Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری‌زاده اظهار داشت: شهید فخری‌زاده با استقامت و با پایداری با بذل جان مسیر علم و دانش را ادامه داد و یک لحظه پا پس نکشید.

وی افزود: شهید فخری‌زاده دو دهه تحت تعقیب شقی‌ترین آدم‌های کره زمین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت اطلاعاتی و تروریستی اسرائیل چیز کمی نیست. کسی ۲۰ سال تحت تعقیب باشد و این مسیر سخت را پیش برود و یک لحظه قدمش لرزان نشود و بگوید کسی دیگری این مسیر را ادامه دهد. او ثابت‌قدم ایستاد و تا بذل جان این مسیر قدرت را ادامه داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بخش اعظمی از خدمات شهید فخری‌زاده قابل بیان نیست، گفت: تشکیل مجموعه «سپند» کار فوق‌العاده ارزشمندی است. در بخش‌های گوناگون وزارت دفاع و صنعت‌های دفاعی و موسسه تحقیقاتی مجموعه‌ای از دانشمندان در حال تحقیق هستند. تشکیل چنین مجموعه‌ای یعنی داشتن ظرفیت مدیریتی و علمی که بتواند دانشمندان فراتر از دانشمندان مستقر در سایر بخش‌های وزارت دفاع و حتی سایر بخش‌های نیروهای مسلح و کشور را در خود جمع و آن‌ها را اداره کند و به پیش برود.

وی اضافه کرد: این چشمه جاری و جوشان، میوه‌های بسیار فراوانی خواهد داد. عزیزانی که پس از شهادت این بزرگوار این پرچم را به دست گرفتند این مسیر را پیش خواهند برد. اقدامات بی‌نظیر در پدافند هسته‌ای، زیستی و شیمیایی با همکاری دوستانش انجام دادند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: شهید فخری‌زاده پژوهش‌های دفاعی در برابر سلاح‌های نامتعارف انجام داد که حقیقتاً از سایرین یک سر و گردن بالاتر بود. ساخت سامانه ایکس‌ری برای مقابله با قاچاق، ورود و انتقال سلاح و مواد منفجره و مهمتر از همه که برای این روزهای‌مان اقدامات ارزشمندی است، اقدامات برای مقابله با کووید- ۱۹ چه در مساله کیت تشخیص آزمایشگاهی چه در زمینه واکسن است که این واکسن با ریاست ایشان وارد مرحله بالینی و انسانی شده است.

وی افزود: اگر سه تا چهار مجموعه در کشور در این حد پیش رفتند یکی از آن‌ها این مجموعه است که ذیل مدیریت ایشان فعالیت می‌کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده از دو دهه گذشته موجب غضب و خشم دشمنان و بشریت بوده است، گفت: چه آمریکای جنایتکار و چه صهیونیست‌های کودک‌کش به شدت از این شهید عصبانی و غضبناک و دنبال او بودند و چه جانیانی که بارها نام او را به زبان آوردند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها تحمل مشاهده قدرت علمی اسلام را در جهان ندارند و از روزی که هر کشوری اسلامی در فیزیک هسته‌ای به موفقیتی دست یافت، سعی در ترور داشتند و در مصر، عراق و ایران عزیز این اقدامات را انجام دادند که اواخر دهه ۸۰ با شهادت دانشمندان هسته‌ای این سیر را آغاز کرده و با شهادت فخری‌زاده ادامه دادند و ممکن است چنین جنایت‌هایی ادامه یابد.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: آمریکا هم چنین است. در همین دوره اشغال عراق، صدها دانشمند عراقی به طرق مختلف توسط شرکت «بلک واتر» و سایر مجموعه‌های آمریکایی به شهادت رسیدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وجود شباهت‌هایی در شهادت شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده، گفت: اما نکته‌ای که ارزش این دو شهید را نشان می‌دهد، قاتلان و آمران به قتل این دو هستند که شقی‌ترین اشقیای زمان ما یعنی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل این دستور را صادر کردند و این ارزش دو شهید بزرگوار را نشان می‌دهد که چگونه و توسط چه کسانی به طور مستقیم ترور شدند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ما امروز طبق فرمایش مقام معظم رهبری دو وظیفه داریم، اظهار داشت: یک وظیفه مجازات آمران و عاملان این جنایت است که مسیرش را طی می‌کند و در زمان و مکان و نحوه‌ای که تشخیص و اقدام آن به دست رزمندگان است، اتفاق خواهد افتاد.

وی با تاکید بر قطعی بودن انتقام خاطرنشان کرد: انتقام آن قطعی است، اما زمان و مکان را جبهه انقلاب تعیین خواهد کرد.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح وظیفه دوم را ادامه راه علمی این شهید بزرگوار عنوان و تصریح کرد: وزارت دفاع به سرعت جایگزین این بزرگوار را توسط دانشمند بزرگوار دیگری پر کرد و همه همکاران ایشان گرد این مدیر جدید جمع شدند. جوانان فراوانی بعد از این شهادت به این رشته علاقه‌مندی نشان می‌دهند و این راه پرافتخار با قدرت و سر بلندی بیشتر ادامه خواهد یافت. بنده ضمن افتخار به اینکه چنین افتخارآفرینانی در نیروهای مسلح وجود دارند، خواستار اجر و صبر و برای خانواده این شهید هستم.

سرلشکر باقری ابراز امیدواری کرد که خداوند به همه ما توفیق دهد راه نورانی این شهید عزیز، شهید سلیمانی و همه شهیدان گرانقدر را با سربلندی تمام ادامه دهیم.

کد خبر 5116482

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محمد باقری وزارت دفاع محسن فخری زاده عراق ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قاسم سلیمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی هیئت دولت حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده امریکا اسحاق جهانگیری لایحه بودجه ۱۴۰۰ پهپاد مقام معظم رهبری محمدجواد ظریف کمیسیون تلفیق رحیم زارع لایحه بودجه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شهید فخری زاده سرلشکر باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود

هفته‌نامه «نیوزویک» امروز (یکشنبه) در مطلبی پیش‌بینی کرد که سال کنونی میلادی (۲۰۲۴)، برای اوکراین پس از ضد حمله ناامیدکننده ۲۰۲۳ که منابع [مالی و نظامی] زیادی برای آن هزینه شد، سخت باشد.

به گزارش مشرق، این نشریه آمریکایی نوشت: چهار ماه اول سال ۲۰۲۴، دشوارترین وضعیت‌ها در ۲ سال جنگ اوکراین و روسیه را نشان داده است. نیروهای کی‌یف در تمام طول خط مقدم در موضع ضعف قرار دارند و با ارتش بازسازی‌شده روسیه روبرو هستند.

«نیوزویک» با پیش‌بینی وضعیتی سخت برای کی‌یف در سال جاری میلادی، خاطرنشان کرد: حامیان غربی اوکراین در ارائه تسلیحات به این کشور کند عمل کردند و در کشاندن این جنگ به جنگی گسترده‌تر با روسیه نیز مردد بوده‌اند.

کوستی سالم (Kusti Salm) دبیر دائمی وزارت دفاع استونی طی مصاحبه‌ای در ماه دسامبر (آذر/دی) به نیوزویک گفت: «۲۰۲۴ دشوار خواهد بود». وی در مورد نیروهای اوکراینی نیز گفت: «آنها باید حالت تدافعی به خود بگیرند.»

این هفته‌نامه آمریکایی افزود که پیشروی طاقت فرسا روسیه به سمت غرب در تمام طول جبهه شرقی جنگ ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه ممکن است امیدوار باشد که با پیروزی در دونتسک و لوهانسک، زمان کوتاهی را برای یک مکث [در جنگ] به دست آورد.»

پاول لوزین (Pavel Luzin) تحلیلگر نظامی روسی و محقق مدعو در دانشکده حقوق و دیپلماسی «فلچر» نیز به نیوزویک گفت که «به سختی» می‌توان گفت که آیا نیروهای مسکو می‌توانند تلاش فعلی خود را برای فشار تابستانی بزرگتری افزایش دهند یا خیر؟

وی در ادامه گفت: «آنها [نیروهای روسیه] به استراحت نیاز دارند، اما قرار نیست جنگ را پایان دهند.»

نیوزویک در ادامه نوشت: از آنجایی که اوکراین منتظر تحویل ده‌ها جنگنده اف-۱۶ ساخت آمریکا است، ممکن است در سال کنونی شاهد تغییر قابل توجهی در قدرت هوایی [کی‌یف] باشیم.

اوکراین گفته است که این جنگنده‌ها، قدرت دفاعی آن را در برابر موشک‌های کروز و پهپادها تقویت خواهد کرد.

از سوی دیگر، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در سفر اخیر خود به اوکراین در حالی که از متحدان ناتو خواست تا به تعهدات در زمینه کمک نظامی به کی‌یف عمل کنند، اعلام کرد: برای پیروزی اوکراین خیلی دیر نشده است.

روسیه به دنبال نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو از سوی غرب، پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکنون با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی از کی‌یف، مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان دادن به آتش این جنگ را مسدود کردند.

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • اطلاعیه قطعی گاز در بخشی از شهر کرج
  • وداع با یکی از بهترین معلمان رسانه؛ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان