Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید اسماعیل صالحی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:هم‌اکنون به ازای هر ۶ هزار هکتار جنگل و یک نیروی قرقبان و ۳۰ هزار مرتع یک نیروی قرقبان در عرصه‌های منابع طبیعی استان فعال است که این میزان جوابگویی پوشش عرصه‌ها را نمی‌دهد.

وی افزود: براساس استاندارد میانگین جهانی به ازای هر ۲ هزار هکتار جنگل یک نیروی حفاظتی و هر پنج هزار هکتار مرتع یک قرقبان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی اظهار داشت: به منظور افزایش برنامه حفاظتی در استان، عرصه‌های ملی،  مستثنیات،  طرح‌های مرتعداری و زمین‌های واگذار شده، تفکیک و طبقه‌بندی شده است تا بتوان برای عرصه‌های که متولی ندارند به ازای هر ۶ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار مرتع یک نیروی قرقبان مستقر کرد.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با بهره‌برداران محلی و مرتعداران اشاره کرد و گفت: در این راستا از ظرفیت بهره‌برداران برای حفاظت از عرصه‌های تحت مدیریت خودشان استفاده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح قطعه‌بندی حفاظتی اراضی "پارسل‌بندی" اراضی ملی استان امسال با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح صیانت از جنگل‌ها و اعتبارات صندوق توسعه ملی با همکاری شرکت‌ها و تعاونی‌های فراگیر، بخش خصوصی فعال در حوزه منابع طبیعی اجرا شد.

به گفته وی، با اجرای این طرح زمینه افزایش ضریب حفاظت، افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت و کمیت اقدامات حفاظتی ساماندهی، ارتقا بهره‌وری نیروهای عملیاتی بخش حفاظت منابع طبیعی فراهم شد.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه افزایش ضریب حفاظتی، با استفاده از طرح پارسل‌بندی عرصه‌های که متولی ندارد با همکاری بخش خصوصی و همچنین بهره‌برداران از این مناطق حفاظت می‌شود.

صالحی به افزایش تعامل و همکاری در زمینه ارتقاء ضریب حفاظت در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و همچنین مناطق زیرپوشش حفاظت محیط‌زیست با اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اشاره کرد و گفت: براساس هم‌اندیشی انجام شده با اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان، مقرر شد که هر ۲ اداره کل از ظرفیت و امکانات اطفاء حریق، ایست بازرسی و ظرفیت و توان همدیگر برای افزایش ضریب حفاظت استفاده کنند.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیش از یکهزار و ۷۷۹ پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی استان تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد که این پرونده‌ها در حوزه قاچاق چوب و زغال، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی و تصرف در اراضی ملی بوده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری اخبار کنکور منابع طبیعی ضریب حفاظت هزار هکتار یک نیروی عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری