Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:21:57 GMT

واکنش بازارها به تحولات دیشب آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۱۸۰۴

واکنش بازارها به تحولات دیشب آمریکا

بازارهای مالی تاکنون از نشان دادن واکنش احساسی به تحولات دیشب خودداری کرده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از ورود هواداران ترامپ به بخش هایی از ساختمان کنگره آمریکا، اکنون اوضاع تا حد زیادی کنترل شده است اما جو امنیتی سنگینی در اطراف کنگره وجود دارد.

دونالد ترامپ از هواداران خود درخواست کرده است کنگره را ترک کنند اما بار دیگر بر ادعای تقلب در انتخابات تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اصرار ترامپ بر موضع خود، برخی از شبکه های اجتماعی نظیر توییتر حساب کاربری ترامپ را به طور موقت تعلیق کردند. بازارهای مالی کماکان واکنش شدیدی به اوضاع نشان نداده اند و انتظار آرام تر شدن شرایط را دارند.

بازار ارز

در بازار ارز، پوند کماکان بدون تغییر به ازای ۱.۳۵۹ دلار مبادله می شود.

یورو با صعود خفیف ۰.۰۰۶ درصدی به ۱.۲۳۲ دلار رسیده است و فرانک نیز با کمی افزایش ( معادل ۰.۰۵ درصد) به ۱.۱۳۷ درصد رسید. 

بورس ها

به جز نزدک کامپوزیت، هر چهار شاخص عمده دیگر وال استریت روند صعودی خود را حفظ کردند. نزدک کامپوزیت ۰.۶۱ درصد پایین رفت اما شاخص نیویورک کامپوزیت صعود نیرومند ۱.۷۴ درصدی را به ثبت رساند.

در اروپا هیچ تغییری در چهار شاخص اصلی ( فوتسی ۱۰۰ انگلیس، کک ۴۰ فرانسه، دکس ۳۰ آلمان و ایبکس اسپانیا) ایجاد نشده است.

در آسیا معاملات مجددا از سر گرفته شده است و تا لحظه تنظیم این گزارش ( ۲.۳۰ به وقت شرقی) به جز شاخص هانگ سنگ بورس هنگ کنگ که ریزش ۰.۲۲ درصدی داشته است، سایر شاخص های مهم از جمله نیک کی ۲۲۵ ژاپن و شانگهای کامپوزیت چین صعودی بوده اند و به ترتیب ۱.۶ درصد و ۱.۷۷ درصد بالا رفته اند.

ارزهای دیجیتال

در بازار ارزهای دیجیتالی نیز هنوز روند صعودی بسیاری از ارزها از جمله بیت کوین، اتریوم و لایت کوین ادامه دارد. 

بازار اوراق قرضه

طبق اعلام بلومبرگ، تقاضا برای خرید قراردادهای آتی در بین معامله گران افزایش یافته است، چرا که به عقیده آن ها دوران ریاست جمهوری بایدن دوره آرام تری از دوره فعلی خواهد بود.

در بازار اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا واکنش ها متفاوت بود؛ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله به ۱.۰۶۲ درصد افزایش یافت اما بازدهی اوراق دو ساله با کاهش ۰.۰۱ درصدی به ۰.۱۴۳ درصد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازارهای جهانی آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس