Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: گواهینامه مهارتی صادره از سوی این سازمان در ۷۰ کشور جهان از جمله کشورهای اروپایی معتبر است.

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فنی و حرفه‌ای سمنان ابراز داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای تنها سازمانی است که گواهینامه‌های مهارتی ای که صادر می‌کند در عرصه بین‌المللی و جهانی پذیرفته شده و قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: آموزش مهارتی در سازمان فنی و حرفه‌ای براساس استانداردهای ایسکو ۲۰۰۸ ارائه می‌شود  که در جهان پذیرفته شده است.

وی بیان کرد: سالانه یک میلیون و ۶۰۰ نفر از آموزش‌های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند و کسانی که پس از پایان دوره آموزشی در آزمون شرکت می‌کنند به شرط کسب نمره قبولی گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند.

هاشمی یادآور شد: طبق برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ ایجاد یکهزار و ۵۰۰ مرکز جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی در کنار مراکز صنعتی برنامه‌ریزی شده است و اکنون بیش از ۵۰۰ واحد جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: از آذر ٩٨ تا مرداد امسال ۲ هزار استاندارد جدید منطبق با تقاضای روز و حاصل رویش فناوری‌های جدید تدوین شد و برای اجرای استانداردها بخشی از کارگاه‌ها باید  تغییر کاربری داده شود و به سمت مشاغل نوین مانند ارایه آموزش در زمینه فناوری  اطلاعات تغییر کنند.

وی تصریح کرد: استاندارد آموزش‌های مهارتی برای رشته‌های مهارتی قابل ارائه در پنج هزار و ۴۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه کشور  در سال‌های قبل تدوین شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۱۷ مرکز تخصصی آموزش مهارتی در کشور فعال است که بیشتر این مرکزها در استان البرز متمرکز است و تمرکزدایی این مراکز در دستور کار سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قرار دارد.

وی یادآور شد: ایجاد ۴۵ مرکز تخصصی آموزش مهارت در نقاط مختلف کشور در حال طی روند اداری و نهایی شدن است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: به منظور ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی و الزام حضور برای برخی آموزش‌های مهارتی تلاش می‌شود تا این گروه آموزش‌ها از لحاظ محدودیت‌های کرونایی در گروه ۲ قرار بگیرد تا مشمول تعطیلی نشود.

وی از مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی استان  سمنان شامل واحد شرکت آریاترانسفو در مهدیشهر و کلران در سمنان  و مرکز آموزش حرفه‌ای شرکت گاز، کارگاه آسانسور مرکز شهید سردار سلیمانی سمنان بازدید و مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(tmc) در دانشگاه سمنان را افتتاح کرد.

سمنان یکی از استان‌های موفق در ارائه آموزش‌های مهارتی است و ۶۴۴ نفر از مهارت‌جویان این اداره کل نیمه نخست امسال در محیط‌کار واقعی و هشت‌هزار و ۲۲۵ نفر، با وجود شیوع کرونا، در بخش دولتی و مراکز غیردولتی استان آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیردولتی فنی وحرفه‌ای در استان سمنان وجود دارد.

هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طی سفر سه روزه برای شرکت در آیین معرفی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان و بازدید و افتتاح مراکز آموزش‌های مهارتی به این استان سفر کرد. 

لینک کوتاه: asriran.com/003Cp0

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فنی حرفه ای سازمان استاندارد جهانی ایسکو 2008 رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای سازمان فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم

رضامراد صحرایی اظهار داشت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

به گزارش ایرنا، گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است:

- بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش آموزان.

- هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

- امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

- اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های سراسر کشور باشیم.

- همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

- کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

- ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر