Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، رحیم زارع با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق فعالیت‌های مربوط به انتشارات و کمک درسی و فعالیت‌های هنری از قبیل بازیگری در سال آینده صرفا تا سقف 500 میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود و در ازای درآمد بیشتر حسب مورد به نرخ ماده (105) یا ماده (131) قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق وزارتخانه‌های نفت و کشور موظف به احداث جایگاه‌های ایمن و زیرساخت استفاده قانونمند از سوخت گاز مایع (LPG) در ناوگان حمل و نقل با اولویت ناوگان عمومی و حمل بار به کمک بخش‌های خصوصی و عمومی تا سقف مجموع 2 میلیون تُن در سال شدند. همچنین وزارتخانه‌های مذکور از طریق شرکت‌های تابعه مجاز به خرید گاز مایع از کشورهای دیگر و یا تهاتر آن با بنزین و گازوئیل از شرکت ملی نفت ایران و یا سایر شرکت‌های تابعه وزارت نفت هستند و معادل وزنی گاز مایع خریداری یا تهاتر شده از منابع فوق الذکر، نفت گاز یا بنزین صادر کرده و تمام عواید حاصل از آن را به حساب شرکت تابعه ذی‌ربط آن وزارتخانه واریز می‌کنند.

نماینده مردم آباده در مجلس ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق و به منظور حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری در شهرک‌های کشاورزی در سال آینده، تعرفه آب مصرفی واحدهای مستقر در این شهرک‌ها به نرخ مصوب فعالیت‌های کشاورزی محاسبه می‌شود و این شهرک‌ها و واحدهای مستقر در آنها از پرداخت حق النظاره ماده 33 قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال 1366 معاف خواهند شد.

زارع یادآور شد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌تواند با استفاده از وجوه ارزی حاصل از دعاوی مطروحه پذیرفته شده خود در محاکم بین‌المللی، نسبت به تسویه دیون و تامین تجهیزات این وزارتخانه تا سقف 200 هزار میلیارد ریال اقدام کند.

وی همچنین اضافه کرد: به قوه قضاییه اجازه داده شد تا نسبت به فروش اموال و املاک مازاد و فرسوده خود تا سقف 20 هزار میلیارد ریال اقدام و پس از واریز آن به خزانه، درآمد حاصل از فروش را صرف خرید، احداث، تکمیل و تجهیز ساختمان‌های این قوه کند.

به گفته زارع، عوارض هوایی خروج از کشور برای مسافران در سال آینده هم 400 هزار تومان تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: دولت در سال آینده موظف به تخصیص 2 میلیون تُن قیر نفت خام خارج از بورس به قیمت فوب خلیج فارس برای آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و روکش آسفالت شبکه راه‌های اصلی، فرعی بزرگراه‌ها شد. براین اساس 20 درصد از این میزان قیر به منظور آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و روکش آسفالت شبکه راه‌های اصلی، فرعی بزرگراه‌ها و شهرک‌های صنعتی، عشایری و معابر محلات در  اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: 17 درصد برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و اجرای پروژه‌های مشارکتی با نهادهای محلی و دهیاری به سازمان دهیاری‌ها، 16 درصد برای مصرف پایگاه‌ها و پاسگاه‌ها و راه‌های بین مزارع به بسیج سازندگی سپاه، 15 درصد برای نوسازی مدارس و دانشگاه ها و دانشگاه فرهنگیان و 4 درصد برای بیابان زدایی و انجام عملیات خاک پوشی (مالش پاشی) تخصیص خواهد یافت.

زارع خاطرنشان کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات و مقابله با پدیده زمین خواری و ساخت و سازهای خلاف هم کلیه استانداری‌ها موظف شدند تا با فعال کردن کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری‌ها با اصلاحات و الحاقات بعدی آن در کلیه فرمانداری‌ها، ضمن برخورد فعال با ساخت و سازهای خلاف در خارج از محدوده و حریم شهرها، کلیه جرائم تخلفات ساختمانی را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند و درآمد حاصله هم تا سقف 8 هزار میلیارد ریال جهت تهیه طرح‌های هادی با بازنگری و اجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستاها اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم آباده در مجلس همچنین گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق تعرفه واگذاری و تعویض پلاک خودرو برای خودروهای با قیمت تا 200 میلیون تومان، 200 هزار تومان و برای خودروهای بالای 200 میلیون تومان هم 300 هزار تومان تعیین شد که صددرصد مابه‌التفاوت درآمد حاصله به نیروی انتظامی اختصاص می‌یابد، همچنین تعیین قیمت خودرو برمبنای فهرست بهای اعلامی سازمان امور مالیاتی است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سال آینده هزار تومان شهرک ها تا سقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است

 علی فکری امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • راه حل بارسلونا برای مشکل دقایق بازی ویتور روکه
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد