Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، همزمان با چهلمین روز شهادت دکتر محسن فخری زاده، ساختمان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان سمنان به نام شهید جهاد علمی و هسته‌ای «محسن فخری زاده» نامگذاری شد.

عرب پور مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان سمنان در مراسمی که به این مناسبت برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه و همچنین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا و معرفی ایشان به عنوان الگوهایی سازنده برای نوجوانان را از فعالیت های مهم تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیاناتی از جلسه دانشجویان با مقام معظم رهبری در مرداد ماه سال ۱۳۹۰ گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند «در قضیه‌ ترورهای(دانشمندان هسته‌ای)، من عقیده‌ام این است که بچه‌های تشکل های دانشجویی در این قضیه کوتاه آمدند؛ یعنی کم‌عملی نشان دادند. باید این قضیه را بزرگ می کردید. البته نه اینکه بزرگ کنید - چون خودش بزرگ است - همان جور که هست، منعکس می کردید. ما حتّی ندیدیم تشکل های ما پوستر این شهدا را هم چاپ کنند، منتشر کنند، پخش کنند، یادمان اینها را نگه دارند. نه، این موضوع اصلاً نباید فراموش شود؛ این کار کوچکی نیست» این بیانات نقشه راهی برای دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نیز است، یعنی نباید اجازه داد تا خون شهدای عزیز هسته ای به فراموشی سپرده شود و جنبش دانش آموزی با تمام قدرت ادامه دهنده راه این شهدا خواهد بود.

مسؤول اتحادیه استان سمنان با اشاره به اقدامات اتحادیه در شهادت محسن فخری زاده عنوان داشت: با اعلام خبر شهادت شهید محسن فخری زاده قرارگاه جنبش دانش آموزی استان سمنان در دو بخش خواهران و برادران تشکیل جلسه داد تا با اقداماتی جریان ساز و تبیینی موضوع اینگونه ترورها را برای دانش آموزان شفاف نماید.

وی ادامه داد: اولین قدم دانش‌آموزان استان سمنان تنظیم بیانیه و درخواست شناسایی عاملان و مجازات ایشان و برخورد سخت با آمران این جنایت بود.

عرب پور گفت: پس از آن اعضای قرارگاه جنبش دانش آموزی استان با تنظیم نامه ای از اعضای شورای شهر ۴ شهرستان بزرگ استان، نام‌گذاری خیابانی به نام این شهید بزرگوار را درخواست کردند. از دیگر اقدامات اعضای جنبش دانش آموزی استان تشکیل گروه علمی شهید فخری زاده جهت ارائه خدمات علمی درسی به دانش آموزان محروم استان در راستای طرح مواسات و همدلی بود که با حضور دانش آموزان جهادی اتحادیه آماده ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان نیازمند استان است.

وی اظهار امیدواری کرد با حضور دانش آموزان پر تلاش و انقلابی در جای جای کشور عزیزمان پرچم شهدای هسته ای به خصوص شهید فخری زاده عزیز هیچگاه بر زمین نمانده و نقشه دشمنان کوردل که با ترور در راستای تضعیف فعالیت های علمی انقلاب اسلامی می باشند، با شکست مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دانش آموزان سمنان مقام معظم رهبری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان جنبش دانش آموزی محسن فخری زاده استان سمنان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید



هرمزگان-جام جم انلاین-مهدی دوستی استاندارهرمزگان،در آیین زنگ سلام معلم از افزایش سرانه فضای آموزشی استان در سال جدید با ساخت ۶۰۰کلاس درس جدید خبرداد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز 11 اردیبهشت در آیین زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه‌ی فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است.


وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای بویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از 800 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث 600 کلاس درس جدید انجام شده است.


استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید ‌آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع 2 ضعف عمده‌ی آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقاء میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.


وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه‌ی ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می شود.


نماینده عالی دولت خطاب به دانش آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید.


دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.


احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از زحمات معلمان، خاطراتی از زندگی و منش شهید حسین اله پرست که مدرسه مزین به نام ایشان بود پرداخت و گفت: شهید اله پرست با سن و سال بسیار کمی که داشت اما فرماندهی شجاع بود و فرماندهی گردانی از لشکر ۴۱ ثاراله به فرماندهی سردارشهید سلیمانی را این جوان هرمزگانی برعهده داشت و دانش آموزان مدرسه ای که به نام این شهید عزیز مزین است راهروان راه پاکش هستند.


گفتنی است در این آیین از جمعی از معلمان نمونه استان هرمزگان تجلیل شد که فردا 9 نفر از ایشان در دیدار معلمان با مقام معظم رهبری شرکت خواهند داشت.در پایان مراسم زنگ سپاس معلم نیز به صدا در آمد.

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد