Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورق رنگی گالوانیزه چیست؟

ورق رنگی را باید نوعی از ورق گالوانیزه به شمار آورد که به سبب رنگ شدگی، علاوه بر زیبایی، استحکام آن نیز افزایش می‌­یابد. این ورق با روش­‌های خاص صنعتی، توسط کوره، رنگ آمیزی شده و در صنایع متنوعی مورد استفاده قرار می‌­گیرد. ورق رنگی گالوانیزه دارای انعطاف و شکل پذیری فوق العاده‌­ای است که با رنگ‌­آمیزی، خاصیت ضد زنگ نیز پیدا می‌­کند و برای استفاده در محیط‌­های مرطوب و باز بسیار کاربردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگ اصلی این دست از ورق‌های گالوانیزه اپوکسی، پلی استر، آکریلیک، پلی اورتان، پلی وینیل ایدین فلوئوراید و یا پلی امید است که به شیوه الکترو استاتیکی روی ورق قرار می­‌گیرد.

مزایای استفاده از ورق رنگی گالوانیزه چیست؟

این نوع از ورق­‌های گالوانیزه به سبب مزایایی که دارد در بسیاری از صنایع انتخاب اول است. بد نیست به طور اجمالی برخی از این مزایا را بررسی کنیم:

زیبایی

این ورق‌­ها به سبب رنگ بندی، جلوه ظاهری خوبی دارند و چون رنگ آن‌ها کوره‌­ای است و به راحتی خط و خش برنمی‌دارد، انتخاب مناسبی برای استفاده در بسیاری از صنایع نظیر ساختمان سازی و خودرو سازی هستند.

ضد زنگ بودن

ورق رنگی به سبب رنگی که دارد خاصیت ضد زنگ پیدا می‌­کند که همین عامل سبب می‌­شود، در برخی صنایع در اولویت استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال در نمای دکوراتیو و یا سقف برخی ویلاها در مناطق مرطوب، از این ورق‌­ها استفاده می‌­شود.

استحکام

اگرچه ورق رنگی گالوانیزه دارای انعطاف پذیری خوبی است، اما نمی‌­توان استحکام بالای آن را نادیده گرفت. استحکام این اوراق به حدی است که از آن برای ساخت لوازم خانگی نظیر یخچال یا ماشین لباسشویی استفاده می‌­شود.

شکل پذیری

این دست ورق‌ ­رنگی به راحتی شکل پذیر هستند و از آن‌­ها برای تولید تجهیزات در صنایع فلزی نظیر کابینت و .. استفاده می‌­شود.

وزن سبک

سبک بودن وزن ورق رنگی در برابر استحکام آن، یک مزیت منحصر به فرد محسوب می‌­شود که آن را در صنایع محبوب می­‌کند. استفاده از این اوراق در سقف ساختمان‌­ها، بار اضافی به ساختمان متحمل نمی­‌کند و بر ایمنی آن در برابر زلزله می‌­افزاید.

ثبات در رنگ و شکل

ورق رنگی در اثر مجاورت با سرما، گرما به کل شرایط جوی دچار تغییر شکل و رنگ نمی‌­شود و همواره با کیفیت و ثابت می‌­ماند.

قیمت مناسب

 این دست از ورق‌­های گالوانیزه در برابر دیگر تجهیزات صنعتی مشابه از قیمت مقرون به صرفه‌­تری برخوردار است.

عمر مفید بالا

عمر مفید ورق رنگی در سازه‌­های داخلی و خارجی بالا بوده و بر اثر گرما، سرما، حرارت، رطوبت و عوامل جوی و محیطی دچار استهلاک و فرسودگی نمی‌­شود. همین امر سبب می‌­گردد تا بسیاری از صاحبان صنایع به جز استفاده از این نوع از ورق گالوانیزه به محصولی جایگزین فکر نکنند.

نصب آسان

نصب این ورق­‌های گالوانیزه بسیار آسان بوده و به سرعت انجام می‌­شود.

موارد مصرف ورق رنگی گالوانیزه کجاست؟

همانطور که گفته شد، به سبب ویژگی‌­هایی نظیر زیبایی، استحکام، ضد زنگ بودن، شکل پذیری و مقاومت در برابر در خوردگی از ورق رنگی گالوانیزه در صنایع مختلفی استفاده می‌­شود که در ادامه برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌­کنیم:

صنعت ساخت و ساز: نمای داخلی و ساختمان، در سقف ویلاها، در نماهای دکوراتیو، سقف کاذب، به عنوان پوشش بالکن، پارکینگ و... لوازم خانگی: یخچال، اجاق گاز، مایکروویو، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، آبگرمکن و... صنایع فلزی: کابینت سازی، درب و پنجره سازی، تجهیزات اداری، پارتیشن سازی خودروسازی صنعت حمل و نقل استفاده از ورق رنگی در ساخت ماشین آلات صنعتی ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی یا همان ورق سرد ورقی است که توسط تکنولوژی نورد سرد ساخته می‌­شود و پس از تولید برای عدم زنگ زدگی، روی آن عملیات روغنکاری صورت می­‌گیرد. روغنکاری در نورد سرد به این معناست که یک روانساز بر روی ورق پاشیده می‌­شود و با غلتک بر روی آن حرکت می­‌کند. این عملیات به طور مختصر به این جهت است که نیروی نورد را کاهش دهد، صافی و شفافیت قابل قبولی حاصل کند، از زنگ زدن ورق روغنی جلوگیری کند. روغنی که برای این کار استفاده می‌­شود باید داری لزج مناسب باشد، از پایداری خوبی برخوردار باشد، قیمت مناسبی داشته باشد و به راحتی قابل استفاده باشد. این ورق به سبب شفافیت و کیفیت سطح، معمولا در نماهای خارجی مورد استفاده قرار می‌­گیرد. به طور کلی باید گفت ورق روغنی از لحاظ صافی سطح، کاملا یکنواخت و با کیفیت است و ضخامت آن‌­ها از ۰٫۰۳ تا ۳ میلی متر تعریف می‌­شود. در ساخت انواع پانل‌­ها، بدنه خودرو، لوازم خانگی و صنعت ساختمانی از این ورق استفاده‌­های متنوعی می­‌گردد. گفتنی است بزرگ‌ترین مزیت ورق روغنی دقت بالای ضخامت تولیدی و مقاومت بالای آن است.

لوله داربست چیست؟

آنچه در لوله داربست بسیار مهم است کیفیت و نحوه اتصال آن است. این محصول از ورق سیاه تولید می­‌شود و در زمره لوله‌­های درزدار قرار می‌­گیرد. لوله داربست عمدتا بین ۳ تا ۶ متر طول دارد و یکی از پر کاربردترین لوله‌­ها در حین ساخت ساختمان است  است. بارزترین مورد مصرف لوله داربست همان داربست­‌های ساختمانی است که برای ساخت و ساز نصب و بسته می‌شود و دسترسی به نقاط سخت را آسان می­‌کند. لوله داربست در انواع داربست‌­ها اعم از چکشی ستاره، مثلثی و کاسه‌­ای کاربرد دارد. به طور کلی داربست‌­ها از دو قسمت لوله­ داربست و بست تشکیل می­‌شوند که شاید سازه­‌ای به ظاهر آسان به شمار بیایند اما بی کیفیت بودن هر کدام از این دو بخش لوله و بست، می­‌تواند خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی به وجود بیاورد. 

ورق رنگی، ورق روغنی و لوله داربست را از کجا تهیه کنیم؟

اگر صاحب یکی از صنایع بزرگ و کوچک هستید که برای تولیداتتان نیاز به انواع ورق رنگی یا ورق روغنی دارید و یا اینکه به دنبال خرید لوله داربست هستید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به شرکت آهن یک (ahan۱.com) است. گروه بازرگانی آهن یک برند ثبتی  شرکت فولاد اکسین اتحاد با استفاده از ارتباط مستقیم با سازندگان، تولید کنندگان و تامین کنندگان کالا و تجهیزات صنعتی امکانی را برای صاحبان صنایع بزرگ و کوچک فراهم آورده­‌اند که باکیفیت‌­ ترین تجهیزات را با مناسب‌­ترین قیمت خریداری نمایند. شما برای خرید انواع شیر آلات، میلگرد و توری، تیر آهن، نبشی و ناودانی، ورق رنگی، ورق روغنی، فلنج و رینگ و لوله داربست می‌­توانید به وب­سایت آهن یک مراجعه کنید، قیمت‌­ها را بررسی نمایید، با قیمت همین کالاها نزد سایر فروشندگان مقایسه کنید و در نهایت کالایی مرغوب مطابق با استانداردهای بین­‌المللی را در محیطی مطمئن و امن از آهن یک خریداری نمایید. آهن یک مرجعی امن برای خرید انواع کالاها و تجهیزاتی است که کارفرمایان در طول اجرای پروژه­‌های خود دغدغه تامین آن را دارند. کارشناسان این مجموعه با بهره­‌مندی از دانش فنی و تجربه کافی می­‌توانند مشاوره‌­های لازم را به شما درباره خرید انواع ورق رنگی، تیرآهن، میلگرد، لوله و سایر کالاهای مورد نیازتان ارائه دهند تا در کوتاه­‌ترین زمان ممکن و با به صرفه‌­ترین قیمت موجود، محصولات مورد نظر خود را تهیه کنید.

کد خبر 578048 برچسب‌ها فلزات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فلزات ورق رنگی گالوانیزه لوله داربست ورق رنگی ورق روغنی آهن یک ضد زنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا جاویدی در تشریح این خبر گفت: پیش از ظهر شنبه حین انجام عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بلوار میثم، سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ به علت ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد، اما متأسفانه با وجود انجام عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.

رضا جاویدی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه و تسلیت به خانواده‌های متوفیان ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضائی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

جاویدی گفت: شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار برای اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

کد خبر 6090171

دیگر خبرها

  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • اطلاعیه قطع آب در شهر لیکک