Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده امروز در دیدار رئیس قوه قضائیه با نهادها و فعالین صلح و سازش در استان،  اظهار داشت: شورای حل و اختلاف با تمام امکانات و نیروهای خود در استان توانسته است ۱۶ هزار پرونده را منتهی به سازش کند که این بدان معناست که هزینه‌های بسیار زیادی برای مردم و مسئولین کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در سال گذشته در استان حدود 2 میلیون نفری کرمانشاه بیش از 3 میلیون و 800 هزار مراجعه به دستگاه قضا صورت گرفته که این آمار بالا، بسیار نگران کننده است و اصلی‌ترین راه حل این مشکل با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در سفرهای استانی قبلی، استفاده از فرآیند صلح و سازش و برنامه‌های سازشی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تشریح برنامه‌های صلح و سازش در کرمانشاه، ادامه داد: بر همین اساس در هر شهرستان حدود ۳۰۰ نفر را معرفی و با تعریف مساجد به عنوان پایگاه‌های هر شهر اقدام به تشکیل سازمان های مردم نهاد برای ایجاد صلح و سازش در اختلاف‌ها و پرونده‌های قضایی کردیم.

وی با اشاره به هزینه‌های که تشکیل هر پرونده برای مردم و دستگاه قضا در پی دارد، اظهار داشت: ما در کرمانشاه پرونده‌های قضایی داریم که به خاطر یک اختلاف در روستایی، بیش از ۲۰ سال است که یک خانواده توان بازگشت به خانه و محل کشت و زراعت خود را از دست داده‌اند و به همین دلیل قطعا توان فعالیت اقتصادی را نیز ندارند.

توسلی‌زاده اضافه کرد: علاوه بر اینکه این خانواده‌ها مجبور هستند هزینه‌های بسیار زیادی را صرف وکیل و کارشناس کنند، نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در طول این فرآیند هزینه‌های بسیار زیادی را متحمل می‌شود و از طرف دیگر با ایجاد فاصله نامناسب در بعد اجتماعی سبب ایجاد هزینه‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه تمام هزینه‌های اقتصادی برای فرد و جامعه، فردی که محکوم می‌شود در بازگشت به جامعه با مشکل مواجه خواهد شد و به اصلاح بر روی برچسب خورده می‌شود و همین مساله هزینه‌ها جدید دیگری را ایجاد می‌کند.

توسلی‌زاده ادامه داد: در سال جاری بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ پرونده منجر به سازش شده است و بدین وسیله از هدر رفت هزینه وقت مردم و دستگاه قضا تا حدود زیادی در استان جلوگیری شده است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه صلح قوه قضائیه قوه قضاییه صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا

در جریان سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان فسا یک کشتارگاه صنعتی طیور که فعالیت آن از ۴ سال پیش متوقف شده بود با حمایت قضایی به چرخه تولید بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در مراسم آغاز به کار مجدد این واحد صنعتی با بیان اینکه در بازدید سال گذشته موضوع تعطیلی این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این واحد صنعتی با مشکلات متعددی مواجه بود که با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، این مشکلات حل و فصل و امروز فعالیت مجدد آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال است، افزود: در سیاست‌های ابلاغی سند تحول قوه قضاییه بر جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی تاکید شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین از استمرار فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان و جدیت در پیگیری مشکلات 80 واحد دارای مشکل خبر داد و گفت: با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضایی دادگستری استان در هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحد‌های صنعتی پیگیری خواهد شد و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان و کارشناسان حل و فصل می‌شود.

موسوی رصد فعالیت واحد‌های تولیدی احیا شده و ادامه حمایت حقوقی و قضایی در جهت پیشگیری از ایجاد اختلال در روند فعالیت آنان را از جمله برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خواند و تصریح کرد: بازدید‌های میدانی و هدفمند از واحد‌های صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس و تشکیل جلسات با محوریت دادگستری استان با مدیران واحد‌های تولیدی و بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مطرح و با جزئیات و حساسیت پیگیری می‌شود.

وی رفع مشکل و بازگشت واحد کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا را از جمله اقدامات عملی دادگستری فارس را در راستای پیشگیری از بیکاری نیرو‌های کار خواند و خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی علاوه بر اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم زمینه فعالیت اقتصادی 300 نفر دیگر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده و با قول مساعد سرمایه گذار، طرح توسعه واحد صنعتی را مطرح کرده است که در این خصوص نیز حمایت‌های قضایی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان کرمانشاه
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم