Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – فروکش کردن کرونا و کاهش تعداد مبتلایان در هفته‌های اخیر سبب نشد تا کمک‌های مومنانه خیران و جهادگران بسیجی به نیازمندان کمتر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، از اسفندماه پارسال که کرونا در استان گلستان مانند همه جای کشور همه گیر شد، فشار اقتصادی به خانواده‌ها به علت تعطیلی کسب و کارها، بیکاری، کمبود تولید و گرانی افسارگسیخته برخی اقلام اساسی بیشتر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا قبل از فرمان رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نیمه شعبان امسال برای کمک و دست‌گیری از نیازمندان، کمک‌های خیران به دست نیازمندان می‌رسید اما دربرگیری و انسجام لازم را نداشت.

پس از آن بود که سپاه و بسیج پرچمدار کمک مومنانه به نیازمندان شدند و از ظرفیت همه اقشار برای کمک به نیازمندان بهره گرفتند. این روزها چشم امید بسیاری از این خانواده‌ها به دستان سخاوتمند خیران و کمک‌های مومنانه بسیجیانی است که بدون چشمداشت و هیچ منتی به یاری نیازمندان و محرومان شتافته‌اند.

سرهنگ سیدموسی حسینی، جانشین سپاه نینوای استان در این باره اظهار داشت: با فرمان امام خامنه‌ای، رزمایش کمک مومنانه در دستور کار قرار گرفت و برای اینکه انسجام لازم وجود داشته باشد سعی کردیم از ظرفیت همه بخش‌ها استفاده کنیم. هرچند برخی از نهادها و خیران نیز برای جامعه هدف و یا نیازمندانی که از قبل می‌شناختند، بسته‌های معیشتی تهیه و بین آنها توزیع می‌کردند.

وی گفت: شناسایی نیازمندان از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج در دستور کار قرار گرفت و در تمامی مراحل اجرای رزمایش کمک مومنانه، بسته‌های معیشتی با حفظ کرامت این خانواده‌ها بین آنان توزیع شد.

جانشین سپاه نینوای استان بیان داشت: علاوه بر مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، خانواده‌های زیادی هستند که به علت شیوع کرونا اقتصاد و معیشت آنان دچار مشکل شده است.

کمک مومنانه خیرین سلامت مازندران به یاد سردار سلیمانی+ تصاویرتوزیع جهیزیه بین زوج‌های جوان کم‌برخوردار در گلستان/توزیع 300 هزار بسته کمک معیشتی در رزمایش کمک مومنانهرزمایش کمک مومنانه در استان مازندران به یاد سردار سلیمانی+ تصویر

وی توضیح داد که حمایت از این خانواده‌ها در اولویت قرار دارد و سعی شده در توزیع بسته‌های حمایتی به گونه‌ای اقدام شود که خانواده‌ای از قلم نیفتد.

حسینی خاطرنشان کرد: از شروع رزمایش کمک مومنانه تاکنون بیشتر از  277 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های محروم و نیازمند به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین و کمتر برخوردار استان توزیع شده است.

وی بیان داشت: در مرحله جدید این رزمایش که در روزهای اخیر آغاز شده است 5 هزار بسته معیشتی در استان توزیع می‌شود.

جانشین سپاه نینوای استان گفت: خوشبختانه روند شیوع کرونا در استان طی هفته‌های اخیر کاهشی شده است اما کمک مومنانه با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی یادآور شد: در طرح شهید سلیمانی نیز تیم‌های حمایتی که مسئولیت آن برعهده نیروهای بسیج قرار دارد، بسته‌های معیشتی را به درب منازل کسانی که درگیر بیماری کرونا شده و نیازمند کمک هستند، می‌رسانند.

انتهای پیام/581/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت

مورد تاسف‌بار مرد هلندی که بیش از یک سال‌ونیم به کووید-۱۹ مبتلا بود، در گزارش جدیدی مستند شده است. این مورد با ۶۱۳ روز ابتلا، طولانی‌ترین عفونت کووید است که از آن اطلاع داریم. درواقع این عفونت به‌قدری طولانی بود که ویروس فرصت داشت تا در بدن این مرد به واریانت جدیدی تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرد ۷۲ ساله‌ی هلندی سابقه‌ی سلامتی پیچیده‌ای داشت. او قبلا برای درمان نوعی سرطان خون، پیوند سلول‌های بنیادی انجام داده بود؛ اما بعد‌ها سرطان دیگری به‌نام لنفوم بزرگ سلول بی منتشر (DLBL) در او تشخیص داده شد. این مرد در نتیجه‌ی دارو‌هایی که برای درمان بیماری خود مصرف می‌کرد به‌شدت دچار نقص سیستم ایمنی شد؛ به این معنی که مورد جدی ابتلا به کووید-۱۹ همیشه برای او به عنوان خطری بالقوه به‌شمار می‌رفت.

مرد هلندی در فوریه‌ی ۲۰۲۲ به کووید مبتلا شد و با ترکیبی از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و استروئید‌ها تحت درمان قرار گرفت؛ اما متاسفانه دارو‌ها اثر نکردند و عفونت او ماندگار شد. اگرچه این مرد پیش از ابتلا به بیماری چندین دوز واکسن کووید دریافت کرده بود، هیچ شواهدی مبنی‌بر پاسخ آنتی‌بادی در بدن او مشاهده نشد.

بیمار برای بیش‌از ۶۰۰ روز آلوده به ویروس باقی ماند و مجبور شد چندین‌بار در بیمارستان بستری شود؛ اما خیلی زود و تنها ۲۱ روز پس از نخستین درمان، علائم جهش ویروس در او مشاهده شد. در ابتدا تعیین توالی نشان داد که ویروس در بدن مرد جهشی پیدا کرده که با سوتروویماب (یکی از دارو‌هایی که بیمار با آن تحت درمان قرار گرفته بود) مرتبط است.

ویروس در بدن بیمار بیش از ۵۰ بار جهش داشت

تجزیه‌وتحلیل‌های بیشتر ۲۷ سواب بینی جمع‌آوری‌شده بین فوریه‌ی ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ حکایت از این داشت که ویروس در بدن این مرد بیش از ۵۰ بار جهش داشته است. برخی از این جهش‌ها در پروتئین اسپایک رخ داده بود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد ویروس درحال سازگاری برای فرار از سیستم ایمنی بدن انسان است.

مشکلات سلامتی اساسی در مورد مرد هلندی به این معنی بود که سیستم ایمنی بدن او درواقع هرگز فرصتی برای پاکسازی ویروس نداشت. بستری‌شدن طولانی مدت در بیمارستان، همراه با نیاز به انجام اقدامات احتیاطی بیشتر برای جلوگیری از آلوده‌شدن دیگران، کیفیت زندگی مرد را تحت‌تاثیر قرار داده بود. به‌گفته‌ی تیم پزشکی، هیچ مدرکی وجود ندارد که واریانت جهش‌یافته در بدن این مرد، افراد دیگری را در جامعه آلوده کرده باشد.

بیمار در ماه اکتبر ۲۰۲۳ و در نتیجه‌ی عود بیماری زمینه‌ای خود از دنیا رفت. تاکنون هیچ موردی مشاهده نشده که تا این حد طولانی‌مدت دوام آورده باشد و از طرفی عفونت‌های پایدار پدیده‌ی شناخته‌شده‌ای هستند که با ویروس کرونای عامل کووید ۱۹ ارتباط دارند. برخی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ عفونت، تنها سه مورد ممکن است بیش از یک ماه باقی بماند.

مشکل این است که هرچه ویروس به‌مدت طولانی‌تری در بدن انسان تکثیر شود و تکامل یابد، شانس بیشتری برای ایجاد جهش‌های فرار ایمنی وجود دارد. این یکی از تئوری‌های مطرح‌شده در مورد چگونگی پیدایش اومیکرون است. باید توجه داشت که هر گونه‌ی جهش‌یافته به واریانتی نگران‌کننده تبدیل نمی‌شود؛ اما همچنان مهم است که عفونت‌های مداوم تحت نظر قرار گیرند و بیمارانی که از قبل با سایر مسایل پزشکی درگیر بوده‌اند، بهترین مراقبت‌های ممکن را دریافت کنند.

نویسندگان مقاله در بیانیه‌ای می‌گویند: «مدت زمان عفونت کووید در مورد مرد هلندی بسیار زیاد بود؛ اما عفونت‌های طولانی‌مدت در بیماران دارای نقص ایمنی در مقایسه با عموم افراد جامعه شایع‌تر است. کار بیشتر تیم ما شامل توصیف گروهی از عفونت‌های طولانی‌مدت بین یک ماه تا دوسال در بیماران نقص ایمنی بستری در بیمارستان بود. بااین‌حال به‌طور کلی عفونت‌های طولانی‌مدت اتفاق نادری است؛ چراکه افراد دارای نقص ایمنی تنها درصد بسیار کمی از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.»

مورد مرد هلندی در کنفرانس جهانی ESCMID ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت