Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@14:43:09 GMT

دره‌ فصلی بهون گناوه به لکه‌های نفتی آلوده شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۰۹۳۸

شهرستان گناوه از مناطق  نفت خیز جنوب و  پیرامونی صنعت نفت کشور بشمار می‌آید که به عنوان یکی از نقاط راهبردی در امر صادارات نفت کشور قرار دارد اما هر از چندگاهی در معرض آلودگی نفتی از خشکی و ساحل قرار می‌گیرد.

جاری شدن لکه‌های نفتی چندسال اخیر در دره‌ها و ساحل شهرستان گناوه تهدی برای محیط زیست بوده و موجب شده است  که  پوشش‌های گیاهای و جانوران خشکی و دریایی را به دلیل دارابودن مواد اسیدی در معرض آسیب جدی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناوه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: بمحض اطلاع از جاری شدن لکه‌های نفتی در یکی از دره‌های فصلی،  اعضای مدیریت بحران  در محل حضور یافتند.

غلامرضا مهرجو افزود: این حادثه به مسئولان شرکت‌های نفتی اطلاع داده شد و تعدادی از آنان حضور یافتند.

وی بیان کرد:  حجم موادنفتی در دره فصلی که در حال  سرازیر شدن به دریا بود حالت ساکن بخود گرفته و متوقف شده است.

مهرجو  گفت: کارشناسان و ماموران اداره بندر ودریانوردی استان بوشهر با تجهیزات در منطقه مستقر شده اند تا در صورت سرایت به ساحل جلوگیری کنند.

فرماندار گناوه افزود:  علت و منشا مواد نفتی سرازیرشده به دره‌های فصلی این شهرستان هنوز مشخص نیست و قرار است کارشناسان نفت و گازگچساران  و فلات قاره روز جاری در منطقه حضور یافته و اقدام به شناسایی آن کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با تایید جاری شدن مواد نفتی در دره فصلی بهون گفت: درپی گزارش های مردم از آلودگی نفتی دره های فصلی، در محل حاضر و  وضعیت بوجود آمده باحضور معاون عمرانی فرمانداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط بررسی و جهت ممانعت از ورود به دریا اقدام به بوم‌گذاری شد.

کامبیز عبدالهی افزود: آلودگی نفتی ایجاد شده به اطلاع مسئولان تاسیسات شرکت های نفتی و اداره کل بندرودریانوری استان بوشهر رسانده شد و در محل حضور یافتند.

وی گفت: قرار است در روز جاری با استفاده از بالگرد شرکت های نفتی اقدام به شناسایی منشا آلودگی شود.

شهرستان گناوه باوجود اینکه در جوار تاسیسات مهم نفتی کشور و عبور لوله‌های اصلی خطوط نفت به جزیره خارگ قرار گرفته است فاقد دفتر نمایندگی جهت پیگیری خبری موارد آلودگی نفتی است.

شهرستان  گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی  در جوار تاسیسات مهم نفتی کشور و مسیر اصلی خطوط انتقال نفت به جزیره خارگ قرار دارد.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آلودگی نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و توقیف ۳ کامیون با ۸۹ هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس طرح مقابله با قاچاق اجرا کردند. 

وی افزود: ماموران در 24 ساعت گذشته حین کنترل خودروهای عبوری و اجرای ایست و بازرسی در سطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان، گفت: مأموران در مجموع 89 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط کرده و 3 متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

جاویدان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضایی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه 26 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند