Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:30:29 GMT

طرح گردشگری سد دامغان در حال تکمیل است

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۲۵۸۲

طرح گردشگری سد دامغان در حال تکمیل است

به گزارش ایرنا، محمدرضا خاموشی روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: در راستای توسعه و اجرای طرح های گردشگری در سازه های آبی توسط سرمایه گذاران بخش غیردولتی جلسه توجیهی طرح گردشگری سد دامغان در شرکت آب منطقه ای سمنان برگزار شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین وزارتخانه های نیرو و میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی افزود: بر اساس این تفاهم نامه در کمیته استانی گردشگری در سازه های آبی ، تاسیسات مناسب جذب سرمایه گذار با هدف اجرای طرحهای گردشگری شناسایی و در حال حاضر سدهای دامغان و مجن انتخاب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای سمنان افزود : با انتشار فراخوان عمومی شناسایی سرمایه گذاران با هدف توسعه گردشگری آب مبتنی بر طرح ها و ایده های بخش غیردولتی در محدوده سد دامغان ، سرمایه گذار در این طرح شرکت کرد و طرح گردشگری این شرکت در حال تکمیل مطالعات تفصیلی و فرآیند قانونی انعقاد قرارداد است.

وی با اشاره به اینکه محدوده سد مجن نیز با هدف توسعه گردشگری آب مبتنی بر طرح ها و ایده های بخش غیردولتی آماده واگذاری است، گفت : سرمایه‌گذاران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و ضمن بهره مندی از منافع آن ، زمینه اشتغال و توسعه منطقه را فراهم کنند.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای سمنان افزود : اجرایی شدن این تفاهم نامه این امکان را فراهم می کند تا مردم و گردشگران بتوانند در کنار اهداف اصلی سدها و سایر سازه های آبی و رودخانه ها از مواهب طبیعی و انسان ساخت آنها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، مجموعه سد شهید شاهچراغی دامغان با ظرفیت ۲۱ میلیون متر مکعب در ۱۰ کیلومتری شمال شهر دامغان قرار دارد.

از این سد ۲۳ نهر منشعب شهری و روستایی آبگیری می‌کند که در فصل پاییز و بهار برای زراعت، در فصل تابستان و زمستان برای باغ ها و در تمام سال برای آشامیدن بهره برداری می‌شود. ۲ هزار کشاورز از آب سد دامغان بهره برداری می کنند.

گردشگری، در کنار صنعت و معدن، از محورهای توسعه استان سمنان تعیین شده است.

برچسب‌ها گردشگری شرکت آب منطقه ای ایرانگردی دامغان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری شرکت آب منطقه ای ایرانگردی گردشگری شرکت آب منطقه ای ایرانگردی دامغان اخبار کنکور شرکت آب منطقه ای سد دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، آیین رونمایی از «یزد ستاد» سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان برگزار شد.

این سامانه که به صورت ۷ زبانه عرضه شده، قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد و در حال حاضر ۱۲۸ پروژه در آن تعریف شده است.

گفتنی است؛ سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و تمامی اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری نیاز دارند، را به دست آورند.

کد خبر 6093220

دیگر خبرها

  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد