Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ناتو اعلام کرد که در نشست وزرای دفاع این سازمان که ماه آینده برگزار می‌شود درباره خروج نیروها از افغانستان تصمیم گرفته خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو اظهار داشت که در نشست وزیران دفاع این سازمان که در ماه آینده برگزار می‌شود، درباره خروج و یا ادامه حضور نیروهای ناتو در افغانستان تصمیم خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود که وزرای دفاع ناتو در فوریه سال جاری تصمیم خواهند گرفت که نظامیان آنها در افغانستان بمانند و یا از این کشور خارج شوند که البته تصمیم دشواری است.

استولتنبرگ اظهار داشت که ناتو از روند صلح و آغاز مذاکرات دولت افغانستان و طالبان حمایت می‌کند و تنها راه رسیدن به صلح پایدار نیز ادامه این مذاکرات است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دبیرکل سازمان ناتو خاطرنشان کرد که سال جاری میلادی از نظر تصمیم‌گیری در مورد آینده حضور نظامی در افغانستان سال مهمی برای این سازمان است.

وی گفت: «ما باید در مورد حضور خود در افغانستان تصمیم بگیریم. در صورت خروج ناتو این خطر وجود دارد که افغانستان بار دیگر به پناه‌گاه امنی برای تروریست‌های بین‌المللی تبدیل شود و در صورت ادامه ماموریت خطر یک حضور طولانی مدت وجود خواهد داشت. چالش‌های بسیاری وجود دارد و تنها راه ادامه مذاکرات صلح است».

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد که "خروج ناهماهنگ یا زودهنگام نیروها هزینه گزافی خواهد داشت."

ناتو در افغانستان: بن‌بست مذاکرات بین‌الافغانی با انعطاف دو طرف حل می‌شودقصد اوکراین برای مشارکت در مأموریت‌های ناتو در افغانستان و عراقنماینده آمریکا و بهانه حضور اعضای ناتو در افغانستانسازمان ناتو: آینده ماموریت ناتو در افغانستان به نتیجه گفت‌وگوهای صلح بستگی دارد

به گزارش بی.بی.سی سازمان ناتو در شرایط کنونی ماموریت آموزش و ارائه مشاوره به نیروهای امنیتی افغانستان را دارد اما این سازمان از سال 2003 تا 2014 ماموریت رزمی داشت و شمار نیروهایش در اوج آن به 130 هزار نفر می‌رسید.

حالا حدود 12 هزار نیروی ناتو در افغانستان باقی مانده که مسئولیت آن‌ها هم آموزش و حمایت از نیروهای افغان است.

بر اساس توافق آمریکا و طالبان در قطر، آمریکا در مدت 14 ماه (تا ماه می 2021) نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کند در صورتی که طالبان رابطه خود را با القاعده کاملا قطع کند و اجازه ندهد تا از خاک افغانستان علیه آمریکا و متحدانش استفاده شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ناتو اخبار افغانستان اخبار آمریکا ناتو اخبار افغانستان ناتو در افغانستان افغانستان تصمیم سازمان ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • صادقی یا امیری: اوسمار امروز تصمیم می‌گیرد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد