Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@03:43:03 GMT

درخواست از چهره‌های ورزشی برای کاهش تصادفات

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۰۴۷۱

درخواست از چهره‌های ورزشی برای کاهش تصادفات

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از قهرمانان و چهره‌های ورزشی خواست به عنوان سفیران سلامت و ایمنی، دست‌اندرکاران حمل و نقل شهر تهران را در کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی عبور و مرور شهروندان یاری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید مناف هاشمی در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات فوتبال حرف و مشاغل و در حضور جمع زیادی از قهرمانان و چهره‌های ورزشی بویژه فوتبالی‌ها افزود: «سال گذشته حدود 590نفر در تصادفات ترافیکی شهر تهران کشته شدند،که حدود 371نفر آنان یا موتورسوار بودند، یا عامل کشته شدن آنان، موتورسیکلت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هاشمی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم امسال در تصادفات ترافیکی 20درصد کاهش داشته باشیم، یادآور شد: "اگر نتوانیم رفت و آمد  3.5 میلیون موتورسوار را در سطح شهر تهران مدیریت کنیم که برخی از آنها متاسفانه به قوانین راهنمایی و مباحث ایمنی بی‌توجه هستند، قطعا در کاهش تلفات هم موفق نخواهیم بود."

وی همچنین با اشاره به برگزاری پویش «موتورسوار خوب» با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، یاد جهان‌پهلوان تختی را به عنوان الگوی جوانمردی و شرافت در ورزش گرامی داشت و تصریح کرد: «امروز خواسته ما از شما، به عنوان الگوهای ورزشی و مورداعتماد و یاور مردم در حوادث و بحران‌ها این است که به عنوان سفیران سلامت و ایمنی، در کاهش تصادفات ترافیکی تاثیرگذار باشید.»

در این مراسم زین دوچرخه که ویژه عادل فردوسی‌پور، مجری و گزارشگر خوشنام و محبوب فوتبال طراحی و ساخته شده بود، از سوی معاون حمل  و نقل و ترافیک شهرداری تهران به وی اهدا شد.

 سازمان حمل ونقل و ترافیک هم بصورت نمادین 120کلاه ایمنی به چهره‌های ورزشی و شرکت‌کنندگان در مراسم تقدیم کرد تا به دست موتورسوار خوبی که می‌شناسند، برسانند.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، همچنین به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک و توسعه حمل ونقل پاک، 13 دوچرخه برای دست‌اندرکاران مسابقات و نمایندگان تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات حرف و مشاغل در نظر گرفته شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران چهره های ورزشی شهرداری تهران حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران

یاسر ابراهیمی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به نقش دوربرگردان در ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های پر تصادف استان در حال احداث می‌باشد.

او افزود: احداث دوربرگردان در محور‌های (محمود آباد- نور، شماره ۳ کمربندی تنکابن، ساری فرح آباد) آکند (هلال کلا آمل-بابل، تیله نو بهشهر-گلوگاه، کلوده آمل-محمود آباد، دریا پشته رامسر، انارور رویان -نوشهر، هشت تیکه گلوگاه، هریس رامسر، قلعه کش آمل –بابل، حمید آباد ساری-فرح آباد) در حال اجراست که بخش زیادی از این پروژه‌ها رو به اتمام است.

ابراهیمی گفت: تبدیل بریدگی‌ها در جاده‌ها به دوربرگردان‌های استاندارد راهکاری مناسب برای کاهش نقاط پرحادثه در جاده‌های استان است.

او افزود: با استفاده از دوربرگردان تصادفات احتمالی حذف می‌شوند، زیرا وسایل نقلیه در یک جهت و با سرعت کم حرکت می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به شرایط بومی و قرارگیری روستا‌ها و مراکز جمعیتی و کشتزار‌ها در حاشیه راه‌ها، گفت: وجود شهر‌ها و روستا‌های متعدد در امتداد جاده‌های بین شهری عاملی است که، بنا به ضرورت، باعث ایجاد سرعت گیرها، تقاطع‌ها و بریدگی‌های متعددی در طول جاده‌های استان می‌شود که استاندارد نبودن این بریدگی‌ها و تقاطع‌های جاده‌ای درصد ایمنی مسیر را کاهش می‌دهد.

معاون فنی و راه‌های روستایی استان افزود: برای هریک از این دوربرگردان‌ها به طور میانگین ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی هزینه می‌شود.

او گفت:فراهم آوردن ایمنی لازم در جاده‌ها نوعی سرمایه گذاری است که برای پیشگیری از وقوع سوانح و حفظ سلامت مردم انجام می‌شود.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد بخشی از این پروژه‌های مهم و ضروری تا اواخر امسال به بهره برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • دلیل درخواست استقلال خوزستان برای تغییر داور بازی با سپاهان مشخص شد+سند
  • درخواست نام‌گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023