Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک جعفر پرویزی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تداوم ارتقاء امنیت اجتماعی، با هماهنگی دستگاه قضائی، طرح نظارتی برخورد با اصناف فروشنده لباس‌های نامتعارف در سطح پاساژها و مجتمع‌های تجاری در سطح شهرستان اراک به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی بیان داشت: در این طرح نظارتی، بازرسی و برخورد با فروشگاه‌های عرضه‌کننده البسه نابهنجار و غیرمتعارف منقوش به‌ نمادهای ضد فرهنگی در قالب تذکر، اخطار، اخذ تعهد و پلمب در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس استان مرکزی با اشاره به بازدید از واحدهای صنفی عرضه‌کننده لباس‌های نامتعارف در این طرح خاطرنشان کرد: در مدت‌زمان اجرای این طرح، به ۲۴ واحد صنفی تذکر داده و از ۱۷ واحد دیگر نیز تعهد کتبی گرفته شد.

پرویزی با اشاره به اخطار پلمب به ۲ واحد صنفی فروشنده لباس‌های نامتعارف در طرح مذکور افزود: همچنین در این طرح نظارتی، ۳ واحد صنفی متخلف نیز به دلیل عدم توجه به قوانین ابلاغی و تکرار در عرضه و فروش لباس‌های نامتعارف، پلمب شدند.

وی با تأکید بر تداوم و تشدید این‌گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، موضوع را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برای برخورد قانونی با متصدیان آنها و پیشگیری از دیگر جرائم مشابه، به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

استفاده از نام مشابه، شگرد نوین در کلاهبرداری اینترنتی / شهروندان اطلاعات خصوصی و محرمانه خود را در فضای مجازی انتشار ندهند

رئیس پلیس فتا استان مرکزی نیز گفت: در پایش‌های کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی، در برخی موارد، مشاهده شده که مجرمان سایبری پس از دسترسی غیرمجاز به صفحه‌ اینستاگرام کاربران و هک کردن اکانت آنها، با دنبال کننده‌های این افراد ارتباط برقرار کرده و سپس با افتتاح حساب بانکی به نام مشابه هویتی کاربر اصلی، چنین بیان می‌دارند که نیاز مبرم به پول دارند و سپس با مشخصات کاربر اصلی پیج اینستاگرام اقدام به ارائه اطلاعات کرده و از این طریق از آنها تقاضای دریافت وجه نقد می‌کند.

آنقی بیان داشت: در این قبیل از کلاهبرداری های سایبری، در اغلب موارد مالباختگان بدون اینکه با شخص مورد نظر خود (کاربر اصلی) تماس بگیرند با مطابقت مشخصات کاربر و مشخصات حساب مقصد، به شخص کلاهبردار اعتماد کرده و اقدام به واریز وجه به حساب او می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همگان باید توجه داشته باشند که دسترسی به رمز عبور اکانت اینستاگرامشان به معنای افشای بخش مهمی از اطلاعات حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه آنها می‌باشد و به همین دلیل افراد باید با انتخاب یک رمز عبور صحیح و با امنیت بالا از دسترسی آسان و مستقیم هکرها و یا افراد سودجو به اکانت خود، پیشگیری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: اگر کاربران در هنگام انتخاب یک رمز عبور، از اطلاعات شخصی خود استفاده کنند، بی‌تردید ردیابی و حدس زدن رمز عبور آنها برای مجرمان سایبری بسیار آسان‌تر از دیگر افراد خواهد بود و به همین دلیل برای پیشگیری از آشکار شدن رمز عبور از سوی هکرها و دیگر افراد سودجو، لازم است که شهروندان همواره شاخصه‌های چون استفاده از حداقل ۸ حرف یا بیشتر، حروف بزرگ و کوچک، اعداد و علامت‌ها و ادغام آنها با یکدیگر را به منظور داشتن یک رمز عبور امن، مورد توجه قرار دهند.

آنقی یادآور شد: از آنجا که ممکن است افرادی با سوءاستفاده از نام و هویت جعلی شهروندان و یا راه‌اندازی صفحات مشابه و یا دسترسی غیرمجاز به رمز عبور آنها، اقدام به کلاهبرداری و دیگر اقدامات مجرمانه بزنند، ضروری است که کاربران با ارتقاء امنیت شبکه‌های اجتماعی خود، همچون فعال‌سازی گذرواژه دومرحله‌ای و ایمن‌تر کردن حریم خصوصی خود، از این‌ قبیل کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.

وی عدم توجه به هویت‌های کاذب و جعلی افراد در فضای مجازی را بهترین راه پیشگیری از جرائم مجازی دانست و افزود: افراد باید قبل از واریز وجه با کاربر اصلی تماس حاصل و هرگز به هویت‌های کاذب و جعلی افراد اعتماد نکرده و در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک در فضای مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی بیان کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس امنیت اجتماعی اراک فضای مجازی لباس های نامتعارف فضای مجازی کاربر اصلی پلیس فتا رمز عبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: در استان یزد و به استناد بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ‌ ۱۴۰۲، سی‌ویک صنعت باید از آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا استفاده کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد محجوبی، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با بیان اینکه 31 واحد صنعتی و معدنی دارای 31 منبع آبی در استان شامل اجرای بند ع تبصره 8 قانون بودجه 1402 می‌شوند، گفت: صنایعی که مصرف آب آنها از منابع آبی سطحی یا زیرزمینی بالای 10 لیتر بر ثانیه، معادل 300 هزار متر‌مکعب در سال است، باید از منابع آبی جایگزین استفاده کنند.

محجوبی با بیان اینکه حجم آب آزاد شده این صنایع معادل یک سوم حجم آب مصرفی کل صنایع استان است، ابراز کرد: با توجه به اعلام نظر وزارت نیرو بسیاری از این صنایع مشمول باید تا پایان شهریور سال 1404 از آب غیرمتعارف استفاده کنند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا است، بیان کرد: تعداد اندکی از صنایع که امکان بهره‌مندی از خط اول انتقال آب خلیج فارس در کمترین زمان ممکن را داشتند، در پایان اسفند سال گذشته آب متعارف آن ها از مدار مصرف خارج و از آب دریا بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه حجم آب آزاد شده به سایر واحد های صنعتی اختصاص نمی یابد، بیان کرد: آزادسازی آب حاصل از بازتخصیص تنها با هدف مصرف در بخش شرب و بهداشت و کمک به تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند