Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید آزادبخت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان بروجرد دارای ۲۲  معدن  تالک، .سیلیس، فلدسپات، شن و ماسه، لاشه و سنگ گرانیت است که از این تعداد ۱۹ معدن فعال می باشد.                          وی اضافه کرد: همچنین این شهرستان دارای  ۱۴۳ واحد صنایع معدنی است که از این تعداد ۱۱۴  واحد آن فعال و مابقی غیرفعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                                                                                                                                 وی اظهار داشت: در راستای صدور جواز تاسیس معادن در سطح استان ،شهرستان بروجرد  جواز تاسیس حدود ۱۱ درصد کل استان را تشکیل میدهد که متاسفانه در چند سال اخیر رو به کاهش بوده است.
رییس اداره صمت بروجرد بیان کرد: با توجه به وجود پتانسیل های خوب معدنی شهرستان بروجرد صدور جواز تاسیس معادن جدید ۳۵ مورد بوده که متاسفانه روند کاهش داشته است.
آزادبخت ادامه داد: کل مساحت استان لرستان ۲۸ هزار کیلومتر مربع است که مطالعات و نمونه برداری های زمین شناسی جدید برای مشخص شدن پتانسیل های موجود در سطح استان از طریق معاونت وزارت صمت انجام شده است.
وی یادآور شد: در اقدامات انجام شده ۵۳ محدوده امید بخش با مساحت حدود هفت هزار کیلومتر مربع در سطح استان شناسایی شده که یکهزار کیلومتر مربع آن در شهرستان بروجرد قرار دارد.
آزادبخت اظهار داشت: در این راستا ۶  محدوده امید بخش در شمال شهرستان بروجرد شناسایی که بخشی از آن معادن فلزات قیمتی است که با پیگیری های انجام شده پروانه اکتشاف بعد از طی مراحل اداری و استعلامات لازم این ۶ محدوده از طریق سازمان صمت صادر و در اختیار ایمیدرو قرار داده تا اکتشاف انجام گنجایش و مخازن هر محدوده با توجه به توجیح پذیر بودن آن با شراکت بخش خصوصی کارخانجات مختص هر ماده معدنی ایجاد شود.
رییس اداره صمت بروجرد گفت: با پیگیری نماینده مردم بروجرد درمجلس و دستور وزیر صمت و مدیران کل وزارت و رییس سازمان صمت و مدیران کل استانی جلسه ای هفته جاری جهت دخالت و سرمایه گذاری ایمیدرو وزارت صمت در بروجرد تشکیل و مقرر گردید در اسرع وقت سازمان صمت استان پروانه بهره برداری ۶ محدوده شناسایی شده در بروجرد صادر نماید.

آزادبخت افزود: همچنین مقرر شد ایمیدرو در وزارت صمت مقدمات اکتشاف و ایجاد کارخانجات فرآوری را در حوزه های معدنی که میتواند به عنوان جایگزین نفت و استفاده از این منابع در جهت چرخش اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار شهرستان بروجرد باشد، حمایت نماید.

وی بیان کرد: بروجرد از لحاظ زمین شناسی در موقعیت شهرهای سنندج و سیرجان قرار گرفته محدوده ای بنام محسن ابن عقیل در شرق بروجرد دارای پتانسیل های فلزی قیمتی شناسایی شده که نهایتا خبر تکمیلی بعد از صدور پروانه بهره برداری و اکتشاف در اختیار مردم بروجرد قرار خواهد گرفت.
 

برچسب‌ها بروجرد قانون معادن معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت صمت لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد قانون معادن بروجرد قانون معادن صمت لرستان اخبار کنکور شهرستان بروجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی

امیرشنوا دبیر اجرایی رویداد ملی چادرو گفت: ۷۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد از استان‌های مختلف کشور ارسال شد که در مرحله‌ی اول ۳۵ طرح برای ارزیابی انتخاب شدند.

افزود: در نهایت پس از ارزیابی‌های فنی ۱۰ ایده نوآور برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه رویداد از آنها تجلیل و در این بین ۳ ایده برتر هم معرفی شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه عنوان کرد و افزود: ۱۰ ایده برتر رویداد زنجیره ارزش فولاد از اکتشاف معدن تا محصول نهایی در بخش‌های انرژی، آب، محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال را شامل می‌شدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی در این رویداد با بیان اینکه هم اکنون سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش‌بنیان کشور حدود ۲.۷ درصد در تولید ناخالص ملی است، گفت: بر اساس هدف‌گذاری اعلام شده طبق قانون و در قالب برنامه هفتم توسعه، سهم اقتصاد دانش بنیان باید به ۷ درصد در تولید ناخالص ملی برسد. 

خیاطیان افزود: سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده که حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ صنعتی معدنی، چون چادرملو، فولاد مبارکه، شرکت پتروشیمی و صنایع بزرگ مواد غذایی باید برای رسیدن به سهم هفت درصدی شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور ورود کرده و از این شرکت‌ها حمایت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: رویکرد ما این است که شرکت‌های بزرگ، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) هم گفت: برای کم کردن فاصله فناوری کشورمان با کشور‌های پیشرفته آن هم در شرایط تحریم باید از توان دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

موثقی نیا افزود: در رویداد چادرو تعداد قابل توجهی طرح و ایده ارائه شده، اما برای دست یافتن به رشد ۱۳ درصدی معدن در برنامه هفتم توسعه باید تلاش‌های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم از بومی سازی قطعات و مواد اولیه این شرکت با همکاری مراکز و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: تعداد هزار و ۴۶۳ قلم قطعات یدکی و مواد اولیه در سال گذشته با صرفه جویی ارزی ۴۷ میلیون یورو با بهره گیری از توان بومی و دانش بنیان انجام شده است.

طاهرزاده تصریح کرد: در راستای حمایت از نخبگان نیز طرح بورسیه صنعتی را در کنکور ۱۴۰۲ اجرا کردیم و تعداد ۶ دانشجوی بورسیه کارشناسی در مجتمع صنعتی چادرملو مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند