Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:48:33 GMT

تثبیت مالکیت بر اراضی ملی مانع زمین‌خواری است

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۰۲۷۸

تثبیت مالکیت بر اراضی ملی مانع زمین‌خواری است

ایسنا/فارس مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس تاکید کرد که ثبت مالکیت دولت بر اراضی ملی، عامل مهمی در ممانعت از بروز زمینخواری است.

سید مهدی هاشمی پنجشنبه ۱۸ دی در دیدار با مسؤلان منابع طبیعی فارس، گفت: امسال ‌بالغ بر یک میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سنددار شدند که به تثبیت مالکیت اراضی ملی در سال جهش تولید کمک می‌کند و مانع زمین‌خواری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ‌بالغ بر یک میلیون و ۳۲۱ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در ۹ ماهه امسال سنددار شدند که به تثبیت مالکیت اراضی ملی در سال جهش تولید کمک می‌کند و راه را بر سیطره زمین خواران بر این اراضی می‌بندد.

هاشمی بر ضرورت سرعت بخشی به فرایند تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد اراضی ملی تأکید کرد و افزود: با توجه به ابلاغ سند تحول قضایی توسط رییس قوه قضاییه طی هفته‌های اخیر، مبحث مالکیت اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی و نیز کاداستر (تهیه نقشه با تصاویر هوایی) و جانمایی و تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی جایگاه ویژه‌ای در اجرایی شدن بهینه طرح صدور اسناد دارد.

مدیرکل ثبت اسناد فارس، تثبیت سه میلیون و ۹۳ هکتار از این اراضی در مدت سپری شده از سال جاری را ماحصل عزم راسخ و اراده جهادی در جهت پیشبرد برنامه سازمانی دانست و بیان کرد: امیدواریم این جهش و حرکت استثنایی سرفصل جدیدی بر استمرار تعامل ادارات در مسیر تثبیت تمام اراضی استان باشد.

او اضافه کرد: برنامه داریم تت با ارائه هر چه سریع‌تر نقشه‌های مبتنی بر استانداردهای کاداستر و سامانه شمیم از سوی ادارات منابع طبیعی استان تمهیدات لازم در زمینه صدور اسناد مربوطه را تا پایان سال فراهم کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس همچنین در نشست مدیران کل ثبت و اوقاف فارس در همایش ویدئوکنفرانسی سازمان ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه کشور مشارکت مطلوب ادارات ثبت و اوقاف را ضامن حفظ و حراست از حقوق موقوفات برشمرد و گفت: هم اکنون که شرایط مطلوب حرکت سریع در مسیر مستند سازی املاک و اراضی وقفی و صدور اسناد مالکیت کاداستری موقوفات فراهم شده و کارشناسان ثبت به صورت شبانه روزی مشغول ایفای نقش در این مسیر می‌باشند انتظار داریم ادارات اوقاف نیز با هماهنگی مطلوب ما را در این مسیر یاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سند تحول قضایی سند مالكيت اراضي ملي فارس تثبیت مالکیت منابع طبیعی صدور اسناد ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس