Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

درپی آشوب ایجاد شده توسط طرفداران رییس جمهور آمریکا در کنگره این کشور کابینه ترامپ در تدارک برکناری او است.

به گزارش ایسنا ، شبکه «سی‌بی‌اس» اعلام کرد، زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه اعضای کابینه ترامپ مشغول گفت‌وگو درباره احتمال فعال‌سازی متمم شماره ۲۵ قانون اساسی آمریکا جهت برکناری ترامپ از قدرت هستند، شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، چنانچه معاون ریاست جمهوری و اعضای کابینه تشخیص دهند که رئیس جمهور به لحاظ جسمی یا روانی دیگر قادر به هدایت امور نیست، می‌توانند با استناد به این متمم، امور را به معاون ریاست جمهوری بسپرند.

این همان متممی است که در سال ۲۰۱۶ و پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، جمعی از روانپزشکان در نامه‌ای با نامناسب خواندن دونالد ترامپ او را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری استفاده از آن را خاطر نشان شدند.

ساعاتی پیش همزمان با برگزاری جلسه بررسی نتایج انتخابات آمریکا جهت معرفی بایدن به عنوان رییس جمهور منتخب این کشور دونالد ترامپ که هنوز نتایج انتخابات را نپذیرفته است با برگزاری تجمعی بزرگ با حضور طرفدارانش زمینه آشوب در اطراف کنگره آمریکا را فراهم کرد. طرفداران ترامپ پس از تجمع اعتراضی در اطراف کنگره با ایجاد درگیری با تیم حفاظتی این نهاد وارد ساختمان اصلی کنگره شدند.

 

لینک کوتاه: asriran.com/003CoK

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ برکناری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا