساب می آید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی در خصوص پوشش کامل رادیویی سواحل استان به عنوان دومین پروژه مربوطه، با بیان اینکه پروژه مذکور با ظرفیت اشتغال زایی 75 نفر و در مدت 12 ماه در محدوده ساحلی استان به طول 541 کیلومتر با ایجاد پنج سایت رادیویی  پسابندر، بریس، چابهار، گوردیم و بندر شهید رضایی زرآباد پیاده سازی شده است تصریح کرد: این پروژه پوشش کامل رادیویی  (VHF)  در آبهای ساحلی استان را فراهم و موجب افزایش ایمنی کشتیرانی و دریانوردی در چارچوب کنوانسیون بین المللی (SOLAS)  و تسریع در واکنش به پیامهای اضطراری دریایی و عملیات جستجو و نجات در دریای عمان می شود.

 

آقایی اظهار نمود: بخشی از  پروژه پوشش رادیویی سواحل شرقی استان شامل1500 متر  کابل کشی فیبر نوری به سایت بریس، 1000 متر کابل کشی فیبر نوری به سایت پسابندر، برق رسانی سایت بریس به طول 1200 متر با استفاده از 16 اصله تیر برق با ترانس 25 کیلوولت و برق رسانی سایت پسابندر به طول 800 متر کابل بصورت دفنی و توان 200 کیلووات و اتاق و ترانس 315 کیلوولت می باشد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پروژه اطفاء حریق بندر شهید کلانتری و آبیاری قطره ای فضای سبز بنادر شهید بهشتی، شهید کلانتری و کوی مسکونی بندربه عنوان سومین پروژه اجرایی با اعتبار کل 550 میلیارد ریال نام برد و هدف از اجرای این پروژه را افزایش ضریب ایمنی اسکله ها، شناورهای سنتی، محوطه ها و کوی مسکونی بندر و صرفه جویی و بهینه سازی اصلاح الگوی مصرف به میزان حداقل 30 درصد عنوان کرد.
آقایی با بیان اینکه این پروژه با اشتغالزایی برای 80 نفر و در مدت 18 ماه اجرا می شود افزود: مجموع لوله گذاری انجام شده در این پروژه 127 کیلومتر از جنس پلی اتیلن می باشد که 7 کیلومتر مربوط به شبکه اطفاء حریق در بندر شهید کلانتری و 120 کیلومتر لوله گذاری آبیاری قطره ای فضای سبز بنادر شهید بهشتی، شهید کلانتری و کوی مسکونی می باشد.
او  در ادامه اضافه کرد: برای این پروژه از 5 ایستگاه پمپاژ و 4 مخزن بتنی شامل ( یک مخزن 700 متر مکعبی برای شبکه اطفاء حریق و 3 مخزن 600 ، 300 و 115 متر مکعبی در  آبیاری) استفاده شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین درباره پروژه احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی (پتروشیمی) در بندر شهید بهشتی چابهار اظهار کرد: این پروژه  با ظرفیت سالانه 8 میلیون و 500 هزار تن و با ظرفیت اشتغال زایی مستقیم  125 نفر در زمینی به مساحت 87000 متر مربع احداث می شود.
آقایی با بیان اینکه مبلغ این پروژه 8.169 میلیارد ریال و مدت آن 25 ساله می باشد تصریح کرد: احداث این پروژه در راستای ایجاد ترافیک دریایی در سواحل مکران، رقابت پذیر نمودن محصولات صادراتی نسبت به سایر کشورها با توجه به نزدیکی بندر چابهار به کشورهای هدف و ذخیره سازی محصولات تولید شده در سایت پتروشیمی نگین مکران می باشد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شهید چابهار بندر مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان شهید کلانتری میلیارد ریال کوی مسکونی اطفاء حریق شهید بهشتی بندر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم از آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان و پایان عملیات عمرانی در این منطقه تا مرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

علیرضا رشیدی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه یکی از پروژه‌های شاخص سال گذشته بهره برداری از فاز ۵ عمار یاسر بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه تملک یک کار بسیار سخت و نفس‌ گیری است، با همت عزیزان در منطقه ۷ و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری در این منطقه تملکات لازم انجام شد و متعاقب آن طراحی پروژه نیز با توجه به مسائل ترافیکی انجام گرفت.

وی افزود: طراحی و برآورد پروژه در اداره کل فنی و عمرانی شهرداری قم انجام و اسناد مناقصه اجرای پروژه تهیه شد تا به اجرای پروژه رسید.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با اشاره به اتمام عملیات ساخت بلوار جعفر طیار در اسفندماه سال گذشته خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه اقدام مهمی در مجموعه مدیریت شهری قم بود.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ در برنامه‌های معاونت فنی و عمرانی چند پروژه در مباحث ایمنی و آتش نشانی وجود داشت، افزود: از جمله این پروژه‌ها بهسازی ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی در بلوار کشاورز بود.

وی گفت: سایت آموزشی آتش نشانی در بلوار آیت الله بروجردی و همچنین ساختمان آتش نشانی مادر سال گذشته به بهره برداری رسید و عملیات عمرانی ساختمان فرماندهی آتش نشانی شروع شد.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم تاکید کرد: در خصوص ایستگاه‌های جمع‌آوری زباله نیز در منطقه ۵ مکان‌یابی صورت گرفت و اقدامات عمرانی آن آغاز شد.

رشیدی نژاد گفت: قرارداد بهسازی این سایت با پیمانکار بسته شد و عملیات عمرانی آن ۶۰ درصد پیشرفت دارد که تا خرداد نیز به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان و همچنین اراضی ۳۲ هکتاری بود که عملیات عمرانی آن سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با قراردادی که بسته شد بحث سیستم دفع فاضلاب، تأمین آب، گازرسانی، شبکه ۲۰ کیلووات، جدول کاری و زیرسازی و عملیات خاکی آن پروژه آغاز شد که همه پیمانکاران مشغول فعالیت هستند و تا مردادماه امسال کلیه عملیات‌های آنجا تمام می‌شود.

رشیدی نژاد گفت: در اراضی ۳۲ هکتاری طراحی و تهیه اسناد و مناقصه انجام شد و در حال حاضر با توجه به اینکه اسناد وصول شده کمیسیون‌های مناقصه در حال فعالیت هستند تا ۱۰ روزه دیگر پیمانکار مشخص و عملیات آغاز خواهد شد.

کد خبر 750377

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • نجات ۲۹ دریانوردی هرمزگانی/ ۳ فوتی و ۷ مجروح در سانحه آتش سوزی لنج
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد