Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سامانه پرتودهی هسته‌ای گاما در شهرکرد امروز پنج شنبه ۱۸ دی ۹۹ با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به صورت رسمی بهره‌برداری شد.

سید رضا رفیعی مدیرعامل شرکت شارپرتو ایرانیان (پرتودهی گاما) چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه پرتودهی گاما یک زیرساخت به شمار می‌رود که در حوزه صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

چهارمحال و بختیاری آزمایشگاه آبخیزداری طبیعی ایران است

او افزود: برای بهره‌برداری از این طرح ۳.۵ میلیون دلار و ۲۴ میلیارد تومان طی ۱۰ سال گذشته هزینه شده است که ارزش ریالی به روز آن معادل ۲۰۰ میلیارد تومان است.

رفیعی اضافه کرد: طرح پرتودهی هسته‌ای گامای شهرکرد برای ۵۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

او با اشاره به کاربرد این زیرساخت در صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی ادامه داد: این زیرساخت در رعایت استاندارد‌ها و دستورالعمل های بهداشتی و حذف مواد شیمیایی در حوزه نگهداری و افزایش ماندگاری مواد غذایی، میوه و صیفی‌جات کاربرد دارد و در حوزه تجهیزات پزشکی نیز در بخش استریل به کار گرفته می‌شود.

رفیعی گفت: این مرکز به مدت یک سال زیر نظر سازمان انرژی اتمی ایران دوره آزمایشی خود را طی کرده است و امروز به صورت رسمی بهره‌برداری شد.

او از پرتودهی بیش از پنج میلیون ماسک در دوران شیوع ویروس کرونا از سوی این مرکز خبر داد و افزود: از این تعداد سه میلیون ماسک به صورت رایگان برای گروه‌های مردمی و جهادی پرتودهی شده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور صنایع غذایی تجهیزات پزشکی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه

 

به گزارش تابناک، مهمات پرسه‌زن به دسته‌ای از تسلیحات اطلاق می‌شود که پس از پرتاب، توسط سامانه‌های اپتیکی و حرارتی، به‌سمت هدف روانه می‌شود و با گشت‌زنی در آسمان، هدف موردنظر را پیدا و سپس آن را منهدم می‌کند.

 
این دسته از تسلیحات کاربرد قابل‌توجهی در رزم زمینی و به‌خصوص عملیات‌های ضدکمین دارند و با توجه به ابعاد کوچک و قابل حمل بودن توسط نفر به سلاحی مناسب برای نیروهای زمینی بدل شده‌اند.

کاربرد این نوع تسلیحات به‌خصوص در جریان جنگ اوکراین و توانایی آنها برای هدف قرار دادن انواع ادوات زرهی،‌ تجمع نیروها و حتی تسلیحات پشتیبانی آتش مانند توپخانه‌ها و سامانه‌های پدافندی بیش از پیش نمایان شد و لنست یکی از بهترین پهپادهای انتحاری بکارگیری شده توسط ارتش روسیه در این جنگ بوده است.

دیگر خبرها

  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی