Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@03:57:16 GMT

خرید ترازوی دیجیتالی در فروشگاه تجهیزات

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۱۵۴۳

بهتر است در ابتدا راجع ‌به خود ترازو مقدمه‌ای بیان شود که این دستگاه اندازه گیری وزن، ابزاری ساخته شده توسط انسان است و قدمتی چند هزار ساله دارد. طبعا از ابتدا سیستم توزین ترازو به‌گونه‌ای که امروزه مشاهده می‌کنیم نبوده است و یک سیر تکاملی سپری شده تا به کمک هوش دانشمندان و نخبگان، ابزاری ساده و احتمالا نادقیق ابتدایی به یک ترازوی حرفه ای، دقیق و پرکاربرد امروزی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا آخرین نسل از ترازوهای قدیمی یا بهتر است بگوییم غیردیجیتال که به یاد داریم و ممکن است تعداد کمی از آن‌ها هنوز وجود داشته باشند، ترازوهای کفه‌ای و همین‌ طور ترازوهای عقربه‌ای هستند. در ابتدا دقت مهم‌ترین مسئله‌ای بود که دانشمندان با دیدن پایین بودنش در این مدل ترازوها، سعی در حل آن کردند. تلاش‌های نخبگان در نهایت منجر به استفاده از نیروی الکتریکی در این محصول شد و اولین ترازوی دیجیتالی به این نحو ساخته شد و در واقع می‌توان اولین و البته مهم‌ترین تفاوت آن را نسبت به ترازوهای قدیمی، برقی بودن آن دانست، و اکنون به کمک این انرژی است که به ده‌ها قابلیت مختلف در یک ترازو دیجیتال امروزی رسیده‌ایم. به‌طور کلی سیستم عملکرد ترازوی دیجیتالی بدین صورت است که یک لودسل یا حسگر توزین در زیر کفه یا سینی آن قرار داده شده است تا هنگامی که سنگینی را احساس کرد، جریان الکتریکی ضعیفی را بر روی سیم‌های متصل به خود ایجاد کند، محاسبه‌گر دقیق این دستگاه اندازه گیری وزن مقدار شدت جریان الکتریکی را به عدد تبدیل کرده و بر روی نمایشگر ظاهر می‌کند. البته ممکن است در یک ترازوی حرفه‌ ای چند عدد لودسل که به هم متصل هستند در زیر کفه توزین تعبیه شوند تا تمام نقاط سینی مقدار یکسانی از وزن را به محاسبه‌گر منتقل کنند. با پیشرفت تکنولوژی قابلیت‌های فراوانی به ترازو دیجیتال افزوده شد و گستره کاربری آن نیز خصوصا در بخش ترازوی صنعتی افزایش پیدا کرد، در نتیجه شرکت‌های بسیاری با مشاهده نیاز بازار اقدام به تولید انواع دستگاه اندازه گیری وزن به‌صورت دیجیتال کردند. اکنون فروشگاه تجهیزات اکثر ترازوهای دیجیتال با برندها و قابلیت‌های مختلف را عرضه کرده است تا متناسب با نیاز خود هرکدام از آن‌ها را تهیه کنید. اما خرید ترازوی دیجیتالی در فروشگاه تجهیزات به‌سبب تنوع در برندها، کاربری‌ها و قابلیت‌ها ممکن است شما را دچار سردرگمی کند، در نتیجه بر آن شدیم تا در این گفتار شما را ابتدا با ترازو دیجیتال و انواع آن مثل ترازوی صنعتی، سپس با ویژگی‌ها و قابلیت‌های ترازوی دیجیتالی مثل ترازوی قطعه شمار و در  نهایت با شرکت‌های تولید کننده این دستگاه اندازه گیری وزن مثل بیورر آشنا کنیم.

ترازوی دیجیتالی چیست

همان طور که اشاره شد، ترازوی دیجیتال را به نوعی می‌توان آخرین نسل این دستگاه اندازه گیری وزن به حساب آورد؛ البته تا امروز. ترازوی دیجیتال را به‌جرئت می‌توان یک ترازوی حرفه ای خطاب کرد، چرا که در عصر حاضر جزو متداول‌ترین و پرمصرف‌ترین ابزارها می‌باشد؛ مهم‌ترین دلیل این استقبال هم دقت بالای آن است. ترازو دیجیتال به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی زندگی امروزی در هر کسب‌وکار و عرصه‌ای دیده می‌شود. ازاین‌رو دسته‌بندی مفصلی برای ترازوی دیجیتالی به وجود آمده است. به همین دلیل فروشگاه تجهیزات که علاوه بر ارائه محصولات خود به صورت حضوری، از طریق درگاه اینترنتی خود نیز آن‌ها را عرضه کرده است، یک دسته‌بندی کلی برای بخش ترازوها طراحی کرده که شامل ترازوی فروشگاهی، ترازوی آزمایشگاهی، ترازوی پزشکی، ترازوی خانگی، ترازوی آشپزخانه و ترازوی صنعتی می‌شود. در واقع متدوال‌ترین دسته‌بندی هم برای ترازوی دیجیتال به همین گونه می‌باشد. البته به عنوان مثال در بخش ترازوهای پزشکی و خانگی هنوز ترازوهای مکانیکی یا عقربه‌ای تولید می‌شوند، اما به تعداد محدود. ترازوهای فروشگاهی یکی از پرکاربردترین نوع ترازو دیجیتال هستند که در اکثر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مختلف ترازوی فروشگاهی از معمولی تا ترازوی حرفه ای وجود دارند، حداکثر ظرفیت توزین ترازوهای فروشگاهی معمولا از 10 تا 150 کیلو متغیر است. ترازوهای آزمایشگاهی به دقت بالا معروف هستند و طبیعتا در آزمایشگا‌ه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به‌دلیل دقت بالای این نوع ترازوی دیجیتالی گاها انواع مختلف آن را تحت عنوان ترازوی سه صفر، چهار صفر و... می‌شناسند، بدین معنی که چه تعداد صفر بر روی نمایشگر آن‌ها ظاهر خواهد شد و تا چند رقم اعشار دقت دارند. حتی برخی از انواع ترازوی آزمایشگاهی مجهز به اتاقک توزین یا کابین هستند تا مانع از تأثیر جریانات هوای محیط اطراف ترازو بر روی عمل توزین شوند. ترازوهای پزشکی مخصوص استفاده پزشکان در مطب‌ها و بیمارستان‌ها ساخته شده‌اند و فاکتور مهم در ساخت آن‌ها رعایت مسائل بهداشتی است. این دسته از ترازوی دیجیتال عموما برای توزین نوزادان، کودکان و افراد بالغ و بیماران ساخته می‌شوند و برخی از آن‌ها علاوه بر اندازه‌گیری وزن، قادر به محاسبه قد، شاخص توده بدنی، شاخص چربی و میزان کالری مورد نیاز بدن نیز می‌باشند. ترازوهای خانگی همان ترازوهای کفی یا زیرپایی هستند که ظرفیت حداکثری 100 تا 170 کیلوگرم دارند و برای اندازه‌گیری وزن افراد خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترازوهای آشپزخانه که به نوعی ترازوی خانگی هم به ‌حساب می‌‌آیند، جهت وزن کردن مواد غذایی آشپزخانه به‌کار گرفته می‌شوند؛ این نوع دستگاه اندازه گیری وزن معمولا ظرفیت مفید کمتر از 10 کیلوگرم دارد، اما دقت انواع آن بالا می‌باشد. دسته ترازوی صنعتی را می‌توان متنوع‌ترین دسته برشمرد؛ چرا که تنوع زیادی در صنایع مختلف وجود دارد و هرکدام به قابلیت‌های ویژه‌ای برای ترازوی صنعتی خود نیاز دارند. مهم‌ترین ویژگی ترازوهای صنعتی مقاومت و استحکام آن‌ها می‌باشد تا در محیط‌های خشن صنعتی دچار آسیب نشوند. از قابلیت‌های قطعه شماری و ضدآب بودن می‌توان به عنوان متداول‌ترین خصوصیات یک ترازوی صنعتی نام برد. فروشگاه تجهیزات تمام دسته‌بندی ذکر شده را به وجود آورده، چرا که در هرکدام از آن‌ها ترازوهای مختلفی از برندهای گوناگون را ارائه کرده است.

قابلیت‌ها و خصوصیات ترازوهای دیجیتال

شما که قصد خرید ترازوی دیجیتالی در فروشگاه تجهیزات را دارید، بعد از خواندن این نوشته و قبل از خرید ترازو دیجیتال باید بررسی کنید که به کدام‌یک از این ویژگی‌ها نیاز دارید. این نوع ترازوی حرفه ای که اکنون با انواع مختلفی در بازار وجود دارد؛ در ابتدا تنها امکان و ابزار پیشرفته‌ای که داشت، یک نمایشگر الکترونیکی بوده است. سپس به‌مرور زمان ویژگی‌های دیگری به ترازوی دیجیتال افزوده شده‌اند که به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم. به احتمال زیاد پس از نمایشگر، کلیدهای روشن-خاموش و عملگر به ترازوی دیجیتال افزوده شده‌اند و در سال‌های بعد به تعداد آن‌ها افزوده شده؛ سپس به قابلیت‌های لودسل مثل نگه داشتن وزن، صفر کردن و توزین چند مرحله‌ای اضافه شده است. و در نهایت قطعات، لوازم جانبی و دستگاه‌های دیگر به این محصول که در ابتدا فقط یک دستگاه اندازه گیری وزن بود، افزوده شده‌اند تا اکنون با یک ترازوی حرفه ای مواجه باشیم. از جمله قابلیت‌های یک ترازوی دیجیتالی امروزی می‌توان به مجهز بودن به پارسنگ (جهت توزین وزن خالص اقلام)، داشتن چاپگر (برای چاپ رسید و لیبل و بارکدهای سطری و تجمیعی)، توانایی اتصال به بارکد خوان و دستگاه کارت خوان، قابلیت اتصال به چاپگر خارجی و رایانه، توانایی اتصال به صندوق پول، قابلیت گزارش گیری و حسابداری، مجهز بودن به سیستم امنیتی (جهت اعمال رمزهای ورود و شناسایی کاربر)، قابلیت استفاده چند کاربر از ترازو دیجیتال با صفحه مخصوص به خود، مجهز بودن به سیستم‌های اتصال بی‌سیم (Wireless و Bluetooth)، برخورداری از نمایشگرهای دوطرفه، دارا بودن نمایشگرهای پیشرفته تمام لمسی و تمام گرافیکی،  مجهز بودن به سیستم حافظه، محاسبه قیمت کالا، قابلیت جمع کردن و محاسبه قیمت کلی اجناس توزین شده، برخورداری از باتری‌های قابل شارژ، بهره‌مندی از تایمر و اعلان هشدار، توانایی اندازه‌گیری قد و محاسبه اطلاعات بدنی مثل BMI، ضدآب و ضدضربه بودن و ارائه رژیم غذایی پیشنهادی به افراد اشاره کرد. در سایت اینترنتی فروشگاه تجهیزات در صفحه مختص به هر ترازوی دیجیتالی مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارا می‌باشد، ذکر شده است.

برندهای ترازوی دیجیتال

تاکنون شرکت‌های فراوانی اقدام به تولید ترازو کرده‌اند، اما تمام آن‌ها تبدیل به برند نشده‌اند. با این حال برندهای بسیاری در صنعت ترازوی دیجیتالی وجود دارند که این امر موجب سردرگمی بیشتر خریدار خواهد شد. فروشگاه تجهیزات سعی کرده است تا محصولات بهترین و پرطرفدارترین برندها را خدمت شما ارائه کند؛ برندهایی که به سازنده ترازوی حرفه ای مشهورند. با توجه به گستردگی تولیدکنندگان می‌توان آن‌ها را به یک دسته‌بندی کلی ایرانی-خارجی تقسیم کرد. از معروف‌ترین برندهای ایرانی می‌توان به پند، محک، توزین صدر، اعتماد، دناتوزین، بادی اسکیل، تکین و دیبال اشاره کرد که معمولا در تولید ترازوهای فروشگاهی، صنعتی و پزشکی فعالیت می‌کنند. از برندهای خارجی نیز می‌شود به AND، آدام، متلرتولدو در بخش آزمایشگاهی؛ اکسل، CAS و ساتریو در بخش فروشگاهی؛ بیورر و کمری در بخش ترازوهای خانگی و آشپزخانه؛ بالاس و سکا در ترازوهای پزشکی و جادور و سارتریوس در قسمت ترازوی صنعتی اشاره کرد. فروشگاه تجهیزات اکثر محصولات این تولیدکنندگان ترازوی حرفه ای را در انبارهای خود جای داده تا شما مشتریان گرامی محصولی را از دست ندهید. بنابراین می‌شود از این فروشگاه به عنوان مرجع و توزیع کننده بزرگ ترازو دیجیتال نام برد؛ فروشگاه بزرگی که دو شیوه خرید حضوری و آنلاین را برای شما محیا کرده است.

برای خرید ترازو دیجیتال به سایت تجهیزات مراجعه نمایید:

https://tajhizat.co/

منبع: الف

کلیدواژه: فروشگاه تجهیزات ترازوی دیجیتالی ترازوی دیجیتال ترازو دیجیتال مجهز بودن افزوده شده خرید ترازو افزوده شد دسته بندی قابلیت ها یک ترازو مهم ترین ویژگی ها شده اند بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد

رئیس اطاق اصناف اراک گفت: نصب برچسب با نانوایی‌هاست و در صورتی که فروشگاه‌ها اقدام به فروش نان بدون برچسب کنند هر دو واحد جریمه می‌شوند.
بسطامی با اشاره به اینکه در بعضی فروشگاه‌ها نان با چند برابر قیمت مصوب به فروش می‌رسید تصریح کرد: با اعمال این قانون فروشگاه‌ها نان را فقط با افزایش ۱۲ درصدی و نه بیشتر می‌توانند بفروشند.
او با بیان اینکه دو هزار واحد صنفی در اراک فعال است افزود: از دو هفته اخیر تاکنون در بازرسی از فروشگاه‌های مختلف شهر این موضوع رصد شده و تاکنون ۱۲۰ پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • متفاوت ترین فروشگاه زنانه گوچی (عکس)
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود