Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@05:06:29 GMT

محسن رضایی: ما نیازمند دولت مردم هستیم

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۵۵۵۶

محسن رضایی: ما نیازمند دولت مردم هستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: مکتب قاسم سلیمانی به ما می‌گوید ما نیاز به دولت مردم داریم که بین اقوام تبعیض نگذارد و همه اقوام در صحنه باشند؛ از جنگ تا اداره کشور باید همه اقوام مشارکت کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح پنجشنبه ۱۸دیماه در یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج گفت یاد و خاطر شهید مقاومت در برابر مستکبرین، سپهدار و برادر گرامی مان ، شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی می دارم و از مردم صبور، وفادار و ایرانی اصیل کردستان که همیشه نسبت به دین خدا و ایران زمین و تاریخ پر افتخار کردستان وفادار بوده اند و در این راه تلاش های فراوانی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: محسن رضایی: قاسم سلیمانی‌ها مانع تکرار عهدنامه‌های ننگین شدند

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: حاج قاسم هم در حیات و جهاد و هم در شهادتش خدمت بزرگی را نسبت به ایران اسلامی انجام دادند. در دوران جهاد هم در جبهه انقلاب و مبارزات ملت ایران علیه رژیم شاهنشاهی و هم در جبهه علیه متجاوزین بعثی و هم در جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل و تروریسم خدمات بزرگی را انجام داد و با مردم عراق و سوریه و لبنان، امنیت سه کشوررا یک تنه و با کمک یارانش و با کمک مردم این سه کشور، امنیت را بوجوداورد.

وی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس در جبهه جنوب، غرب و شمال غربی برای آزادسازی بانه، مریوان و سردشت، برای آزاد سازی قصر شیرین، خرمشهر و آبادان با لشکر ۴۱ ثارالله در کنار لشکرهای دیگر جنگید. در دوران انقلاب یک نوجوان انقلابی بود و در مبارزات شرکت داشت. او کارنامه بسیار درخشانی در حیات و جهاد دارد. خدمت به مردم و ایجاد آرامش برای مردم در کنار حفظ کشورهای اسلامی در زندگی او می درخشد.

رضایی افزود: در هنگام شهادت نیز او بعثتی و انقلابی به پا کرد. شهادتش کمتر از حیاتش نبود. چهره دژخیمانه آمریکا را برملا کرد. آمریکا کسی به شهادت رساند که افتخارش ایجاد امنیت و مبارزه با تروریسم بود. شهادت او، آبروی نداشته و دروغین آمریکا را فروریخت و در دل مردم ایران حاج قاسم جا گرفت و مردم را گرد هم جمع کرد. چه قیامتی در کردستان، در آذربایجان، در بلوچستان، در قم، در اصفهان، در خراسان و... به پا شد. همه مردم و اقوام ایرانی را با شهادتش دور هم جمع کرد.شهادتش برای ایران عزت و اقتدار ایجاد کرد. 

وی گفت: این قهرمان دارای اخلاق، معنویت و اندیشه ای است که مطالعه اعتقادات او برای جوانان اهمیت دارد. با مطالعه سوابق او، سلیمانی ها به دنیا می آیند و شکل می گیرند. باید این تاریخ را خواند و از آن گفت. در ایلام و کرمانشاه از مکتب او و رابطه مکتب او با گام دوم انقلاب صحبت کردم. در سنندج عزیز که در قلب ما زاگرسی ها جا دارد می خواهم از اخلاق و معنویت قاسم سلیمانی سخن بگویم. او یک انسان الهی بود. در یادداشت هایش که قبل از شهادتش نوشته است با دستخط خود نوشته است  اللّهُمَّ لا تَکلنی إلی نَفسی طَرفَةَ عَینٍ أبَداً خدایا یک لحظه من را به خودم وامگذار و یک دم عنان من را به خودم نسپار، فرمان من را در دست بگیر، خدایا راه من را تو تعیین کن. پروردگارا تو مرا به سوی خودت بخوان. خدایا من عاشق تو هستم. من در اضطراب هستم و مرا به سوی خودت بخوان. او عارفی به تمام معنی و سرشار از عشق پروردگار متعال بود. 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در اخلاق هم او خلق و خویی پسندیده داشت البته این اخلاق در غالب رزمندگان ما بوده منتها او برجسته تر از همه بود. بسیاری از فرماندهان ما مثل احمد کاظمی، مهدی باکری، احمد متوسلیان، حسین خرازی، عباس بابایی، صیادشیرازی غالبا این اخلاق را که در سیمای قاسم سلیمانی شرح می دهم داشتند اما قاسم برجستگی بیشتری پیدا کرد.

وی تصریح کرد: اولین ویژگی اخلاقی قاسم سلیمانی، «مردم دوستی و محبت به مردم» بود. لذت می برد از سلام و احوال پرسی و احترام به مردم. مردم را تکریم می کرد. با کرامت با مردم برخورد می کرد و مردم را عزیز می دانست. مساله دوم، «احساس مسئولیت» بود. بی تفاوت نبود و نسبت به یک کمبود ونقص درجامعه سریعا عکس العمل نشان می داد. برایش مهم بود و احساس مسئولیت می کرد. هم در شغل و ماموریت خودش که یک پاسدار و بسیجی بود و هم خارج از کار خودش. هر جا زلزله و سیل می آمد آنجا حاضر می شد و به مردم کمک می کرد. 

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: موضوع سوم «برادری» بود. برادری یکی از نعمت هایی بود که وارد جامعه ما شد و شیعه و سنی با هم برادر شدند. اقوام ایرانی با هم برادر شدند. شهرها و روستاها برادر شدند و قاسم در دفاع از مردم، شیعه و سنی نمی شناخت. هم از فلسطینی‌ها و سوری ها دفاع می کرد و از یک طرف با عراقی و لبنانی همراه بود و به مردم یمن یاری می رساند. به مسیحیان لبنان کمک می کرد و به افرادی با مذاهب مختلف در موصل یاری می رساند. وصیت کرد که من را به عنوان سرباز در کنار فرمانده گردان هایم در لشکر ۴۱ثارالله دفن کنید. می خواهم در کنار برادرانم باشم. 

رضایی تصریح کرد: دشمن در تلاش است برادری اقوام ایرانی را خدشه دار کند و بین برادران شیعه و سنی اختلاف آفرینی کنند. قاسم سلیمانی نماد برادری ایرانی ها و مسلمانان است. او نسبت به خانواده شهدا بسیار رئوف و مهربان بود و دعوت آنها را رد نمی کرد. در هر محفلی، با آرامش صحبت مردم را گوش می داد و بسیار با تواضع به مردم کمک می کند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چرا نباید دولتمردان ما مثل سلیمانی باشند؟ چرا نباید کسانی که در جمهوری اسلامی زندگی می کنند با مردم نباشند و اخلاق سلیمانی را نداشته باشند؟ خون پاک قاسم سلیمانی در کالبد همه ایرانیان سرایت کرده و باید قیامی اخلاقی در این کشور صورت بگیرد. باید دوباره برادر شویم و مردم را تکریم کنیم. کار را نباید بر مردم ترجیح داد و مردم را معطل کارهای خود  کنند. بعضی ها منافع خود را بر مردم ترجیح می دهند، ترجیح منافع شخصی موجب فساد می شود. ترجیح منافع قومی بر اقوام دیگر موجب سست شدن پایه های نظام می شود. این رفتارها در اخلاق رزمندگان ما نبوده و در سلوک امامین انقلاب جای ندارد.

وی افزود: انگیزه های شخصی نباید به جای انگیزه های الهی قرار بگیرد و در نتیجه دولت به دولت های شخصی تبدیل شود. این اتفاقات هر وقت روی دهد، دولت  به دولت های جناح و شخصی تبدیل می شود. مکتب قاسم سلیمانی به ما می گوید ما نیاز به دولت مردم داریم که بین اقوام تبعیض نگذارد و همه اقوام در صحنه باشند از جنگ تا اداره کشور باید همه اقوام مشارکت کنند. راه رسیدن به خدا، خدمت به مردم است و عروج به ملکوت خدا از خدمت به مردم حاصل می شود. نمونه آن کمک امیرالمومنین(ع) در حال رکوع به فرد نیازمند است. ما باید اخلاق و برادری را جدی بگیریم و قیام برادری و اخلاقی برای یکی شدن را صورت دهیم تا کرونا و تحریم و ترامپ کاری نتواند بکند. 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: شما دیدید که آمریکایی ها یک هفته است که خود را به ظاهر آماده حمله به ایران کرده بودند. یک مرتبه یک حادثه روی داد و عزا گرفتند. مردمی که جمع شده بودند در مقابل کنگره آمریکا، وارد مجلس شدند و الان آقای ترامپ هیچ حرفی برای گفتن ندارد، چون دموکراسی آمریکایی را به آتش کشید و افتضاحی به بار آورده است که دختر ایشان از صبح دارد توئیت می زند که طرفداران ما اشتباه کرده اند. به خیال خود خواستند برای حمله به ایران مرتکب غلطی شوند، سیلی بزرگی را از دست غیب به صورتشان خورد و آبروی آنها و دموکراسی آمریکایی در دنیا رفت.

در ابتدای این برنامه فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان مقدم دکتر رضایی را گرامی داشت و در ادامه این مراسم  با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و تنی چند از مقامات استان و فرماندهان نیروهای مسلح کردستان از چند کتاب از نویسنده های کردستانی و دل نوشته های دانش آموزان سنندجی به حاج قاسم رونمایی شد و از دو خانواده معظم شهدای قدردانی شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی محسن رضایی قاسم سلیمانی سپاه پاسداران دفاع مقدس سردار حاج قاسم سلیمانی احمد متوسلیان مجمع تشخیص مصلحت نظام مهدی باکری مجمع تشخیص مصلحت دفاع مقدس جمهوری اسلامی دبیر مجمع تشخیص مصلحت فرمانده سپاه قاسم سلیمانی همه اقوام دفاع مقدس حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است

سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی به‌ویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

 رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد‌: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهاد‌ها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفر‌های استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست و با بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد‌: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم. 

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفر‌های استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالا‌های رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد‌های مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.

وی در ادامه تصریح کرد‌: مشکل معدود کالا‌هایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهادکشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالا‌ها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی از انبار‌های گمرک ترخیص شود.

وزیر جهادکشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندرعباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندرعباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره‌برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و در صدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است