Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ناهید جعفری ظهر پنج شنبه در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گلستان اظهار کرد: سالانه ۳۸ میلیون مرگ در جهان به دلیل بیماری های غیرواگیر اتفاق می افتد و در ایران ۶۵ درصد مرگ و میر مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است.

وی بابیان اینکه حدود ۸۰ درصد از مرگ و میرهای استان گلستان مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است، ادامه داد: در سال گذشته ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۲ درصد مرگ و میر برای بیماری های غیرواگیر حول تولد، بارداری و زایمان در استان گلستان اتفاق افتاد که این آمار در کشور ۱۰ درصد گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در حالی که در کشور ۱۰ درصد مرگ و میرهای سال گذشته به دلیل حوادث است اما در استان گلستان ۶.۶۳ درصد مرگ و میر ناشی از حوادث را شاهد هستیم.

وی به شیوع عوامل خطر در کشور و استان اشاره و بیان کرد: در استان گلستان ۶۰ درصد مردان و ۷۰ درصد بانوان دچار اضافه وزن و چاقی و ۱۱ درصد مردان و ۱۰ درصد بانوان به بیماری دیابت مبتلا هستند.

جعفری با یادآوری اینکه سند ملی پیشگیری، کنترل بیماری غیرواگیر در سال ۹۴ تصویب و ابلاغ شد، تصریح کرد: مطابق با این سند باید ۲۵ درصد از مرگ‌های زودرس، ۲۰ درصد میزان تحرک بدنی ناکافی، ۱۰ درصد مصرف الکل و ۳۰ درصد مصرف نمک کاهش یابد.

به گفته وی به دنبال ابلاغ سند ملی پیشگیری، کنترل بیماری‌های غیرواگیر در سال ۹۶، پیش نویس استانی این سند در سال ۹۷ تدوین شد اما تاکنون این سند به تصویب نرسیده است و هم‌اکنون نیازمند به روزرسانی با حضور همه ذینفعان است تا قابل ابلاغ باشد.

کد خبر 5116517

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی گلستان گرگان قاسم سلیمانی ویروس کرونا آیت الله مصباح یزدی شیراز اولین سالگرد شهادت حاج قاسم کرمانشاه آمار کرونا آلودگی هوا گرگان بوشهر عکس استانها شهرکرد مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج بیماری های غیرواگیر استان گلستان درصد مرگ ۱۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۴۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد

پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: سد نهرین طبس در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب دارد که در ۴۸ ساعت گذشته براثر بارش‌های اخیر ۶۳۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.  

او با بیان اینکه تاکنون ۴۵ درصد این سد آبگیری شده و ۵۵ درصد آن هنوز خالی است، افزود: آب سد نهرین هم برای کشاورزی و هم آب شرب استفاده می‌شود که پارسال به دلیل کم بارشی تنها در بخش کشاورزی استفاده  شد، اما امسال احتمالا بخشی از این آب به تصفیه خانه آب شرب طبس منتقل شود تا قسمتی از آب شرب را تأمین کند.  

پورجعفر اظهار کرد: هنوز  میزان آب مصرفی سد نهرین برای شرب مشخص نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند