Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی درباره علاقه مرحوم هاشمی رفسنجانی به بحث ورزش و زیرساخت‌ها در حوزه ورزشی صحبت کرد.

به گزارش برنا؛ حسن غفوری‌فرد، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی با اشاره علاقه مرحوم هاشمی رفسنجانی به بحث ورزش و زیرساخت‌ها در حوزه ورزشی اظهار کرد: مرحوم هاشمی اولین نفری بود که هنگام تقدیم بودجه به مجلس شورای اسلامی از ورزش صحبت کرد و در واقع با این اقدام به ورزش اهمیت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقت زیادی را که برای ورزش گذاشت، مراقبت‌های فراوانی داشت و نکته مهمتر اینکه به خاطر دارم روزی برای تماشای ورزش زورخانه‌ای آمد و حدود 2 ساعت تماشا کرد و این موضوع تبدیل شد به بهترین خاطره من خاطره‌ای که فراموش شدنی هم نیست. مرحوم هاشمی اوج عرفان اسلامی را در ورزش باستانی داشت.

او افزود: ما می‌خواستیم برای اولین بار یک معاون خانم را انتخاب کنیم و در ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی اداره کل بود و ما تصمیم داشتیم که این را به عنوان یک معاونت مطرح کنیم و به عنوان یک هیأت رییسه معاونین ما با آن مخالفت می‌کردند اما تصمیمی که گرفتیم این بود که مشورت کنیم و در این مسأله خواستیم که ورزش بانوان ارتقاء پیدا کند و از سطح اداره کل به معاونت سازمان تربیت بدنی و رییس ورزش بانوان از سطح مدیرکل به سطح معاون وزیر ارتقاء پیدا کند قطعا این اقدام مخالفان و موافقان خودش را داشت. ایشان در معاونت مطرح کرده بودند که یک خانم را معاون ورزش بانوان کنیم و در بعد از آن بحث ورزش بانوان کشورهای اسلامی مطرح شد که بسیار حمایت کردند با کمک ایشان بانوان را برای اولین بار در المپیک آسیایی توانستیم در چین شرکت دهیم. این اتفاق برای اولین بار بود که بانوان به صورت مستقیم شرکت می‌کردند و حتی از داخل خود سازمان نامه نوشتند که این‌ها می‌خواهند بانوان را بدون حجاب به مراسم ورزشی ببرند و ایشان صحبت کردند که بانوان ما با حجاب و با مقنعه و چادر به برنامه می‌روند که در نهایت به مسابقات آسیایی پکن رفتند.

او ادامه داد: خود ما در داخل سازمان نامه نوشتیم که ایشان نگران نباشند و توضیح دادیم و تایید کردند. ما برای اولین بار و آخرین بار موفق شدیم رییس کمیته ملی المپیک جهانی را به ایران بیاوریم و حتی خدمت ایشان هم بردیم و همین موجب شد که بعدا نماینده ما در کمیته المپیک انتخاب شود. قبل از انقلاب نماینده ما شاپور غلامرضا بود و تا سال 72 و 73 هم اسم او مطرح بود ولی در ادامه مصطفی هاشمی طبا شد مسئول ما در کمیته المپیک که اگر بخواهیم این موضوعات را مطرح کنیم واقعا از این نکات و موارد فراوان است. مرحوم هاشمی با تمام گرفتاری‌هایش ورزش را دنبال می‌کرد و حافظه بسیار قوی داشت. من 4 سال رییس سازمان تربیت بدنی بودم و ما سه نوبت در بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا اول شدیم. الان 27 سال است که آمده‌ام و حتی یک بار هم اول نشدیم حتی بودجه سالیانه ما چند هزار برابر شده است و آخرین آن همین چند روز قبل بود که باز متأسفانه تیم پرسپولیس شکست خورد و ما نتوانستیم قهرمان شویم. مرحوم هاشمی پیگیر ریز مسایل ورزش بود. زمانی بود که علی پروین مربی تیم‌ ملی بچه‌های جنوب شهر بود گفته شد که این تیم قرار است به عربستان برود آن زمان 50 میلیون تومان گفتند که به تیم پروین می‌دهد، آن زمان این رقم خیلی پول بود دقیقا دورانی که من حقوق 18 هزار تومانی دریافت می‌کردم. البته که آقای پروین هم این مبلغ را قبول نکردند. مرحوم هاشمی حافظه خوبی داشت و واقعا وقت می‌گذاشت و پیگیر کارها بود. آخرین بار هم که بودجه ارزی نداشتیم بودجه از خود ایشان بود که چند دلار دادند. در واقع در همه جهات نقش حمایتی و مادی و معنوی داشت و این حمایت‌ها ارزشمند و دلگرم کننده بود.

مدیرعامل اسبق استقلال در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی به عنوان یک رییس جمهور به ورزش توجه می کرد. بخاطر دارم با بزرگان ورزش باستانی مانند مرحوم خادم و دو برادران خادم و ... همه آمده بودند در گود زورخانه و من در کنار ایشان بودم و می گفتند که آقای غفوری‌فرد هم خودشان از ورزشکاران باستانی هستند و دستور دهید که خودشان هم داخل گود بیایند. ما رفتیم بین پهلوانان کشور و با احترام برخورد کردند و آقای سلیمانی که قهرمان جهان بود و سابقه قهرمانی دارد و 36 بار سابقه پهلوانی و مقام باستانی داشت با هم ورزش کردیم که به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل شد. 4/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی سازمان تربیت بدنی برای اولین بار مرحوم هاشمی ورزش بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود اسکویی یکی از قدیمی ترین مجریان سازمان صداوسیما که سالیان زیادی را در رادیو ورزش فعالیت کرد و صدای ماندگارش در گوش اهالی ورزش خواهد ماند، روز ۱۲ اردیبهشت و پس از مدتها تحمل بیماری در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر این پیشکسوت باسابقه رسانه صبح امروز یکشنبه با حضور بسیاری از چهره های ورزشی و اهالی رسانه از مقابل مسجدبلال صداوسیما برگزار و برای خاکسپاری در خانه ابدی اش به قطعه نام آوران بهشت زهرا منتقل شد.

در مراسم تشییع پیکر مرحوم مسعود اسکویی چهره هایی چون مهدی تاج، شروین اسبقیان، حمید استیلی، مناف هاشمی، عبدالحمید احمدی، حسن طباطبایی، میلاد تقوی و بسیاری از اهالی رسانه های دیداری و شنیداری حضور داشتند.

کد خبر 6096923

دیگر خبرها

  • تاج: دولت به دنبال "ورزش قوی برای ایران قوی" است/ حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ضابطه‌مند می‌شود
  • (ویدئو) سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی
  • صدای مرحوم مسعود اسکویی را بشنوید
  • داروین نونیز اعصاب ندارد؛ مهاجم لیورپول به خودی هم رحم نکرد! / عکس
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی
  • ببینید | سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ!
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد