Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سلامی با تأکید بر اینکه خاکریز اول را در دیپلماسی، هسته ای و یا هر نقطه ای را نباید خالی کرد که حاج قاسم دشمن را تعقیب می کرد؛ گفت: می دانست اگر یک گام عقب بنشیند برای بازپس گیری آن گام امتیازات بزرگی به دشمن باید داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین سلامی، پنجشنبه(18 دی) در اجلاسیه نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و یاران وفادارش گفت: خاطره فراموش ناشدنی و استثنایی زیباترین و باشکوه ترین بدرقه تاریخ قهرمانان اسلام به عرش الهی را سال گذشته در هفدهم دی ماه در میدان شهدای کرمان دیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: وقتی از میان جمعیت می گذشتم باران می بارید اما نه از آسمان که از چشمان مردمان این دیار که به پهنای صوت سیلاب اشک جاری بود و می توان به خدا قسم خورد که هیچکس، خود نبود و همه مهر بودند، همه می سوختند و گرمی حرارت عشقی که در وجودشان بود به سادگی دیده می شد.

 

 

وی با بیان اینکه آن فشردگی جمعیت عاشقی که همه عشق سلیمانی بودند و سلیمانی در همه این جمعیت تجلی و ظهور کرده بود و هیچکس خود نبود، اظهار کرد: همه فریاد می زدند و می گریستند و اشک می ریختند؛ این همه مهر و محبت از کجا در این قلب ها جای گرفت؟ ای کاش شما مردم کرمان عاشورا می بودید.

 

 

سردار سلامی ادامه داد: صفحه جاودانه ای از یک بدرقه باشکوه آفریدید که احساس برانگیز و خاطره برانگیز بود و چه زود این یکسال گذشت؛ امروز گرد هم جمع شدیم تا از یک حقیقت درخشان و جاری در بستر هستی از نازله نبوی و روح علوی و عشق حسینی در کابلد او جاری بود سخن بگوییم.

 

 

وی تصریح کرد: گستره شخصیت هر فرد به افق اندیشه های او، قلمرو آرمان ها، ژرفای اعتقادات، دامنه باورها، به منابعی که او از آنها الهام می گیرد، به میدان تأثیر و نفوذ شخصیت او چه در عالم معنا و چه در عالم ظاهر است و سردار شهید سلیمانی را می توان در قله بلند و رفیع ارزش ها توصیف کرد.

 

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم از قرآن الهام می گرفت و واقعاً یک شخصیت قرآنی داشت؛ گفت: تا آنجا که دامنه شناختم یاری می کند -مطمئناً شناخت من کوچکتر از گستره و عظمت شخصیت او است- او تجلی و درخشش آیات الهی در قامت یک مرد بود؛ چهره ای مردانه از قرآن عظیم « محمد رسول الله و الذین معه اشداءعلی الکفار رحماء بینهم...» او واقعاً به تمام قد و تمام سعه وجودی خود این خصوصیت را در خود داشت.

 

 

وی گفت: از یک سو در مقابل دشمنان مستحکم، ثابت قدم، غلیظ و شدید اما همین انسان محکم در برابر مردمِ هر چه ضعیف تر؛ متواضع تر و مهربان تر بود و این الهام گرفته از قرآن است؛ قاسم جان ما می دانست که باید به واسطه رحمت الهی از این صفت نبوی بهره بگیرد و با مردم لیّن و نرمخو و گرم و مهربان و لطیف و با طراوت و خاضع باشد و او این همه را از قران یاد گرفته بود.

 

 

سردار سلامی بیان کرد: انسان هایی که در برابر مؤمنان بال تواضع اما در برابر کفار؛ مقتدر و رفیع و صاحب منزلت هستند و حاج قاسم شهید ما اینگونه بود و واقعاً شهید زندگی کرد؛ هر انسانی با صفت ابدی خود ظاهر می شود و هر کسی شهید می شود شهید زاده شده است.

 

 

وی حاج قاسم را مصداق آیه ۱۱۲ سوره توبه دانست و با بیان اینکه او «اطیعواالله و اطیعوالرسول و الوالامر منکم...» را در عمل توصیف می کرد؛ اظهار کرد: شخصیت او تجسم این معنا بود و بدانید و من می دیدم محبت و ارادت و عشق او که هم عبودیت او به خدا از این سرچشمه گرفته و هم اطاعت او از ولی امر از پرچمدار عزت امروزی ما به گونه ای بود که با میل خفیف امام خویش همه حرکات خود را تنظیم می کرد.

 

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آهنگ قدم های قاسم با آهنگ کلام رهبر تنظیم می شد و این موزن ترین حرکت یک مرد روی زمین است و حتی اگر حس می کرد رهبر و مقتدایش در دل از چیزی کراهت دارد هرگز آن را انجام نمی داد و اگر حس می کرد تمایل خفیفی وجود دارد آن جیز را انجام می داد و نتیجه این بود او در حقیقت شخصیتی معیار بود و کاملاً می توان از الگوی رفتار و گفتار و عملش یک الگو برای همیشه و برای همگان ساخت زیرا معیار و میزان بود.

 

 

وی اظهار کرد: جلوه هایی از اسوه حسنه نبوی در او نمایان، حسن خلق، نرمخویی، رئوف بودن و.. همه در وجود او برجسته بود؛ با طرح این پرسش که چرا او به قلب ها نفوذ کرد و این همه صاحب محبوبیت و جمال روحانی شد؟ و چرا همه او را پسندیدند؟ به آیات آخر سوره مریم اشاره کرد و ادامه داد: کسی که ایمان و عمل صالح انجام می دهد خدا او را محبوب دلها می کند.

 

 

سردار سلامی با بیان اینکه حاج قاسم در راه خدا از ملامت هیچ سرزنش کننده ای نمی ترسید؛ به استناد آیه قرآن، او را صاحب حیات طیبه دانست زیرا ایمان و عمل صالح داشت و ادامه داد: گستره شخصیت هر کس به وسعت دامنه اعتقادات او است؛ اینکه حاج قاسم از دشمن نمی ترسید برای این بود که کبریایی را ازآن خدا می دانست و شهید سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی با این عقیده در مکتب امامین انقلاب تربیت شد که دشمنان قدرت آفرینش یک مگس یا ربودن چیزی از دست او ندارند و با این نگاه دشمن را حقیر می شمرد و این قاعده واقعی قدرت در نزد مجاهدان راه خدا است و او اینها را روی زمین تفسیر می کرد و اینها بخشی از شخصیت معنوی سردار بزرگ و جاودانه ما است.

 

 

وی با افزودن اینکه او غیبت نمی کرد، تهمت نمی زد، تمام سخنانش سنجیده بود، هیچکس را تحقیر نمی کرد و هیچ انسانی نزد او پیش پا افتاده نبود بلکه همه مهم بودند و اینها به او عظمت می داد؛ گفت: جلوه های معنوی شخصیت او بیش از شمشمیر زدن در میدان به او عظمت داد همانگونه که عظمت امام علی علیه السلام هنگامی که به یاری فقرا می شتافت بیشتر از زمانی بود که در خیبر شمشیر می زد.

 

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این الهامات حاج قاسم ما است. او شنیده بود از امام که اگر به یک زنی از اهل کتاب تحت حکومت اسلامی جفا شود و یک جوانمرد از اندوه ماتم بگیرد شایسته سرزنش نیست لذا او با غیرت رشد یافته بود و برای همین نمی توانست آوارگی نوامیس اسلام در دنیا را که در خیابان های اروپا تحقیر می شوند، ببیند.

 

 

وی افزود: مردی که او را جنگاور می دانیم، جستجوگر ترین مرد صلح بود؛ روحش با صلح و عفو و کرامت و بخشش خو گرفته بود. او در خط مقدم می جنگید. یکی از ممتازترین خصوصیات او  این بود اجازه نمی داد جبهه دشمن از خط مقدم پیش بیاید و می دانست باید او را در خط درگیر کرد؛ اذن عقب نشینی نمی داد و عقب نشینی نمی کرد. می دانست اگر یک گام عقب بنشیند برای بازپس گیری آن گام امتیازات بزرگی به دشمن باید داد.

 

 

سردار سلامی اظهار کرد: اینکه در دورست می جنگید نه اینکه دشمن را دور از سرزمین ما نگه دارد و دیگرانی را فدای ما بکند بلکه می دانست باید دشمن را تعقیب کند، نه اجازه پیشروی بدهد و در همه جا این آموزه است و درسی که او به همه داد این است نباید از خاکریز اول عقب نشست این درس قاسم سلیمانی است؛ بنویسید و بگویید هرگز خاکریز اول را در دیپلماسی، هسته ای و یا هر نقطه ای خالی نکنید که او دشمن را تعقیب می کرد.

 

 

وی گفت: این نکته مهمی است وقتی قاسم و یارانش جنگیدند تاریخ را به گونه ای می نویسیم سرشار است از توفیقات بزرگ، پیروزی های شکفت انگیز و برای دشمن شکست هایی که شاید هنوز هم آنها را باور نکرده باشد؛ گاهی می گویم قاسم ما دهها بار انتقام خود را قبل از شهادت از دشمن گرفته بود. او برای دشمن قابل تحمل نبود زیرا شخصیت مهارناپذیر در شکست دشمن بود و قدرت های وسیعی ساخته بود و جهان اسلام را به هم گره زده و پیشانی جنگ را وسعت داده بود.

 

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه او و تأثیراتش و یارانش بودند که هرگز اجازه نداد نقشه دشمن برای سیطره بر جهان اسلام ذره ای شکل بگیرد؛ افزود: هنر او پاره کردن نقشه های دشمن چه سیاسی، جغرافیایی و نظامی و... بود و اسلام، امروز صاحب قدرت است قدرتی که روی زمنی می جنگد و تأثیری ایجاد می کند و قدرت های بزگ را می شکند و به حاشیه می راند.

 

 

وی ادامه داد: آنان توانستند دشمن را از قلب سیاست های منطقه به حاشیه برانند؛ این، تاریخ است و تاریخ در ظرف زمان خود نمی ایستد بلکه سیال و پیش رونده است، اگر امروز بد عمل کنیم فرداهای بدی داریم، اگر ملتی بشکند دیگر نمی تواند قد علم کند؛ دشمن می خواست در همه شئون ما دخالت کند که در علم، هسته ای، نظامی و.. تا کجا پیش برویم اما در نبرد اراده ها حاج قاسم و مردان او اراده دشمن را شکستند؛ جنگ، جنگ تقابل اراده ها است و هر کس بتواند اراده خود را تحمیل کند پیروز است.

 

 

سردار سلامی با تصریح به اینکه  تعداد تلفات و آُیب های مادی نماد شکست نیست بلکه تسلیم شدن در برابر دشمن شکست خوردن است؛ خاطرنشان کرد: ما فرهنگی ساختیم که تسلیم و شکست و عقب نشینی در آن معنا ندارد و با همین راه پیروز هستیم؛ راه او ادامه دارد زیرا او یک راه بود و هست، شهدا روز شهادت شان نقطه تولد دوباره آنان است.

 

 

وی افزود: حمله دشمن به قلب مقاومت فقط باعث شد روح جدیدی از مقاومت در جوانان مسلمان دمیده شود و رویش های جدیدی در جهان اسلام اتفاق افتاده و جوانان امروز پیشانی بندها را بستند.

 

 

سردار سلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی امروز احیاگر جهاد در جوانان مسلمان از هر قوم و مذهب است و این میراث ماندگار او و همراهانش است؛ گفت: ما در این نقطه متوقف نمی شویم و این نقطه عزیمت جدیدی برای ما است و شهادت او برای تکمیل نقشه جهانی حاج قاسم است که او آرمان های بلندی دنبال می کرد و ما آنها را ناقص نمی گذاریم که پرچم دست فرمانده دیگری است و او پیش می رود. پس چیزی عوض نشده تنها امروز یک شهید بزرگ داریم که منبع ماندگار الهام جامعه برای همیشه است.

 

 

وی اظهار کرد: جوانان از او الهام و روحیه و معنا می گیرند و حقیقت را می دانند و وقتی شخصیت او منبسط و توصیف می شود جوانان جدیدی به این مکتب گرویده می شوند و این بیش از قبل از شهات تأثیرگذار است و در کنار او والامقامانی مثل ابومهدی بود که سرّار بزرگ الهی بود.

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامیداشت یار وفادار حاج قاسم؛ گفت: شهید حسین پورجعفری را می توان منبع حیا نامید؛ او صاحب منش و مرام و روح ابوالفضلی و باوفا بود؛ من وفاداری را از او یاد گرفتم که وفادار و فداکار بود و هرگز حاج قاسم را ترک نکرد و همیشه در کنار او در همه سختی ها بود.

 

 

وی ادامه داد: با نجابتی ستایش برانگیز و با حیا، حرارت، مهربان، گرم و می خواهم بگویم برای حاج قاسم نه برادری که مادری می کرد، فوق العاده و دوستدار واقعی و یک برادر واقعی بود.

 

 

سردار سلامی با قدردانی از صبوری و شکیبایی خانواده شهید سلیمانی اظهار کرد: این عزیزان در طول این 40 سال کمتر از شخص حاج قاسم در آفرینش این عظمت مؤثر نبودند که به همان اندازه مؤثر بودند و او را ترغیب به این حضور کرده و نبودن او را تحمل می کردند و همواره دلهره و اضطراب نیامدن، آنها را آزار می داد زیرا نمی دانستند چه به سر حاج قاسم می آید.

 

 

وی در پایان با بیان اینکه حاج قاسم برای عمل خود از هیچکس پاداش طلب نکرد؛ نه مادی و نه حتی در جستجوی تشویقات معنوی و بلکه از آن بیزار بود و از مشهور بودن، ستایش شدن، تمجید شدن و بزرگی به اینها است؛ گفت: من هرگز مردم کرمان را فراموش نمی کنم و اگر زنده باشم هر سال در سالروز تشییع شهید سلیمانی به کرمان می آیم.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراسم سالگرد حاج قاسم مصلی کرمان سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سلامی حاج قاسم شهید سلیمانی حاج قاسم شخصیت او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح دوشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی خلیج فارس بر روی ناو شهید منجزی در خلیج فارس اظهار کرد: ۱۰ اردیبهشت در تاریخ پرافتخار ایران روز بسیار مهم و ماندگاری است که یادآور رشادت و فداکاری ملت سرافراز ایران و فرار و شکست تاریخی اشغالگران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال سلطه جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است.

وی در ارتباط با مستندات تاریخی نام خلیج فارس نیز گفت: در خصوص نام خلیج فارس، همچنان که اسناد معتبر تاریخی نشان می‌دهد و مورخان بزرگ نیز به این مهم صحه گذاشته‌اند، این منطقه از همان ابتدا و از گذشته با عنوان خلیج فارس مطرح بوده است، در حالی که امروزه برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای که حتی برخی از آنها سابقه تأسیس آنها به ۶۰ سال هم نمی‌رسد، تلاش می‌کنند تا یک نام جعلی که فاقد مستندات تاریخی است را برای خلیج فارس بکارگیری کنند که البته سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی همواره اذعان دارند که غیر از عنوان خلیج فارس نام دیگری را نمی‌شناسد.

استاندار بوشهر ابراز داشت: امروز ایران اسلامی قدرت اول و مطلق خلیج فارس است و با دوستی و برادری با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از این آبراه راهبردی مراقبت می‌کنند.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه در طول تاریخ هر بار دشمنان و متجاوزان قصد تعرض به منطقه را داشته‌اند در خلیج فارس با شکست مواجه شده‌اند افزود: دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره فارسی با فرماندهی سردار رزمجو و ذلت و خواری آنها در برابر دیدگان جهانیان، اقتدار کشور را به جهانیان نشان داد.

وی همچنین با بیان اینکه عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه صهیونیست‌ها، اقتدار و قدرتمندی نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب را به جهانیان نشان داد تصریح کرد: اگر دشمنان در محدوده خلیج فارس، دست از پا خطا کنند، روزگار سخت و تاریکی برایشان رقم می‌خورد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: همایش روز ملی خلیج فارس با کیفیت مطلوبی برگزار شده و انتظار می‌رود در انعکاس و اطلاع‌رسانی این برنامه و نام بزرگ خلیج فارس، رسانه‌ها اهتمام ورزند.

محمدی‌زاده با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: اهالی رسانه و هنرمندان، نسبت به انعکاس داخلی و خارجی این روز بزرگ اهتمام ورزند تا جهانیان با عظمت خلیج همیشه فارس آشنا شوند.

وی افزود: یاد و خاطره مجاهدان رشید میهن در مبارزه با استعمارگران انگلیسی و پرتغالی و آمریکایی را گرامی می‌داریم و امیدوارم همواره شاهد موفقیت و سربلندی ایران عزیز و خلیج فارس باشیم.

استاندار بوشهر به سابقه مبارزاتی استان بوشهر اشاره و خاطر نشان کرد: بوشهر در طول پنج قرن با استعمارگران جنگیده و نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است.

کد خبر 6091979

دیگر خبرها

  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • شیخ نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهید مطهری به واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود