Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان از سال ۹۲تا کنون ۳۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، کاظم خاوازی در نشست اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان که با حضور معاون اول رییس‌جمهوری در زابل برگزار شد اظهارداشت: گستردگی و تنوع اقلیمی، امکان کشت خارج فصل گیاهان دارویی در هوای آزاد، نیروی کار فراوان و ارزان، فراهم بودن زمینه تولید محصولات سالم و ارگانیک، سهولت مبادلات تجاری و صادرات محصول، برخورداری از پیشینه کهن و پویا در طب سنتی از جمله مزیت‌های نسبی این استان در زمینه‌ گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: خصوصیاتی همچون توقع پایین، سازگاری با انواع تنش‌ها و شرایط سخت محیطی حاکم بر اقلیم سیستان و بلوچستان، ارزش قابل توجه اقتصادی و نیز قابلیت اشتغالزایی در زیربخش‌های مختلف تولید، بسته بندی، بازاررسانی و صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی را به گزینه‌ای مطلوب برای گنجاندن در الگوی کشت مناطق مختلف استان تبدیل کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتار از مزارع منطقه سیستان گفت: این طرح به عنوان بزرگترین طرح بخش کشاورزی دارای دستاورهای بزرگی برای مردم منطقه است.

او ادامه داد: به منظور بهره‌برداری طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان تغییر الگوی کشت مورد توجه بوده به طوریکه در مرحله نخست آن بحث آموزش مورد توجه قرار گرفته است.

خاوازی افزود: در این راستا قطعه ۱۰۵ هکتاری برای گندم، ۱۰ هکتار گیاهان دارویی، ۱۰۰ هکتار انگور و ۱۰۰ هکتار محصولات جالیزی تدارک دیده شده و در قالب آن برنامه‌های آموزشی مورد توجه قرار دارد.

او  با بیان اینکه محدودیتی در زمینه سامانه‌های نوین آبیاری وجود ندارد افزود: این وزارتخانه با همه امکانات آماده راه‌اندازی سامانه‌های نوین آبیاری در مزارع سیستان و بلوچستان بنا به درخواست کشاورزان است.

وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: مقرر شده به منظور استفاده از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاران را برای بازدید از منطقه جهت شناخت قابلیت‌ها در بخش گیاهان گرمسیری، پرورش ماهی در قفس و گیاهان دارویی همراهی کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشت گیاهان دارویی معاون اول رییس جمهوری سیستان و بلوچستان گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان