Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ خیراله گراوند در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان ایلام اظهار داشت : با توجه به وضعیت شکننده فعلی کرونا در این شهرستان تمامی اقدامات پیشگیرانه، نظارتی و کنترلی باید طبق روال و با تاکید به مردم در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی و انجام فاصله گذاری اجتماعی تداوم یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری تمامی دستگاه‌های شهرستان و همراهی مردم، اصناف و کسبه و بازاریان که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی موجب کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا شدند؛ تصریح کرد: شرایط وضعیت زرد شهرستان قطعاً با شرایط قبل که قرمز بود تفاوت زیادی دارد، ولی اگر چنین تصور کنیم که کرونا تمام شده، تصور اشتباهی است و مردم نباید بی تفاوت باشند.

او ادامه داد : برای کنترل وضع موجود و پیشگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا باید با رعایت کلیه شیوه نامه های بهداشتی اعم از زدن ماسک، عدم شرکت در تجمعات، مراسمات، دوری از هرگونه دور همی، عدم تردد غیر ضرور و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مانع از شیوع و انتقال ویروس شد.

گراوند تصریح کرد: ادارات ضمن اقناع سازی جامعه هدف خود هشدار‌های لازم در خصوص رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی ارائه نمایند.

او از بخشداران خواست تا با کمک دهیاران و شورا‌های شهر و روستا اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم به مردم روستا در رابطه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ارائه نمایند.

گراوند همچنین در این جلسه به نتایج مفید اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کنترل و پیشگیری از شیوع انتقال ویروس کرونا اشاره و از کمیته‌ها و دستگاه‌های مجری این طرح تشکر و قدردانی نمود.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوه نامه های بهداشتی کنترل بازار کرونا ویروس فاصله گذاری اجتماعی شیوه نامه های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیین پهلوانی دو هزار ساله بیل‌گردانی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان محلات و مسولان برای استقبال از کشت‌های بهاره در شهر نیم ور این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: بیل گردانی ریشه در فرهنگ مردم نیم ور دارد و مردم این منطقه معتقدند، به برکت و زیادی آب در فصل بهار کمک می‌کند.

مرادی افزود: در این آیین ۱۲۰ نفر از کشاورزان از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، مسیر ۱۸ کیلومتری از نهر‌ها و کانال‌های آب شهر را که مملو از گل و لای و گیاهان شده با همکاری هم پاکسازی می‌کنند. پس از لایروبی جوی‌های آب، در آیینی بیل گردانان به نوبت، هفت بیل را در دو دسته چهار و سه تایی به یکدیگر بسته و با مهارت و قدرت در دو جهت مخالف به صورت ضربدری بالای سر می‌چرخانند و قدرت نمایی می‌کنند.

به گفته مرادی ریشه آیین بیل‌گردانی به دلیل اهمیت آبیاری در این شهر و جنگ دیرینه انسان و طبیعت بر سر آب اجرا می‌شود.

این مراسم با اجرای موسیقی محلی و برگزاری غرفه‌های سوغات محلی و صنایع دستی در نیم ور از توابع شهرستان محلات اجرا شد.

آیین بیل گردانی در سال ۱۳۸۹ ثبت معنوی شده است ومقدمات ثبت جهانی آن در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود