Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@00:29:59 GMT

انجام اولین عمل پیوند قرنیه چشم در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۳۳۳۱

انجام اولین عمل پیوند قرنیه چشم در خراسان شمالی

امیرحسین وجدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اولین عمل جراحی پیوند قرنیه چشم در خراسان شمالی اظهار کرد: در چند سال گذشته مردم استان برای عمل پیوند قرنیه به اجبار باید به خراسان رضوی و مشهد مراجعه می‌کردند که همین امر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شده بود.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که توسط مسئولین مرکز جراحی حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی انجام شد و با توجه به اینکه در این درمانگاه مدرن‌ترین دستگاه‌های کشور مستقر شده است، نخستین عمل قرنیه چشم، امروز در این درمانگاه بر روی بیماری ۲۲ ساله انجام می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فوق تخصص پیوند قرنیه، لیزیک و آب مروارید، تصریح کرد: قرنیه تنها بافتی از بدن است که رگ ندارد به همین دلیل در سراسر دنیا این نوع عمل جراحی، به تعداد زیادی انجام می‌شود و با توجه این که این نوع عمل نیاز به چک گروه خونی ندارد، درصد پذیرش نیز در مقایسه با سایر بافت‌ها مانند مغزاستخوان یا کبد، بیشتر است.

وجدانی در پایان با اشاره به اینکه در پیوند قرنیه، تعدادی بخیه استفاده می‌‌شود و ممکن است بعد از عمل شاهد واکنش‌ها و  التهاباتی باشیم، افزود: در این پیوند اگر مراقبت خوبی از سمت بیمار انجام گیرد، درصد موفقیت بالایی وجود دارد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی پیوند قرنیه خراسان رضوی عمل جراحی بجنورد مرکز جراحی جوادالائمه پیوند قرنیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ پرتراکم‌ترین نقطه در دنیا از نظر نسبت جمعیت پلنگ ایرانی به سطح واحد در خراسان شمالی قرار دارد.
پلنگ ایرانی دارای بزرگترین جسه بین زیر گونه‌های پلنگ در جهان است و در راس هرم گوشتخواران قرار دارد.
حضور پلنگ در طبیعت سبب کنترل جمعیت گراز و گرگ خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران