Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ چندی پیش، رییس‌جمهور در نشست خبری اعلام کرد: علت گرانی و بی‌ثباتی در برخی اجناس این است که ما در دولت، وزیری که حامی مصرف‌کننده و مردم باشد، نداریم.

حسن روحانی به‌نوعی مجلس را مسبب این اتفاق دانست، چون معتقد است نمایندگان می‌توانستند به‌راحتی با تفکیک وزارت صمت و ایجاد وزارتخانه‌ای به‌نام بازرگانی موافقت کنند، اما این کار را نکردند و همین مسئله باعث آشفتگی در نرخ کالا‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص، سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به نشان تجارت گفت: کشور‌های پیشرفته و توسعه‌یافته مدت‌هاست که به‌سمت تجمیع وزارت‌های صنعت و بازرگانی رفته‌اند. در ایران هم سال‌ها پیش، کارشناسان و صاحب‌نظران با جلساتی که برگزار کردند به این همفکری رسیدند که باید این دو وزارتخانه با هم ادغام شوند.

وی افزود: حال این سوال پیش می‌آید که چرا برخی به‌دنبال تفکیک در این وزارتخانه هستند؟ همیشه وزارت بازرگانی به‌دنبال واردات بوده است، پس این‌طور می‌توان استنباط کرد که اکنون واردات‌چی‌ها علاقه دارند وزارت مستقلی به‌نام بازرگانی شکل بگیرد.

نماینده سنقر و کلیائی تصریح کرد: افرادی که فکر و ذکرشان واردات است خیلی توجهی به صنعت داخلی ندارند، حتی اگر بدانند واردات به صنعت داخلی ضربه می‌زند، خیلی اهمیتی نمی‌دهند.

حسینی‌کیا یادآور شد: وزارت صمت در قالب یک تشکیلات تنظیم‌گر عمل می‌کند و رویکردش این است که واردات به‌گونه‌ای صورت بگیرد که صنعت داخلی آسیب نبیند. گویا این روند به مذاق برخی خوش نمی‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو سال پیش برآورد شد که تفکیک تشکیلات بازرگانی از وزارت صنعت، دو هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که مطمئناً اکنون این رقم به حدود پنج تا شش هزار میلیارد تومان رسیده است. اگر دولت چنین پولی دارد چرا این مبلغ را برای اشتغال‌زایی جوانان هزینه نمی‌کند؟ چرا باید کلی پست دولتی و ساختمان جدید ایجاد کرد در حالی که اوضاع اقتصادی کشور مناسب نیست؟ فرافکنی است که دولت عدم‌توفیق در کارهایش را به گردن مجلس بیندازد. دولت قدرت اجرایی کشور است و با اختیاراتی که دارد می‌تواند جلوی آشفتگی هر روزه بازار را بگیرد.

منبع: نشان تجارت

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 وزارت صمت حسینی کیا حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد این وزارتخانه روی محصولات اظهار کرد: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم، بدون هیچ‌گونه محدودیت، صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را با صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم؛ این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

نیکبخت اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم، در آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا خواهیم کرد؛ صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسوولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد، مورد توجه ما است و باید در خدمت تولیدکننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با هماهنگی با صاحبان صنایع، به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی حرکت کنند که محصولات مازاد کشاورزان را خریداری کنند.

نیکبخت گفت: در مورد برخی محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی، سیاست ما این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی، ورود پیدا نکند تا بازرگان‌هایی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

کد خبر 6094180

دیگر خبرها

  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور