Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در هیچ جای کشور طرح غیرقانونی را آغاز نخواهیم کرد، گفت: همه طرح‌ها باید مجرای قانونی خود را طی کنند و نباید کسی از این بابت نگرانی داشته باشد، از طرفی طرح بهشت‌آباد اکنون تعطیل است.

قاسم تقی‌زاده‌خامسی ۱۸ دی‌ماه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از چهارمحال وبختیاری، اظهار کرد: ابتدای انقلاب ۱۹ سد در کشور وجود داشته و اکنون ۱۹۰ سد در کشور موجود است، از طرفی اوایل انقلاب ۲۷ تصفیه‌خانه آب و اکنون بیش از ۲۰۰ تصفیه‌خانه آب در کشور وجود دارد و چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در ابتدای انقلاب به بیش از ۲۵۰ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور رسیده است، که این اقدامات نتیجه مجاهدت‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پروژه بن- بروجن، افزود: رییس مجلس شورای اسلامی این ماموریت را به من دادند تا با کمک نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان طی تماس تلفنی با معاون سازمان برنامه و بودجه تصمیم گرفته شد که از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه که ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است را تا پایان سال به این پروژه اختصاص دهند.

تقی‌راده خامسی ادامه داد: با ۷۰۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ موافقت شد که نامه آن ارسال و مشکلی در این خصوص برای این اعتبار وجود ندارد، از طرفی قرار شد بانک‌هایی در این پروژه مشارکت داشته باشند که امید است این پروژه در نیمه اول سال آینده به نتیجه برسد.

وی با اشاره به آبگیر پروژه بن - بروجن، گفت: امروز بازدیدی از آبگیر به عمل آمد که باید استاندار دو استان چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان با یکدیگر در این زمینه موافقت کنند، زیرا ساخت محل آبگیر سه ماه زمان لازم دارد و زمین زیادی برای آبگیر موردنیاز نیست.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: طی توافقات صورت گرفته قرار شد تا پایان سال ۱۴۰۰ برای ۲۲۹ روستای استان آب پایدار تامین شود که این کار نیز با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ شد و با کمک استاندار و وزارت نیرو با تخصیص اعتبار، مشکل آب این روستاها برطرف شود که ۵۳ روستای بخش لردگان جزو این لیست است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری حدود ۱۱ واحد نیروگاهی کوچک در استان آغاز می‌شود، تصریح کرد: سه نیروگاه آن ۳۶ مگاوات برق تولید می‌کنند و فروش آن به منظور هزینه برای کارهای توسعه‌ای به حساب استان واریز خواهد شد، همچنین برای فاینانس آن ۳۱۵ میلیون یورو گذاشته شده است و برای ۸ واحد ۲۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری لازم است که سرمایه‌گذار آن فراهم است به نتیجه خواهد رسید.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به سد خرسان ۳، گفت: این سد نیازمند اعتبار ۴۰۰۰ میلیارد تومان است که با پیش فروش برق به توانیر این پول را اخذ و پروژه  را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ جای کشور طرح غیرقانونی را آغاز نخواهیم کرد، گفت: همه طرح‌ها باید مجرای قانونی خود را طی کنند و نباید کسی از این بابت نگرانی داشته باشد، از طرفی طرح بهشت‌آباد اکنون تعطیل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری بن بروجن بهشت آباد میلیارد تومان تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق برگزار شد.

در این اجلاس سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به همراه اثیر داوود سلیمان الغریری وزیر تجارت عراق و هیئت همراه با اشاره به پیشرفت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و عراق بر تدوام رفع موانع از جمله در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، مبادلات مالی و ارزی و تسریع در ساخت پروژه‌های جاده‌ای و راه آهن تاکید کرد، گفت: روابط تجاری ایران و عراق موجب پیوند دو ملت ایران و عراق بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ایران همواره خواهان عراقی یکپارچه و پیشرفته است و در این راستا حمایت های لازم را انجام می دهد.

خاندوزی تاکید کرد: ما برای کشور عراق، خواستار کشوری موفق و مستقل هستیم؛ با این وجود برخی کشور‌های ثالث در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند، اما گسترش روابط تجاری میان و عراق برای ما از اهمیتی بالا برخوردار است.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: با توجه به دستاورد‌های ایران در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و فناوری فرصت‌های بالایی به ویژه در بخش انرژی و ساختمان برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور وجود دارد.

وی به وجود مشکلاتی مانند معوقات پیمانکاران ایرانی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: این مشکلات نیازمند پیش‌بینی راهکار‌هایی برای حل‌و فصل این مشکلات است.

وی افزود: کمیته‌های متعددی به دلیل اهمیت موضوعات مشترک برای دو کشور تشکیل شده است تا کار را در زمینه‌های متعددی شامل انرژی مناطق آزاد و بانکی و مالی به صورت تخصصی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!