Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیم غفوری، مدیر شبکه افق و داور یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش «نهضت جهانی مستضعفین» در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: تنوع آثار حاضر در این بخش خوب بود یعنی به لحاظ جغرافیایی راجع به قره باغ، کشمیر، آمریکا، سوریه، عراق و...، در این دوره، اثر داشتیم. مثلاً در حوزه سوریه، سال های گذشته بیشتر کارها یا در حوزه مقاومت بود یا راجع به تبعات انسانی جنگ تولید شده بود، اما امسال دو کار تحلیلی هم داشتیم که به علل و عوامل وقوع بحران و جنگ سوریه پرداخته بود که به نظرم جزو رویکردهای مغفول سال‌های گذشته راجع به بحران سوریه و ظهور و بروز تکفیری‌ها در منطقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد:  مجموعا اینکه به لحاظ موضوعی امسال جشنواره از تنوع خوبی برخوردار بود به لحاظ ساختاری هم تبعاً مانند همه جشنواره‌ها برخی آثار از لحاظ ساختاری از قوت بیشتری برخوردار بودند و برخی به لحاظ ساختاری معمولی‌تر بودند یعنی هم اثر خوب داشتیم و هم اثر متوسط.

غفوری یادآور شد: فیلمسازانی که به جشنواره عمار اثر می‌فرستند، از همان دوره‌های ابتدایی در عمار حضور داشته‌اند و امسال که یازدهمین دوره است،  برخی‌ها شاید هفت هشت دوره به طور ثابت در این جشنواره شرکت داشتند، اگر اولین کارهای اینها با کار کنونی‌شان قیاس شود، می‌توان رشد فنی و کیفی را در این آثار مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم بگوییم چه چیزی در آثار بچه‌ها مقداری مغفول است، روایت کامل­تر و قصه­گوتر از افراد است. شاید این نوع فیلمسازی یعنی مستندسازی­ای که یک روایت قصه­گو از یک شخصیت، یک خانواده یا غیره است کمتر به چشم می‌خورد. البته یکی دو اثر تلاش کرده بودند به این سمت بروند.

مدیر شبکه افق درباره آنلاین شدن اکران‌های جشنواره عمار بیان کرد: قاعدتا اگر جشنواره در سالن یا در فضای واقعی و عینی برگزار شود شور و نشاط آن بیشتر است، قابلیت تبادل نظر بین سازندگان ایجاد می‌شود و فضای رشدی به وجود می آید و پاتوقی برای تولیدکنندگان برای ایجاد تعاملات مناسب است، با آنلاین شدن جشنواره، این فضای تعامل بین فیلمسازان را از دست داده‌ایم، اما وقتی در چنین وضعیتی قرار می‌گیریم باید تدبیر کنیم و بهترین تدبیر همین بود که فیلم‌ها به شکل برخط اکران شود و گفتگو بین فیلمسازان در قالب برنامه تلویزیونی تجلی پیدا کند و بخشی از آن جبران شود.

غفوری با اشاره به راه‌اندازی سایت «قصه ما» توسط جشنواره عمار برای ثبت سوژه‌های مردمی اظهار داشت: اصل این کار اقدام پسندیده و درست است، نه فقط در مستند، بلکه در سینما اولین قدم برای تولید یک اثر خوب، انتخاب سوژه درست، ارزشمند و بکر است؛ با ایجاد این بانک ایده، سازندگان می‌توانند از آن بهره ببرند و حتماً این اقدام پسندیده و ارزشمند است و نتایج آن در سالهای بعد خود را نشان خواهد داد. مثلاً از هزار ایده‌ای که الان ثبت شده است فرض کنیم ۱۰ درصد آن، ایده‌هایی باشند که قابلیت تصویری شدن و تولید سینمایی را داشته باشند، این یعنی صد کار خوب و این حتما می‌تواند به دوستان فیلمساز در بخش‌های مختلف کمک کند.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، براساس اعلام دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، از ۱۱ تا ۱۹ دی‌ماه، آثار منتخب جشنواره در بخش‌های «مستند»، «داستانی»، «پویانمایی»، «نماهنگ»، «فیلم ما» و «کلیپ و موشن‌گرافیک»، از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir  به نمایش درمی‌آیند. تماشای این آثار که به مدت 24ساعت در سایت، نمایش داده می‌شود، بدون هزینه حق اشتراک و رایگان است و اینترنت مصرفی هم برای مخاطبان نیم‌بها حساب می‌شود.

ویژه برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره عمار نیز در ایام برگزاری آن، هر شب ساعت 21 از شبکه افق به روی آنتن می رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلیم غفوری مدیر شبکه افق جشنواره عمار شبکه افق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه

حمید مهدیون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی (قلم ۷) اظهار کرد: بارگذاری آثار در سامانه نشریات دانشجویی از یکم اردیبهشت ماه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: نشریات تک شماره‌ای در جشنواره «قلم ۷» داوری نمی‌شوند

وی ادامه داد: دانشجویان و مدیران مسئول نشریات دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۵ خرداد ماه فرصت دارند، آثار خود را در سامانه نشریات بارگذاری کنند.

مهدوین با اشاره به داوری جشنواره نشریات دانشجویی قلم ۷ عنوان کرد: زمان داوری مقدماتی و نهایی از اول تیرماه تا ۱۵ مردادماه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تعداد آثار بار گذاری شده در سامانه نشریات دانشجویی( قلم ۷) مطرح کرد: تا کنون حدود ۴۵۰ اثر در این سامانه بارگذاری شده است. همچنین تعداد نشریات شرکت کننده در بخش نشریات برتر حدود ۱۹۴ نشریه است.

وی اضافه کرد: تعداد آثار بار گذاری شده در بخش ویژه جشنواره نشریان قلم ۷ نیز حدود ۳ اثر است. البته متاسفانه تعداد آثار بارگذاری شده در بخش فضای مجازی؛ صفر است.

مهدیون نشریات منتشر شده در بازه زمانی ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ می‌توانند در جشنواره قلم ۷ شرکت کنند. تعداد کل نشریات انتشار یافته در این بازه زمانی حدود ۵۴۷ نشریه است. البته این آمار شامل نشریات تک شماره‌ای نیز است که تعداد آنها ۲۱۴ است. همچنین تعداد شماره گان منتشر شده در بازه زمانی جشنواره؛ حدود ۱۴۱۲ شماره است.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1228981 برچسب‌ها جشنواره نشریات دانشجویی قلم

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • فیلم های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه