Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:33:52 GMT

قزوین رتبه پنجم انتصابات مدیران زن را دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۴۱۰۱

قزوین رتبه پنجم انتصابات مدیران زن را دارد

ایسنا/قزوین معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: استان قزوین در حوزه زنان و خانواده به خوبی عمل کردند و در بخش انتصاب مدیران زن رتبه پنجم کشوری را دارد، اگرچه سرمایه‌های انسانی استان قزوین بیشتر از این است و می‌تواند به رتبه‌های بالاتر ارتقا پیدا کند.

معصومه ابتکار در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین که امروز ۱۸ دی در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) دارای فضائل و کمالاتی است که کمتر به آن پرداخته شده درحالی‌که می‌توان در بخش‌های مختلف از ایشان الگوبرداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سلیمانی نیز یکی از شخصیت‌های بزرگی بود که در حوزه وحدت تلاش زیادی انجام داد، این سردار بزرگ در حوزه رفتار با جوانان به خوبی عمل می‌کرد که می‌تواند الگوی خوبی برای همه ما باشد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به سالگرد اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی گفت: حادثه دردناکی بود که باید با خانواده آن‌ها همدردی کنیم و به نحو مقتضی به خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی پاسخگو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین در حوزه زنان و خانواده به خوبی عمل کرده و در بخش انتصاب مدیران زن رتبه پنجم کشوری را دارد، اگرچه سرمایه‌های انسانی استان قزوین بیشتر از این است و می‌تواند به رتبه‌های بالاتر ارتقا پیدا کند.

ابتکار تأکید کرد: سیاست دولت تدبیر و امید بود که سقف شیشه‌ای مدیریت زنان را باز کند تا زنان بر اساس شایستگی در عرصه‌های مدیریتی حضور پیدا کنند، سال ۹۲ از بین ۴۱ درصد از کارکنان زن دولت تنها پنج درصد مدیر بودند، اما امروز ۲۴ درصد از مدیران رده‌های عالی و میانی از زنان شایسته و توانمند هستند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از آن زنان دیده نمی‌شدند، اما در این دوره زنان به واسطه توانمندی منصوب می‌شوند نه به این دلیل که زن هستند بلکه مسئله شایستگی و توانمندی است، امیدوارم تا پایان سال استان قزوین رشد بیشتری در این حوزه داشته باشد و تا پایان دولت نیز شاخص انتصاب مدیران زن در کشور به ۳۰ درصد برسد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: سهم زنان در سیاست‌گذاری‌ها بسیار مهم است، همان‌طور که زنان سهم مهمی در وقوع انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند و نیمی از افراد حاضر در صحنه‌های انقلاب اسلامی و انتخابات سیاسی زنان بوده‌اند.

وی تأکید کرد: در دولت دوازدهم شاخص عدالت جنسیتی در انتصاب مدیران رعایت شده است عدالت جنسیتی مفهومی از نگاه قرآن کریم به زن و مرد است براساس شاخصه‌هایی است که با نظر جمعی از محققین، متخصصین و دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۶ ابلاغ شد، مبنای تدوین اسناد ارتقای وضعیت زنان قرار گرفت و هم‌اکنون مبنای رصد و پایش است.

ابتکار خاطرنشان کرد: در این دوره حرکت بهبود وضعیت زنان و خانواده یک حرکت علمی مبتنی بر واقعیت‌های کف جامعه و برنامه‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی استان‌ها تدوین شده، آغاز شده است، در واقع ما انتزاعی کار نکردیم بلکه براساس ظرفیت هر استان بازنگری سند صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شاخص‌های سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، تدوین و ابلاغ شده است و سیاست‌های خانواده محور کشور نیز ارائه خواهد شد، برای اولین بار است که ما در حوزه خانواده شاخص داریم و دستگاه‌های اجرایی کشور نیز برای تقویت و تحکیم خانواده این سیاست‌ها را اجرایی می‌کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: با توجه به شاخص‌ها ارزیابی صورت می‌گیرد تا ببینیم چه میزان تلاش ما را به اهداف نزدیک می‌کند، ما در حوزه آموزش‌ها باید مهارت پروری را مورد توجه قرار دهیم.

یکی از تحول‌های اصلی دولت نگاه به توسعه روستاها است

ابتکار تصریح کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده یک برنامه نتیجه محور است و باید براساس شاخص حرکت کند و شاهد بهبود در این حوزه باشیم. یکی از تحول‌های اصلی دولت نگاه به توسعه روستاها است، نیازها و هویت روستاها در این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد، امیدوارم استان قزوین در حوزه رصد و پایش سند پیشگام باشد.

وی افزود: در استان قزوین وام‌های خوبی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده و ۷۳۱ زن سرپرست خانوار نیز از آن بهره‌مند شده‌اند، اجرای استارت آپ‌ها و دیجیتال مارکت، نیز طرح‌های خوبی هستند که امیدواریم در قزوین هم انجام شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اظهار کرد: حمایت از سازمان‌های مردم نهاد نیز مورد توجه قرار گرفته است و دوره آموزشی توان‌افزایی و مهارت افزایی هزار سازمان مردم نهاد در حال برگزاری است، در حوزه اجتماعی زنان و خانواده سازمان‌های مردم‌نهاد به‌خوبی عمل می‌کنند.

وی بیان کرد: طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی، ازجمله طرح‌های مهم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است و برای جوامع در معرض آسیب، ارائه شده تا راه برای تغییر آن‌ها باز شود، حفظ امید یکی از مهارت‌ها برای تاب‌آوری است، این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا خواهد شد.

ابتکار خاطرنشان کرد: یک بخش از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده به موضوع خانواده و تحکیم خانواده اختصاص پیدا کرده است و مسائلی مانند افزایش جمعیت و فرزندآوری مورد توجه قرار گرفته است، همچنین طرح گفت‌وگوی خانواده به‌منظور تقویت ارتباطات خانوادگی ایجاد شده است، همچنین هر خانواده‌ای که فرزند سوم خود را به دنیا بیاورد از وام ودیعه مسکن به صورت قرض‌الحسنه برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت: باید تلاش کنیم تا همه طیف‌ها، اقشار و سلایق جامعه در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدیران زن سرمایه انسانی معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور وضعیت زنان و خانواده ارتقای وضعیت زنان مورد توجه قرار انتصاب مدیران استان قزوین خوبی عمل مدیران زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)



منبع:چارسو فرهنگ

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرماندهی و شهادت "همّت" به روايت شهيد قاسم سليمانی (فیلم) نظر حاج قاسم سلیمانی درباره وزارت اطلاعات (فیلم) حضور حاج قاسم از داخل بالگرد امدادی در سیل خوزستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • شمس آذر 2-1 پیکان؛ اوج هیجان در قزوین؛ پیروزی، تساوی و دوباره پیروزی!
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد
  • اوزونیدیس: رتبه پنجم و هفتم تفاوت ندارد، مهم ساختن تیم است
  • فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین