Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس گفت: هر جا پرچم مقاومت روی زمین گذاشته شد شکست خوردیم لذا دانشگاه باید مقاومت را در ابعاد مختلف آن تبیین کرده و جریان فکری شهید سلیمانی را به بعنوان پرچمدار مقاومت باید زنده نگه داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام‌ نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در اختتامیه کنگره شهید سلیمانی اظهار کرد: بسیاری از موضوعات هستند که شخصیت های بزرگی به لحاظ شاخص قرار گرفتن در آن موضوع، به عنوان یک اسوه و الگو همواره در ذهن انسان ها متجلی می شوند، مثلا حضرت علی (ع) در مقابل کسانی که حتی شناخت کمی از ایشان دارند به عنوان اسوه عدالت مطرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحث مقاومت هم به همین صورت است، وقتی صحبت از مقاومت به میان می آید ذهن انسان معطوف می شود به سمت کسانی که در این مسیر ایستاد و حرکت بزرگ مقاومت را انجام دادند؛ شهید سلیمانی شخصیتی است که برای موضوع مقاومت در حکم یک بیرق و علم است، لذا تعبیر معظم انقلاب از شخصیت سلیمانی به عنوان یک مکتب از این جهت است که مقاومت مکتبی است جامع الاطراف.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مراسمات بزرگداشت شهید والامقام سردار سلیمانی در دانشگاه ها و مراکز علمی باید به موضوع مکتب بودن سلیمانی و مکتب مقاومت پرداخت شود. حرکت در این موضوع قطعا آثار و برکات بسیار زیادی را خواهد داشت.

حجت الاسلام پژمانفر مطرح کرد: برای پرداختن به این موضوع بسیار مهم نباید به جلسه یک روزه اکتفا کرد، بلکه باید دبیرخانه دائمی در ارتباط با اقتصاد، فرهنگ، سیاست و باقی ابعاد در حوزه مقاومت پرداخت شده و این مدل اکتفا به حرکت های نمادین و نصب بنر در سر درب ادارات نشود.

وی ابراز کرد: جبهه مقاومت دانشگاهیان باید از این حرکت های مختصر عبور کرده و بتواند برای جامعه موضوع مقاومت را تببین کند؛ بخشی از این کار بیان تاریخ قضیه است که در روزهای سخت وقایع سوریه، گفتمان مقاومت مطرح شد و اولین گروه بیست و چند نفری از نیروهای فاطمیون وارد عمل شدند؛ بعدها این گروهها ده و صد برابری شده و توانستند این اتفاق بزرگ را رقم بزنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر گاه روی گفتمان مقاومت ایستادگی کردیم، شیرینی آن را هم چشیدیم و هر گاه از آن فاصله گرفتیم عواقب آن به سرمان آمد؛ باید ابعاد جریان فکری مقاومت باز شده و نتایج آن تحلیل و تفسیر شود؛ اگر آن روزی که صهیونیست در دنیا به عنوان یک غده سرطانی مطرح شد در برابرش مقاومت صورت می گرفت شاید امروز این غده جمع شده بود.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: حتی اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ بود ولی چون کارآمدی آن را از ناحیه کسانی که باید تببین و تشریح و اجرا می کردند ندیدیم، نتوانستیم به توفیقاتی در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر جا پرچم مقاومت روی زمین گذاشته شد شکست خوردیم؛ لذا دانشگاه باید مقاومت را در ابعاد مختلف آن تبیین کرده و جریان فکری شهید سلیمانی را به بعنوان پرچمدار و شخصیتی که گوشت و پوست و خاطرات او با مقاومت آمیخته شده بود را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید سلیمانی جریان فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی برنامه‌ها و عملیات‌های سال جاری با کارشناسان قرآنی و فرهنگی استان اظهار کرد: توجه به برنامه‌های تربیتی خانواده محور و متناسب با زیست بوم مناطق مختلف شهرستان‌های تابعه مورد تاکید است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی برای اقشار و اصناف مختلف از سوی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه، افزود: توسعه فعالیت‌های شبکه تبلیغی روحانیون، تقویت برنامه‌های مساجد، توجه به فعالیت‌های بانوان، اجرای برنامه‌های مناسبتی در مناطق اهل سنت از جمله طرح قرآنی مسطورا از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

اجرای «جشنواره زن مجاهد» مورد توجه قرار گیرد

وی تصریح کرد: تقویت مکتب‌های قرآنی اهل سنت، اجرای اردوی نخبگان قرآنی در مناطق سنی نشین، حمایت از برنامه گروه‌های «دختران حاج قاسم»، نوآوین، شبکه تبلیغی صبرا و اسماً ویژه بانوان، اجرای جشنواره «روایت زن مجاهد» و حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف استان تاکید کرد و ادامه داد: ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه باید رسانه‌های فعال را شناسایی و در تبلیغ و جریان سازی رسانه‌ای بیش از پیش با آنان همکاری کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: توانمندسازی و حمایت از کنشگران فرهنگی، هیأت مذهبی، خیرین‌، مداحان شاخص، انجمن‌های اسلامی و فعالان فضای مجازی از برنامه‌های امسال تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

استمرار طرح ملی «زندکی با آیه‌ها» برنامه شاخص قرآنی سال ۱۴۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به عناوین برنامه‌های مهم حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآنی و تربیت تخصصی استعدادهای قرآنی، راه اندازی کاروان‌های قرآنی و استمرار طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» از برنامه‌های شاخص قرآنی در سال ۱۴۰۳ است.

حجت الاسلام جعفرزاده مردمی سازی فعالیت‌ها و خروج از تصدی‌گری را امر مهم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارشناسان فرهنگی و قرآنی باید به دور از تصدی‌گری، راهبر برنامه‌ها بوده و با همکاری مجامع میانی از جمله هیأت‌ها، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را اجرا کنند.

کد خبر 6092184

دیگر خبرها

  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج