Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان با حضور فرمانده سپاه پاسداران و فرزندان حاج قاسم سلیمانی، اجلاسیه پایانی مراسم سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی برگزار شد.

سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، امروز ۱۸ دی ماه اجلاسیه نهایی مراسم اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور فرمانده سپاه پاسداران، فرزندان شهید سلیمانی و شهید حسین پورجعفری، وزیر صمت، استاندار کرمان، جمعی از مسئولان و خانواده شهداء در مصلی امام علی علیه السلام کرمان اظهار کرد: زیباترین و تاریخی ترین تشییع را در مشایعت حاج قاسم سلیمانی سال گذشته در ۱۷ دی ماه در میدان شهدای کرمان دیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی از میان جمعیت می گذشتم باران می بارید اما نه از آسمان، از چشمان مردمان این دیار که به پهنای صورتشان سیلاب اشک جاری بود.


وی افزود: همه مهر و عشق بودند و مانند شمع می سوختند و صحنه ای دل انگیزتر از آن روز و جمعیت عاشقی که همه عشق و روح سلیمانی بودند، ندیدم. حاج قاسم در همه این جمعیت تجلی کرده بود و هیچ کس خود را نمی شناخت و برداشت من این بود.


سلامی تصریح کرد: بعدها با خود گفتم کاش شما مردم کرمان در عاشورا می بودید که آن وقت هرگز این مصیبت ها بر اهل بیت امام علیه السلام وارد نمی شد. قافله سالار کربلا زینب کبری تنها نمی ماند که آن سفر طولانی را تا شام بلا با آن کودکان خردسال انجام بدهد.


فرمانده سپاه پاسداران با اشار به غیرت، شرف و دل های پاک مردم استان کرمان بیان کرد: شما مردم کرمان روی زمین صفحه جاودانه ای از یک بدرقه باشکوه آفریدید و امروز جمع شده ایم تا از یک حقیقت درخشان و جاری در بستر هستی و جاذبه نبوی که روح علوی و عشق حسینی در کالبد او جاری بود، سخن بگوییم.


وی افزود: گستره شخصیت هر فرد به افق اندیشه های او، قلمرو آرمان ها و ژرفای اعتقادات و دامنه باورهای اوست و سردار حاج قاسم سلیمانی را می توان در قله بلند و رفیع ارزش ها توصیف کرد. او از قرآن الهام می گرفت و واقعا شخصیت قرآنی داشت.


سلامی با اشاره به شناختی که از شهید سلیمانی دارد، اظهار کرد: شهید سلیمانی تجلی و درخشش آیات الهی در قامت یک مرد بود و چهره ای مردانه از قرآن عظیم است که از یک سو در مقابل دشمنان مستحکم، ثابت قدم بود و همین مرد در مقابل مردم هر چه متواضع تر و مهربان تر بود. حاج قاسم می دانست که باید به واسطه رحمت الهی از این صفت نبوی بهره بگیرد و با مردم نرمخو و مهربان و لطیف باشد.


فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: حاج قاسم شهید زندگی کرد و من معتقدم هر انسانی با صفت ابدی خود زاده می شود و هرکس شهید می شود، شهید زاده شده و حاج قاسم اینگونه زندگی کرد.


وی افزود: شهید سلیمانی آمر به معروف، ناهی از منکر، حافظ حدود الهی و پاسدار اسلام بود و من محبت، ارادت و عشق او به رهبر انقلاب را می دیدم، به گونه ای بود که با میل خفیف امام خود آهنگ حرکاتش را تنظیم می کرد و آهنگ قدم های حاج قاسم با آهنگ کلام رهبری تنظیم می شد و این موزون ترین حرکتی بود که یک مرد می توانست روی زمین انجام بدهد.


فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: چرا حاج قاسم به قلب ها نفوذ کرد؟ به دلیل اینکه حاج قاسم، ایمان و عمل صالح دارد و خدا او را محبوب دل ها کرد و هرچه در قرآن جستجو کنیم به زیبایی، شخصیت حاج قاسم را توصیف می کند و برهمین اساس می گویم گستره شخصیت هرکس به دامنه اعتقادات اوست.


وی اظهار کرد: حتی وقتی از دشمن نمی ترسد به دلیل آن است که کبریایی را از آن خدا می داند؛ شهید حاج قاسم سلیمانی با این عقیده در مکتب امام و رهبر انقلاب تربیت شده بود که دشمنان قدرت آفرینش یک مگس یا ربودن چیزی از دست او را ندارند و با این نگاه دشمن را حقیر و کوچک می شمرد و هرگز از دشمن نمی ترسید و این قاعده واقعی قدرت در نزد مجاهدان واقعی در راه خداست و حاج قاسم این ها را روی زمین تفسیر می کرد.


سلامی با اشاره به اینکه جلوه های معنوی شخصیت او بیش از شمشیر زدن های او در میدان به او عظمت داد، بیان کرد: شهید سلیمانی با غیرت رشد یافته بود و نمی توانست ببیند نوامیس مسمانان در جهان آواره شده و در خیابان های اروپا تحت تحقیرند.


وی اظهار کرد: مردی که او را جنگ آور می دانیم، جستجوگرترین انسان صلح بود و او در جستجوی صلح می جنگید و روحش با صلح، عفو، کرامت و بخشش خو گرفته بود.


فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در خط مقدم می جنگید و یکی از ممتازترین خصوصیاتش این بود که اجازه نمی داد جبهه دشن از خط مقدم پیش بیاید، گفت: حاج قاسم می دانست باید دشمن را در خط درگیر کرد و اذن عقب نشینی نمی داد و عقب نشینی نمی کرد چراکه می دانست برای پس گرفتن یک گام، باید امتیازات بزرگی بدهد.


وی افزود: اینکه حاج قاسم در دوردست می جنگید این نبود که دیگران را فدای این سرزمین کند، او می دانست دشمن را باید تعقیب کرد و امر، تعقیب دشمن است نه اجازه دادن به پیشروی و این درسی است که او به همه داد؛ حتی در هسته ای همینطور است و نباید از خاکریز اول عقب نشست.


سلامی تصریح کرد: این درس حاج قاسم است که در مقابل دشمن هرگز خاکریز اول را رها نکنید چه در دیپلماسی، چه در هسته ای، چه در جنگ و هر نقطه ای و توفیق او این بود که دشمن را تعقیب می کرد.


وی بیان کرد:حاج قاسم ما ده ها بار انتقام خود را قبل از شهادتش از دشمن گرفته بود. او دیگر برای دشمن قابل تحمل نبود. شخصیت مهارناپذیری در شکست دادن دشمن بود. شهید سلیمانی قدرت های وسیعی ساخته بود و جهان اسلام را به هم گره زده و پیشانی جنگی را وسعت داده بود. هرگز اجازه نداد نقشه دشمن برای سیطره بر جهان اسلام ذره ای شکل بگیرد و هنر او پاره کردن نقشه های سیاسی، نظامی و جغرافیایی دشمن بود.


سلامی اظهار کرد: اسلام امروز صاحب قدرت است، قدرتی که روی زمین می جنگد و تاثیری ایجاد می کند و قدرت های بزرگ را می شکند و آنها را به حاشیه می راند. شهید سلیمانی و یارانش توانستند دشمن را از قلب سیاست های منطقه به حاشیه برانند و این اتفاقات بزرگ و یک تاریخ است؛ تاریخ در ظرف زمان خود نمی ایستد و یک جریان متلاطم، سیال و پیش رونده است.


سلامی تصریح کرد: اگر امروز بد عمل کنیم فرداهای بدی داریم. ملت ها یک بار آزمون می شوند و اگر ملتی بشکند دیگر نمی تواند قد علم کند. دشمن آمده بود بر تمام شئون ما مسلط شود و بگوید در علم، اقتصاد و نظامی چقدر پیش بروید و در هسته ای تا کجا؛ حاج قاسم و مردان همراه او اراده دشمن را شکستند.


وی افزود: امروز جنگ تقابل اراده هاست و هر کس بتواند اراده خود را تحمیل کند پیروز است و تلفات مادی، شکست نیست، تسلیم شدن در مقابل اراده دشمن شکست خوردن است و ما فرهنگی ساختیم که عقب نشینی و تسلیم معنی ندارد و امروز راه حاج قاسم ادامه دارد زیرا او یک راه بود و هست و روز شهادت، نقطه تولد دوباره شهداست و حاج قاسم و همراهانش عمر ابدی دارند.


سلامی تصریح کرد: راه حاج قاسم ادامه دارد و بحمدلله حمله دشمن به قلب مقاومت فقط باعث شد روح جدیدی از مقاومت در میان جوانان مسلمان دمیده شود و رویش های جدید و زیبای امروز در جهان اسلام اتفاق افتاده است.


فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: تصمیم به جهاد امروز زنده شده و شهید سلیمانی احیاگر جهاد در میان جوانان مسلمان از هر قوم، قبیله و سرزمین است و میراث ماندگار شهید سلیمانی پایدار است و تا ابد می ماند و ما در این نقطه متوقف نمی شویم؛ شهادت او نقطه عزیمت جدیدی برای ما بود و برای تکمیل نقشه های ذهنی حاج قاسم راه را ادامه می دهیم و حتما آنها را ناقص نمی گذاریم؛ پرچم به دست فرمانده دیگری است و چیزی عوض نشده است.


وی افزود: ما تنها امروز یک شهید بزرگ داریم که منبع ماندگار الهام این جامعه برای همیشه است؛ جوانان ما از او برای همیشه نسل ها پی نسل ها الهام و روحیه می گیرند و حقیقت را می یابند. وقتی شخصیت حاج قاسم باز و توصیف می شود جوانان جدیدی به آن می گروند و این شهادت بیش از قبل از شهادت تاثیرگذار خواهد بود.


وی در ادامه اظهار کرد: ابومهدی المهندس سردار بزگر عراقی بود، هر چند سال های زیادی در ایران در مکتب انقلاب تعلیم یافته بود و یک انسان بزرگ، صاحب تاثیر، متقی و پرهیزکار بود و توانست اجازه ندهد دشمن در عراق دولت سازی کند و راه او در عراق و نقاط دیگر ادامه خواهد داشت.


فرمانده سپاه پاسداران گفت: شهید حسین پورجعفری نیز صاحب منش، مرام و روح ابوالفضلی بود و من وفاداری را از او یاد گرفتم. فداکار بود و هرگز حاج قاسم را ترک نکرد و همیشه و در همه سختی ها در کنار او بود؛ با نجابتی ستایش برانگیز، با حیا و مهربان و گرم و انگار برای حاج قاسم نه برادری، مادری می کرد. شهیدانی که با حاج قاسم بودند، گل های معطر بوستان بهشت شهیدان بودند که توفیق داشتند شعله های وجودشان گرمابخش زندگی ما باشد و هر چه داریم از شهدا داریم.


سلامی با اشاره به اینکه حاج قاسم و شهدا متعلق به همه و انگار عضوی از خانواه همه هستند، تصریح کرد: خانواده صبور و شکیبای این عزیزان و به ویژه خانواده حاج قاسم در طول این ۴۰ سال جهاد، کمتر از شخص حاج قاسم در آفرینش این عظمت موثر نبوده اند که به همان اندازه موثر بودند و برای او آرامش خاطر و ترغیب به حضور در میدان می کردند و نبود او را تحمل و همواره دلهره و اضطراب نیامدن، آنها را آزار می داد اما تحمل می کردند.


وی افزود: این ظرفیت و تحمل والاست و حاج قاسم یک نکته داشت که هرگز برای عملش از هیچ کس پاداش طلب نکرد و در جست و جوی تشویقات معنوی نبود و حاج قاسم سلیمانی از مشهور بودن و دیده شدن بیزار بود.


حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خداوند به انسان قدرت انتخاب و اختیار داد، اظهار کرد:  ارزش انسانیت، کنترل نفسانیت، عبویت، مبارزه مداوم با هوای نفس، رزمنده سرافراز در جهاد اکبر، اخلاص و بندگی، ادب و عمل، تواضع و تعامل بخشی از جلوه روح نورانی سردار سلیمانی است.


علیدادی سلیمانی تصریح کرد: جهاد کبیر، حضور فعال در جنگ نرم و فرهنگی علیه طاغوت ها، تلاش در ابطال باطل، تحلیل درست حوادث، صبر و بصیرت انقلابی، خروش به جا به موقع، عدم انحنا از صراط مستقیم، پافشاری بر تبعیت و اطاعت از ولایت، سخنان مستدل در تبیین جبهه حق و حقیقت، سربازی امامین انقلاب اسلامی بخش دیگری از تابلوی شخصیت فرمانده عالی رتبه شهید سلیمانی است.


امام جمعه کرمان بیان کرد: علمدار جبهه مقاومت در روزهای سخت ابتلا و امتحان، رشادت و شجاعت تحسین برانگیز، ایثار و فداکاری تا بذل جان، جهاد در دفاع مقدس در جنوب و غرب ایران، کور کردن چشم شرارت و نا امنی در جنوب شرق کشور، ساماندهی جبهه مقاومت در کسوت فرماندهی سلحشور و شجاع و به تصویر کشیدن جهاد اصغر تا جهاد اکبر بروز دیگری از 40 سال تلاش و مجاهدت سیدالشهدای مقاومت است.


وی افزود: سیاست مبتنی بر دیانت، تشکیل جبهه متحد آزادگان در مقابله با جریان تاریک کفر و استکبار، نگاه فرامرزی در دفاع از انسان و انسان مسلمان، دفاع ایثارگرانه از عتبات عالیات و حرم ائمه علیهم السلام، تامین امنیت برای راه افتادن رودخانه وسیع تاریخی زائران امام حسین علیه السلام در اربعین حسینی و دمیدن روحیه امید در جوان بعضا ناامید جغرافیای جهان اسلام بخش دیگری از روحیه و رویه سردار جوانمرد حاج قاسم سلیمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: همت بلند و احساس دین مردم عراق و ایران در شهرهای مختلف به ویژه در مشهد، قم، خوزستان، تهران و کرمان پایگاه مقاومت و به ویژه مردم کرمان که 60 شهید عزیز را در تشییع پیکر شهید سلیمانی تقدیم کردند، خروش مردمی را رقم زد و سیل جمعیت تاریخی را به راه انداخت. به فضل خدا در حالت آماده باش کامل در دفاع از ارزش ها در خط رهبر انقلاب و منتظر انتقام های پی در پی از امریکا، ترامپ و جبهه کفر به نظاره نشسته ایم.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان هم در این مراسم گفت: این اجلاسیه مراسم فتوحات نظام اسلامی است زیرا جز عزت، شرف و بزرگی چیزی در حاج قاسم سراغ نداریم و اسراری در این بزرگی پنهان است.


وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی بزرگی در این چند روز در استان کرمان صورت گرفت، افزود: ما بچه های حاج قاسم و بچه های جنگ قطعا با خاطرات حاج قاسم زندگی نمی کنیم و ما با حقیقت ایشان زندگی می کنیم. او ابرمجاهد انقلاب و الگوی عملی برای پیمودن راه حق است.


معروفی تصریح کرد: مکتب حاج قاسم و شخصیت این شهید مکتب زیبائی ها، صداقت، اخلاص و ایثارگری است و بالاترین درجه تقوا ایثار و بالاترین درجه ایثار شهادت است. مکتب حاج قاسم، خدا را دیدن و خود را ندیدن است و ذوب شدن در حقیقت دین، اسلام، قرآن، عاشورا، ولایت و مردم است و حاج قاسم سلیمانی اعتقاد قلبی داشت انقلاب اسلامی با مردم تعریف می شود و خودش سپر بلای مردم بود.


فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: مکتب حاج قاسم انسجام جبهه انقلاب اسلامی است و با ما و بر ما ندارد اما خطوط قرمز دارد. مکتب او قوی شدن و اراده قوی برای غلبه بر دشمن و مشکلات است. مکتب او بالا بردن آستانه تحمل همه برای نوکری در جبهه حق و به میل ولی عمل کردن و نه منتظر حکم و دستور بودن است.


معروفی با اشاره به اینکه حاج قاسم ذوب در ولایت بود و برای رسیدن به این مسئله باید حاج قاسم را مطالعه کنیم، گفت: وی در موقوفه بیت الزهرا می نویسد این مکان را وقف بی بی دو عالم صدیقه طاهره کردم کسانی که در این مکان سخنرانی و مداحی می کنند باید محب اهل بیت و محب امام خمینی و خامنه ای باشند و این نظام ولائی حاج قاسم است.


وی تصریح کرد: برای عملی کردن این مکتب در استان کرمان که سرچشمه ترویج مکتب است؛ از هشت ماه قبل ستاد ترویج مکتب تشکیل و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تعریف شده است.

وی تصریح کرد: حاج قاسم توانست نگاه جهان اسلام را به انقلاب اسلامی و ملت ایران تغییر بدهد و این کار بزرگ و عمیق فرهنگی ایشان است یعنی بزرگ ترین شخصیت تقریبی. کار را با فرآیند فعالیت های عمیق فرهنگی دنبال می کنیم و نخستین مرحله نمادسازی، بعد فرهنگی سازی، گفتمان سازی، شبکه سازی و جریان سازی است.


وی گفت: اگر نتوانیم مکتب حاج قاسم و آرمان او را تبدیل به جریان بکنیم ابتر خواهد بود لذا برای مصونیت انقلاب اسلامی و مردم، تحت امر ولی خودمان جریان سازی خواهیم کرد و مهم، تولید جریان گفتمان حاج قاسم است. شهید حاج قاسم و مکتب او میراث سپاه نیست اما پاسداری می کنیم و همه در مکتب حاج قاسم برای خدمت جا دارند چرا که حاج قاسم با تفکر بسیجی وارد و با فرهنگ عاشورائی خارج شد. مرحله دوم فعالیت ها این است که از گنبد جبلیه تا گلزار شهدا به پیاده راه تبدیل و میدان آزادی تبدیل به یک نماد می شود.


معروفی تصریح کرد: در راستای گام دوم انقلاب برای جوانان و نوجوانان راهیان مکتب حاج قاسم را در سطح ملی تصویب کردیم و ابلاغ شده و برای حضور روزانه 3000 نفر دانشجو و دانش آموز از سراسر کشور برنامه ریزی کرده ایم و اکنون برای پذیرائی 1000 نفر آمادگی داریم اما به دلیل شیوع کرونا کار انجام نمی شود.


وی تصریح کرد: بیت الزهرا محل روایت مکتب حاج قاسم است و برنامه های گلزار شهدا و موزه دفاع مقدس در این برنامه ها طراحی شده چراکه دفاع مقدس با حاج قاسم تعریف می شود.
لشکر پیشکسوتان ثارالله را تشکیل داده ایم و یکی از ماموریت آنها ترویج مکتب شهید سلیمانی است.


وی اظهار کرد: برنامه های کوتاه مدت برنامه های اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بود که از روز جمعه 12 ی ماه جاری آغاز شده و امشب با دعای کمیل در گلزار شهدا به پایان می رسد و همه این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.


معروفی افزود: دیه همه شهدای مراسم تشییع در حال پرداخت است و حقوق و خدمات خانواده آنها مانند خانواده شهدای دفاع مقدس خواهد بود.


وی تصریح کرد: در ایام گرامیداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی 24 هزار بسته معیشتی به نام حاج قاسم در بین نیازمندان توزیع، 63 زندانی جرائم غیرعمد آزاد، 985 پروژه محرومیت زدائی با 43 میلیارد تومان اعتبار افتتاح و 1832 سری جهیزیه با هماهنگی کمیته امداد و بنیاد شهید حاج قاسم در استان توزیع شد.


به گزارش ایسنا، در این مراسم از کتاب "سربازنامه" (منظومه ای برای حاج قاسم) اثر شاعر و نویسنده افشین علا رونمایی شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران سلامی با اشاره حاج قاسم سلیمانی سلامی تصریح حاج قاسم استان کرمان حاج قاسم انقلاب اسلامی مکتب حاج قاسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی حاج قاسم حاج قاسم حاج قاسم حاج قاسم جهان اسلام حاج قاسم دفاع مقدس برنامه ها روی زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم آزاده جانباز داود نظام اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت خادم الشهدا شهید محمد سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن امکان آسیب رساندن به این انقلاب و نظام را ندارد، اظهار کرد: چرا که خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهید محمد سلیمانی یکی از جوانان فعال در عرصه انقلاب بود، افزود: افرادی چون شهید سلیمانی ضمن جانفشانی با خدا معامله کردند و چراغ راه شدند لذا آرامش امروزمان را از برکت خون شهدا داریم.

امیر اسلامی پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور را مدیون رشادت و دلیرمردی شهدا و جانبازانی دانست که آینده کشور را به نفع شخصی خود ترجیح دادند، ادامه داد: عزت و سربلندی ایران در زمان دفاع مقدس با حداقل امکانات نظامی به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها گفته‌اند شما دست از سیستم دفاعی موشکی تان بردارید تا با شما مذاکره کنیم، گفت: اگر ما از نظر تسلیحات نظامی قوی نبودیم امروز چگونه می‌توانستیم جواب گستاخی اسرائیل و ابرقدرت‌ها را بدهیم.

امیر سلامی اضافه کرد: اسرائیل کودک کش آنقدر گستاخ شده که جوانان و دانشمندان هسته‌ای چون احمدی روشن، علی محمدی ما را چه در قلب تهران چه در سوریه به شهادت می‌رساند و با بی شرمی تمام مسؤولیت ترور آنان را بر عهده می‌گیرد.

رئیس شورای ایثارگران قرارگاه اجرایی گام دوم انقلاب اظهار کرد: اگر درایت و آینده نگری رهبر انقلاب نبود چگونه می‌توانستیم جواب ابرقدرت‌ها یی که برای حمله به کشور ما لحظه‌ای درنگ نداشتند می‌دادیم.

وی به شب عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و ادامه داد: این اقتدار و قدرت موشکی ایران یک هشدار به کشورهای ابر قدرت و یک نقطه امن برای جهان اسلام و کشورهای اطراف ایران ایجاد کرد.

امیر سلامی با بیان اینکه دنیا اعلام کرد که ایران سالگرد چهل سالگی خود را جشن نخواهد گرفت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تیر خلاص بر پیکره استکبار وارد کرد و بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ نمودند که همگان امروز دور اندیشی، هوش، جسارت حضرت آقا را مشاهده می‌کنیم.

گفتنی است، شهید محمد سلیمانی ۸/ ۱/ ۱۳۶۶ در شهرستان رودسر و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) متولدشد و ۱۳۸۹/۱/۶ در سن ۲۳ سالگی در میشداغ به عنوان مسؤول تدارکات یگان اعزامی بسیج به شهادت رسید، محل دفن این شهید گرانقدر در گلزار شهدا رودسر می‌باشد.

کد خبر 6088230

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود