Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  کامران ندری درباره تحولات دیشب آمریکا گفت: در شرایط فعلی اتفاقات دیشب در کنگره آمریکا نمی‌تواند تاثیری بر بازارها داشته باشد. اصل موضوع به انتخاب بایدن برمی‌گشت که تاثیر خود را بر بازارها گذاشت.

 

حالا باید منتظر ماند و دید که پس از به دست گرفتن قدرت توسط بایدن، نگاه تیم آن به روابط ایران و برگشت به برجام چیست و آیا سریع یا طی مدتی طولانی قصد دارند وارد برجام شوند؟ همچنین، عکس العمل کشورمان به برخورد آن‌ها نیز بر روند بازارها تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد که منشا اصلی  تحولات در انتظارت تورمی به برگشت یا عدم برگشت آمریکا به برجام و واکنش ایران به این موضوع برمی‌گردد. 

 

وی در ادامه با بیان اینکه سختگیری‌ها نسبت به فروش نفت مدتی است که کاهش یافته است، افزود:اتفاقات چند روز اخیر، خیلی بعید است که تاثیری بر بازارها داشته باشد و اگر هم تاثیری بر بازارهای نفت، طلا، بورس و... بگذارد، مقطعی و گذراست. این تحلیلگر اقتصادی ادامه داد: از آنجا که اتفاقات دیشب کنترل شد و کنگره هم ریاست جمهوری بایدن را تایید کرده است، احتمال تاثیرگذاری این موضوع بر بازارهای نفت، طلا، بورس و... بسیار کم است. 

 

گفتنی است؛ شب گذشته کشور آمریکا شاهد اتفاقات بی سابقه ای بود، به شکلی که بار دیگر دموکراسی در این کشور زیر سوال رفت، رییس جمهوری آمریکا پیش تر با تحریک طرفداران خود زمینه آشوب های شب گذشته وتسخیر کنگره آمریکاتوسط آشوبگران را فراهم کرده که این اقدام آغاز تحولاتی جدی در این کشور خواهد بود و ممکن است بر بازارهای جهانی نیز تاثیر گذار باشد. 

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بایدن برجام اقتصاد آمریکا جام نیوز تاثیری بر بازارها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت از مسئولان کشور و مسئولان دستگاه‌های نظارتی و حراستی خواست مفسدان اقتصادی را شناسایی و به مردم معرفی کنند و افزود: مفسدان اقتصادی در عرصه‌های مختلف صادرات، واردات، خودرو سازی، تولید کالا‌های اساسی، دارو، فولاد، نفت و پتروشیمی و هر جایی که ثروت است جا خوش کرده‌اند و تلاش دولتمردان را ضایع می‌کنند.

وی گفت: اکنون در شرایط خوبی قرار داریم و رسانه‌های جهانی برای حفاظت از خود، یکدیگر را هدف قرار می‌دهند و صهیونیسم عقب نشینی کرده و جمهوری اسلامی ایران پیام اقتدار خود را رسا اعلام کرده است.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به شگرد‌های آمریکا مبنی بر ترویج افکار ایران هراسی، اسلام هراسی، ایجاد فاصله بین اقوام مختلف، افزود: ایران در ۴۵ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، ظلم‌ها و جنایت‌های آمریکا و کشور‌های استکباری را فریاد زد و کسی باور نکرد، اما امروز محکومیت کشور‌های استکباری و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در دنیا ثابت شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت عدل و انصاف در روابط اجتماعی، گفت: با رعایت عدل به عنوان یک سیاست و امری فراگیر در جامعه، هر عضوی از جامعه در موقعیت خود، وظایفش را به جا و به موقع انجام داده و جامعه از هر ناهنجاری پاک می‌می ماند.

دیگر خبرها

  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است