Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، قانونگذاران کنگره آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست مشترک آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده را تأیید کردند و بدین ترتیب، «جو بایدن» بطور رسمی به عنوان رئیس جمهور منتخب و آتی ایالات متحده معرفی شد.

با تأیید کنگره بر آرای الکترال کالج، مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور آتی آمریکا و «کامالا هریس» معاون وی روز بیستم ژانویه (یکم بهمن ماه) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که روز چهارشنبه همزمان با برگزاری نشست کنگره برای تأیید آرای الکترال و اعلام رسمی رئیس جمهور منتخب آمریکا، گروهی از معترضان به نتیجه انتخابات سوم نوامبر که به دعوت ترامپ در برابر گنگره تجمع کرده بودند، با یورش به داخل ساختمان و تصرف صحن کنگره، باعث بروز اختلال در برگزاری این نشست شدند.

اما نشست کنگره پس از دخالت نیروهای امنیتی و متفرق کردن معترضان، پس از حدود ۶ ساعت وقفه از سرگرفته شد.

برخی اخبار نیز حاکی از آن است که شماری از جمهوری‌خواهانی که پیشتر از پیشنهاد ترامپ برای لغو نتایج انتخابات سوم نوامبر پشتیبانی کرده بودند، در پی یورش معترضان به داخل ساختمان کنگره تصمیم گرفتند از تأیید پیروزی «جو بایدن» در این انتخابات حمایت کنند.

کد خبر 5116266

منبع: مهر

کلیدواژه: کنگره آمریکا ایالات متحده امریکا جو بایدن ایالات متحده امریکا عراق قاسم سلیمانی ایران رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ فلسطین کنگره آمریکا عربستان سعودی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن لبنان سوریه افغانستان جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز سه‌شنبه در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد