Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،منصور ستوده مدیرعامل آب‌منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه سد کلان ملایر دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد گفت: با بهره‌برداری از این سد آب آشامیدنی مورد نیاز شهرستان ملایر با پیش بینی ۱۲ میلیون متر مکعب آب تامین می‌شود.

اوبا بیان اینکه اکنون آبرسانی به ملایر با ۲۷ حلقه چاه انجام می‌شود اظهار داشت: برای افق ۱۴۱۵ و برای جمعیت حدود ۳۳۰ هزار نفری ملایر، نیاز آبی ۳۰ میلیون متر مکعب پیش بینی و قرار شد ۱۲ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی از طریق سد کلان و خط آبرسانی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: سد کلان ملایر با مساحت ۳۸۴ کیلومتر مربع و طول دریاچه ۴۹۰ متر با حجم مخزن ۴۵ میلیون متر مکعب ساخته شد است.

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب پشت این سد قرار دارد اضافه کرد: ۷۵۸ میلیارد ریال برای ساخت این سد هزینه و ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و قرار است ۲۲ میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند.

ستوده ادامه داد: این ۲۲ میلیون متر مکعب شامل ۱۲ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز شهر ملایر و روستا‌های مسیر، نیم میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شهرک صنعتی سهند، چهار میلیون متر مکعب حق آبه کشاورزی پایین دست و ۵.۵ میلیون متر مکعب حقابه محیط زیست است.

این مسئول ابراز داشت: تصفیه خانه آب آشامیدنی در پایین دست سد کلان ملایر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه ساخته شده است که به طور متوسط ۳۸۰ لیتر در ثانیه را هم اینک می‌تواند برای شهر ملایر تصفیه و تامین کند.

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: حدود ۲۶۵ لیتر از ۳۸۰ لیتر در ثانیه برای مخزن پیش بینی شده در مجاور سپاه است که ۸۰ درصد آب آشامیدنی مورد نیاز شهر ملایر را تامین می‌کند و ۱۱۵ لیتر آن نیز برای مخزن «پیر میدان» است.

ستوده بیان کرد: ساخت تصفیه خانه آب ملایر با قیمت اولیه ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت، اما این طرح با هزینه کرد ۲ هزار میلیارد ریال و با ۹۵ درصد پیشرفت اجرا شده است.

او افزود: شهریور امسال تیمی از دفتر نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب کشور از تصفیه خانه ملایر بازدید کرد تا مقدمات بهره برداری تجاری از این طرح تهیه شد.

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای استان همدان اضافه کرد: همچنین سی ام آذر امسال در جلسه‌ای با حضور سرمایه گذار مقرر شد با همکاری شرکت آبفا و سرمایه گذار، آزمایش کیفی تصفیه خانه آب صورت گیرد تا درصورت مطلوب بودن کیفیت آب، تصفیه خانه وارد مدار بهره برداری شود.

ستوده اظهار داشت: ۱۲ میلیون متر مکعب از آب مورد نیاز شهر با اجرای ۳۸ کیلومتر خط آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر منتقل می‌شود که تاکنون با هزینه کرد ۵۷۳ میلیارد ریال ۳۷ کیلومتر از این طرح اجرا شده است.

او افزود: تست بهره برداری، کنترل نشت و ضد عفونی با کُلر طرح خط آبرسانی آب به ملایر صورت گرفت و برای یک کیلومتر باقی مانده از این طرح در داخل شهر نیز پیمانکار ساخت شیرآلات و اجرا از طریق مناقصه انتخاب شدند.

این مسئول گفت: برق رسانی به طول ۲۶ کیلومتر با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است و با توجه به ناپایداری برق در برخی نقاط مقرر شد شرکت برق نسبت به ۲ مداره کردن آن‌ها اقدام کند.

ستوده مجموع اعتبارات هزینه شده سامانه آب شرب ملایر شامل سد کلان با ۱۰۰ درصد پیشرفت ۷۵۸ میلیارد ریال، خط آبرسانی با بیش از ۹۰ درصد ۵۷۳ میلیارد ریال و تصفیه خانه آب شرب با ۹۵ درصد پیشرفت حدود ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای همدان سدکلان ملایر میلیون متر مکعب آب ۱۲ میلیون متر مکعب سد کلان ملایر تصفیه خانه آب مورد نیاز شهر میلیارد ریال آب آشامیدنی بهره برداری درصد پیشرفت خط آبرسانی شهر ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ذخیره حدود ۱۲ میلیون متر مکعب آب در ابرکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محجوبی در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ابرکوه که در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ۴ بند تغذیه مصنوعی در این شهرستان قرار دارد گفت: این ۴ بند در شرایط سیلابی توانایی ذخیره نزدیک به ۱۲ میلیون متر مکعب آب را دارند که از نظر حجمی تقریبا معادل ۴۵ درصد ذخیره آب کل بند‌های استان است. 


وی همچنین اظهار داشت: از ۲هزار و ۲۳۲ حلقه چاه کشاورزی در کل استان، ۶۶۴ حلقه در این شهرستان قرار دارد که معادل ۳۰ درصد کل چاه‌های کشاورزی استان است. 


مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ فروچاله نیز در این شهرستان وجود دارد، افزود: یکی از دلایل ایجاد آنها برداشت آب بیش از توان سفره‌های آب زیرزمینی است.

دیگر خبرها

  • خدمات‌رسانی مترو در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب
  • امکان ذخیره حدود ۱۲ میلیون متر مکعب آب در ابرکوه
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • اوضاع آب کدام استان‌ها خوب نیست؟ 
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد