Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@04:14:09 GMT

رشد ۴۵۵ درصدی فروش سکه طلا در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۰۹۶۵

رشد ۴۵۵ درصدی فروش سکه طلا در آمریکا

تقاضای سرمایه گذاری برای طلا و نقره در سال ۲۰۲۰ در آمریکا رکورد زد و آمار ضرابخانه آمریکا نشان داد که تقاضا برای سکه طلا و نقره به بالاترین میزان در چهار سال اخیر صعود کرد.

به گزارش ایسنا، جدیدترین آمار فروش ضرابخانه آمریکا نشان داد ۸۴۴ هزار اونس سکه طلای عقاب آمریکایی در سال ۲۰۲۰ فروخته شده است. تقاضا برای طلای فیزیکی در سال ۲۰۲۰ بیش از پنج برابر افزایش یافت و در مقایسه با ۱۵۲ هزار اونسی که در سال ۲۰۱۹ فروخته شد، ۴۵۵ درصد رشد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروش سکه‌های طلا به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۶ رسید که طی آن ضرابخانه آمریکا حدود دو میلیون اونس سکه طلا فروخته بود.

همچنین فروش سکه‌های نقره ضرابخانه آمریکا نسبت به سال پیش رشد بیش از دو برابر داشت و ۳۰.۰۱ میلیون اونس نقره فروخته شد که ۱۰۱ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افزایش داشت.

نه تنها تقاضا برای فروش سکه طلا و نقره به بالاترین رکورد چهار ساله صعود کرده بلکه ضرابخانه‌ها در سراسر جهان قادر به پاسخگویی در برابر حجم بالای تقاضا نبودند، زیرا زنجیره تامین جهانی به دلیل تدابیر قرنطینه که از سوی دولت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس مرگبار به اجرا گذاشته شده بود، به شدت مختل شد.

طبق اعلام ضرابخانه آمریکا، پرفروشترین ماه، مارس بود که همزمان با پیامد‌های ویرانگر همه گیری کووید ۱۹ بر اقتصاد جهان، ۱۵۱ هزار و ۵۰۰ اونس طلا فروخته شد. سرمایه گذاران در شرایطی که بازار‌های سهام با فشار فروش کم سابقه مواجه شده بودند، به سوی بازار‌های فلزات ارزشمند به عنوان دارایی امن سرازیر شدند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، دومین ماه پرفروش سکه طلا در اوت بود که رکورد صعود قیمت طلا شکسته شد و با عبور اونس طلا از مرز ۲۰۰۰ دلار، سرمایه گذاران به سمت خرید طلای فیزیکی جذب شدند و ضرابخانه آمریکا ۱۲۱ هزار اونس سکه طلا فروخت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طلای جهانی سکه طلا اقتصاد جهانی فروخته شد فروش سکه سکه طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 744662

دیگر خبرها

  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی
  • طلای جهانی پس رفت
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • قیمت سکه امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳