Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه چین میزان غرامت دانشجویی که در آزمایشگاه دانشگاه دچار آسیب جدی شد را تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، بنا به حکم یک دادگاه منطقه‌ای در چین، دانشگاه "دانگهوآ" باید بیش از ۲۵۰ هزار دلار خسارت به یک دانشجو یپردازد که در یک انفجار آزمایشگاهی آسیب دید. 
در این اتفاق، ۳ دانشجوی کارشناسی ارشد از رشته‌های مهندسی شیمی و زیست فناوری در حال آزمایش پرمنگنات پتاسیم و اسید سولفوریک غلیظ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش رسانه‌ها زمانی‌که یکی از دانشجویان به نام "گو" ۱۰۰ گرم پرمنگنات پتاسیم را به اسید سولفوریک غلیظ اضافه کرد ، انفجار رخ داد.

طی انجام این آزمایش هیچ کدام از دانشجویان از عینک ایمنی استفاده نکرده بودند و استاد آنها که از دانشجویان درخواست انجام این آزمایش را کرده بود، حضور نداشت. 
بروز این اتفاق منجر به نابینا شدن "گو" شد و معلولیت سطح ۴ گرفت. صورت وی نیز دارای ناتوانی سطح ۱۰ شد. 

در سال ۲۰۱۹ میلادی گو برای دریافت ۱.۷ میلیون یوآن غرامت از دانشگاه شکایت کرد. 

دادگاه منطقه در آخرین حکم خود اعلام کرد که گو باید کمی مسئولیت کارش را به عهده بگیرد،‌چراکه ایمنی را رعایت نکرده است.به این ترتیب میزان غرامت وی را ۱.۶ میلیون یوآن کمتر تعیین کرد. 

"گو" گفته که به خاطر این حادثه فارغ‌التحصیلی او با تاخیر انجام شده و نتوانسته به خاطر آسیب‌های وارده کار خوبی پیدا کند.

در حال حاضر او در یک کار نیمه وقت ماهیانه ۲ هزار یوآن درآمد دارد. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه های جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع بزرگ دانشگاهیان دانشگاه یزد همزمان با دیگر دانشگاه‌های کشور، برای حمایت از اعتراضات دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در پی جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شد.

در این تجمع دانشگاهیان با سر دادن شعارهای «دانشجو بیدار است از نسل کشی بیزار است»، «استاد ما بیدار است از نسل کشی بیزار است»، «دانشجوی حق طلب حمایتت می‌کنیم»، «اسرائیل بی‌حیا بترس از خشم ما»، «دانشجوی آزاده حمایتت می‌کنیم»، «وجدان ما بیدار است از اسرائیل بیزار است»، «مثلث شوم و پلید و ابلیس، آمریکا و اسرائیل و انگلیس» حمایت خود را از دانشجویان آزادیخواه جهان اعلام کردند.

دانشجویان و کارکنان و اساتید دانشگاه یزد همچنین با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا»، برخورد خشن پلیس با اعتراض این دانشجویان را محکوم کردند.

کد خبر 6091468

دیگر خبرها

  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند