Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:39:35 GMT

۱۸۷ مدرسه طی هفت سال گذشته در قم احداث شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۳۱۹۱

۱۸۷ مدرسه طی هفت سال گذشته در قم احداث شد

حمید رضا شیخ الاسلام روز پنجشنبه در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: در سال ۹۲ تعداد دانش آموزان استان ۲۰۲ هزار تَن بوده ولی در حال حاضر به ۲۷۳ هزار تَن رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون قم از نظر فضاهای آموزشی بیست و ششمین استان کشور است یادآور شد: از نظر کاربری های آموزشی با چالش مواجه هستیم و باید در زمینه تعیین کاربری های آموزشی شهر در بلوار غدیر، بلوار انسجام و شهرک قدس اقدام لازم صورت گیرد، چراکه در شعاع پنج هزار متری یک مدرسه هم نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش قم در ادامه تصریح کرد: اولیای دانش آموزان به لحاظ هزینه سرویس مدرسه و جا به جایی فرزندان خود فشار زیادی را متحمل می شوند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه معضل کمبود فضای آموزشی در شهرک پردیسان تا حدودی حل شده است گفت: در هفت سال گذشته نزدیک به ۷۰ شیفت مدرسه در این شهرک ایجاد شده ولی طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مقرر بود ۹ قطعه زمین با کاربری آموزشی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار بگیرد که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی همچنین با اشاره به تصویب و تایید طرح تنظیم مقررات مالی آموزش و پرورش توسط مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان گفت: طبق این قانون به ازای ساخت هر ۲۰۰ واحد مسکونی یک مدرسه نیز باید احداث شود سال های قبل هم این قانون را داشتیم اما ۱۹۹ واحد می ساختند و دیگر مشمول این قانون نبودند.

وی افزود: اگر این قانون بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد مسکونی به اجرا گذشته شود دیگر کسی نمی تواند از ساخت مدرسه فرار کند.

کاربری های فرهنگی قم باید تعیین تکلیف شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه گفت: برخی از زمین های موجود در قم دارای کاربری فرهنگی هستند ولی بلاتکلیف باقی ماندند که باید تکلیف آن مشخص شود.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: با توجه اینکه دولت از نظر مالی توانایی خرید و تملک این زمین ها را ندارد ما نمی توانیم این امر را محقق کنیم و این موضوع کاهش سرانه فرهنگی استان را در پی دارد.

وی بیان کرد: برای تملک این واحدها باید یک ساز و کاری تعیین شود تا موسسه های فرهنگی بخش خصوصی این زمین ها را به قیمت کارشناس فرهنگی از شهرداری خریداری کنند.

برچسب‌ها قم خیران مدرسه ساز مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم خیران مدرسه ساز مدرسه سازی قم خیران مدرسه ساز مدرسه سازی اخبار کنکور آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ معلم نمونه لرستان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

یونس بهاروند ایرانیا  در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت مقام معلم بیان کرد: ۳۰۰ برنامه از جمله دیدار فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در لرستان و غبار روبی گلزار شهدا همزمان با هفته معلم در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: از هر استان سه نفر به مرحله کشوری طرح معلم نمونه معرفی شدند که از مجموع ۱۵ معلم برتر کشوری، "نور محمد سلطانی" دارای مدرک دکترای مدیریت و منابع انسانی آموزگار دبستان شهید فلاحی منطقه زاغه و "علی یار پادروند" دبیر متوسطه دوم شهرستان رومشکان از لرستان هستند.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۹۸۳ مدرسه در سطح لرستان وجود دارد ادامه داد: چهار هزار معلم این استان در طرح معلم نمونه شرکت کرده اند که از این مجموع ۷۶۳ نفر به مرحله مناطق و ۷۴ معلم با ارزیابی کمیته‌های تخصصی به مرحله استانی راه یافتند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲۱۶ مدرسه ایمن و استاندارد طی ۲ سال گذشته در این استان احداث شده است که این مدارس با اولویت مناطق محروم ساخته شده و در مقایسه با ۲۰۳ مدرسه هشت سال قبل از آن، اقدام ارزشمندی است.

بهاروند ایرانیا با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات در لرستان هزینه شده است گفت: با مساعدت وزیر آموزش و پرورش، ۷۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی، ورزشی و کارگاهی استان در نظر گرفته شده است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ۴۵ معلم نمونه لرستان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز