Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:49:06 GMT

قطع گاز صنایع راهکار منطقی مدیریت مصرف آن نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۴۴۵۵

ایسنا/خراسان شمالی معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: قطع گاز صنایع به ویژه صنایع وابسته به گاز همچون پتروشیمی راهکار منطقی برای مدیریت مصرف آن نیست و باید مصرف گاز در بخش خانگی مدیریت شود.

هوایی در هشتمین نشیت کارگروه امور زیربنلیی استان اظهارکرد: شهرداری ها می توانند با تعریف سیاست های تشویقی مانند تخفیف در صدور پروانه در بهینه سازی مصرف انرژی در منازل مسکونی ورود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با هدف مدیریت مصرف سوخت دریافت پایان کار ساختمان ها می تواند همراه با رعایت راهکارها مانند دریافت برچسب انرژی باشد.


هوایی با ابراز نگرانی از افزایش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی در سال های اخیر، افزود: نزدیک به ۹۰ درصد مصرف گاز کشور در بخش خانگی است که این میزان در استان حدود ۸۰ درصد می باشد و مابقی در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات است.

وی با ابراز نگرانی از این موضوع که اگر مصرف گاز مدیریت نشود در سنوات آینده به علت افزایش صنایع و تعداد روستاهای گازرسانی شده به مشکل خواهیم خورد، گفت: قوانین مختلفی برای مدیریت مصرف سوخت وجود دارد اما مصرف گاز در بخش خانگی را باید با ارائه راهکارهای کارشناسی شده و اعمال سیاست های تشویقی مدیریت کنیم.


معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی در این زمینه خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان راه و شهرسازی،سازمان برنامه و بودجه، دفتر فنی استانداری و نمایندگان شرکت نفت و گاز شد تا راهکار مورد نیاز را ارائه دهند.


وی از شرکت برق استان نیز خواست تا به صورت روزانه میزان مصرف برق در شهرستان ها را به فرماندار گزارش دهند.


هوایی افزود: جهادکشاورزی نیز موظف است ظرف سه ماه به تمام صنایع زر مجموعه خود ابلاغ کند تا مصرف انرژی دوم و سوخت جایگزین خود را تعبیه و گزارش دهند. 


مصرف برق در نیروگاه شیروان از دیگر موضاعات این نشست بود که معاون عمرانی استاندار در این خصوص خاطر نشان کرد: باید از مراکز دیسپاچینگ ملی برق و گاز بخواهیم سهمیه گاز استان افزایش یابد و از وزارت نیرو بخواهیم مدیریت برق استان را مستقل کند.


 هوائی تاکید کرد: مصرف برق در پارک ها و بوستان ها، چراغ های تزئینی در سطح شهرها ، روشنایی خیابان ها و جاده ها برای مدیریت مصرف برق به ویژه در ایام محدودیت در مصرف سوخت و برق باید به درستی مدیریت شود.


گفتنی است فرمانداران شهرستان های خراسان شمالی نیز در این جلسه به صورت ویدیو کنفرانس شرکت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی افزایش مصرف گاز خراسان شمالي صنايع خراسان شمالی بخش خانگی مدیریت مصرف مصرف گاز مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

کد خبر 6088887 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان