Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ۳ پروژه و تغییر کاربری برای توسعه شهرک‌های صنعتی نواحی روستاهای استان به کارگروه امور زیربنایی رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن صبوری ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: برای تغییر کاربری در شرکت شهرک‌های صنعتی سیرو در بخش کهک داشتیم که در گروه امور زیربنایی استعلام و موافقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ در ناحیه صنعتی سیرو از بخش کهک 44 هکتار است و با توجه به نیازهای شهرک سیرو شرکت شهرک‌های صنعتی درخواست توسعه این نواحی را داشته است که بعد از بررسی در امور زیربنایی استان به شورای توسعه و برنامه‌ریزی برای پیگیری ورای گیری ارجاع شده است.

وی افزود: مورد دوم روستای بیدهن که از اراضی دولتی 5 هکتار گرفته  با توجه به ظرفیت این روستا برای کارگاه مواد غذایی درخواست داشته است بحث توسعه صنعتی در شهرک ثامن‌الائمه هم دو طرح توسعه‌ای مطرح و مدنظر است.

نرخ باسوادی در قم 50 درصد افزایش یافتعادی انگاری های ادارات نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با بهبود وضعیت قمآیا تبعات الحاق 560 هکتار به قم اندیشیده شده است/نگرانی از طرح‌های بدون کارشناسی

در ادامه یک نماینده از شرکت شهرک‌های صنعتی با ارائه گزارشی از این درخواست توسعه گفت: از 44هکتار شهرک سیرو درخواست ما 36 هکتار است و قراردادهایی واگذارشده و زمین برای واگذاری نیاز داریم این امر برای صنایع غذایی و تبدیلی و کم آب در نظر گرفته‌شده است.

به گفته وی؛ در شکوهیه و هم زمین مناسب نداریم اگر موافقت شود این نواحی صنعتی توسعه یابد حدود 100 واحد تولیدی مستقر شود که  می‌تواند به‌طور متوسط 1500 نفر ظرفیت اشتعال‌زایی داشته باشد زیرساخت‌ها هم قرار شده تأمین شود تخصیص 267 هکتاری از سرشاخه‌ها برای آب شهرک طی قرا دادی با شرکت آب و فاضلاب هم در نظر گرفته‌شده است.

گفتنی است؛ در پایان این درخواست‌ها رای گیری و اعضای شورا به آن رای موافق دادند.

انتهای پیام/454/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، وحید آشتیانی اظهار داشت: بامداد امروز چهارم اردیبهشت با اعلام یک حادثه حریق در واحد صنعتی شکوهیه عوامل آتش‌نشانی شهرک در کمتر از پنج دقیقه در محل حاضر و به دنبال آن عوامل آتش‌نشانی شهر قم نیز به این شهرک اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با پنج واحد خودرویی به استعداد 19 نفر و 5 واحد از شهر قم با 20 نفر و یک واحد از شهرک صنعتی محمودآباد ، عملیات اطفاء حریق و جلوگیری از توسعه آن به اتمام رسیده تصریح کرد: اصل حریق، اطفا و کنترل شده و صرفاً مقداری مواد اولیه تحت کنترل در حال سوختن است که عوامل آتش‌نشانی برای لکه‌گیری و ایمن‌سازی در محل حضور دارند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم، با بیان اینکه آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد، گفت: این آتش‌سوزی در زمان تعطیلی واحد در شیفت شب اتفاق افتاده و علت آن در دست بررسی است.

وی بیان کرد: طی یک ماه اخیر با همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان در استان و تهران موفق شدیم سه خودرو آتش‌نشان به ظرفیت امکانات آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه اضافه کنیم.

آشتیانی گفت: در حال حاضر ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه از یک‌به‌2 واحد افزایش‌یافته و یک واحد به‌عنوان پیشرو و دیگری پشتیبان اقدام می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش واحد Hsee شهرک‌های صنعتی استان و همکاری واحدهای تولیدی در تامین، تجهیز و آموزش عوامل خود در مرحله اول پیشگیری و سپس مقابله با حادثه را در کمترین زمان داشته باشیم.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم تاکید کرد: خوشبختانه در این حادثه مصدومی نداشت.

به گزارش تسنیم، شهرک صنعتی شکوهیه در ابتدای محور قدیم قم - تهران واقع شده و از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار است، آمارها نشان می‌دهد بیش از یک‌هزار واحد تولیدی دارای مجوز با اشتغالزایی برای 24 هزار نفر در شهرک صنعتی شکوهیه قم مشغول فعالیت هستند. ‌

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • مواد غذایی شگفت انگیزی که بوی بد یا عجیب و غریبی به ادرارتان می‌بخشند
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر