Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@23:16:25 GMT

انفجار موگادیشو/ ۷ نفر کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۶۰۴۱

آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه القدس العربی، برخی منابع امنیتی اعلام کردند، انفجار در مرکز موگادیشو که یک خودروی نظامی را هدف قرار داد موجب کشته شدن هفت تن از جمله دو نظامی شد.

این در حالی است که پیشتر یک افسر پلیس که خواست نامش فاش نشود، خاطرنشان کرد، در لحظه عبور خودرو متعلق به نیروهای نگهبان زندان‌ در محله «هدن» واقع در مرکز موگادیشو، یک مین منفجر شد که در نتیجه آن یک راننده خودرو هنگام عبور از این مسیر کشته و پنج تن از زندان‌بان‌ها نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این انفجار، مهد عبد الرحمن عدن، رئیس گارد زندان از ترور جان سالم به در برد.

هنوز هیچ واکنش رسمی به این انفجار صادر نشده و هیچ طرفی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است. اما انگشت‌ اتهام به سمت جنبش «الشباب» است که اکثرا در اینگونه حملات نقش دارند.

سومالی از سال‌ها پیش جنگ علیه جنبش الشباب که در سال ۲۰۰۴ میلادی تشکیل شده، را آغاز کرده است، این جنبش وابسته به سازمان القاعده است و تاکنون مسئولیت بسیاری از عملیات های تروریستی در این کشور که صدها کشته بر جای گذاشته را به عهده گرفته است.

الشباب یک گروه شبه نظامی سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ میلادی بخشی از شبکه القاعده شده‌ است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موگادیشو سومالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله تاکنون دو نظامی صهیونیست کشته و دستکم 10 نفر دیگر زخمی شدند.

لحظاتی پیش نیز منابع عبری گزارش دادند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال مجروحان به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شده اند.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده اند.

کد خبر 6097365 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • جزییاتی از توافق آتش‌بس غزه؛ حماس برای پایـان جنگ چه چیزی را پذیرفت؟
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • ۲۳ سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • 23 سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی