Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@15:25:59 GMT

احیای بازار تاریخی اردبیل مطالبه بازاریان و مردم است + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۶۱۶۸

احیای بازار تاریخی اردبیل مطالبه بازاریان و مردم است + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- یکی از مطالبات اساسی بازاریان و مردم احیای بازار تاریخی اردبیل است که در این زمینه میراث فرهنگی  استان اردبیل  پیشگام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یکی از مطالبات اساسی بازاریان و مردم احیای بازار تاریخی اردبیل است که در این زمینه خواستار انجام اقدامات اساسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بازار تاریخی اردبیل که نشان از  سنت و  روش مردم استان اردیبل دارد در  مرکز شهر واقع شده است و  این بیشتر خرید و فروش مردم از این بازار انجام می‌شود، نیازمند احیا است.

این مجموعه در سال 64 مرمت شده و با شماره 1690 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و حال و هوای عرفانی این بازار توجه هر بیننده‌ای را جذب می‌کند که به همین دلیل است که تاکنون این بازار جایگاه تاریخی و اقتصادی را به خوبی نگهداشته و سالانه میزبان خیل عظیمی از اردبیلی‌ها و مسافران و گردشگران است که توجه همگان را به دنبال دارد.

مطالعات احیای بازار تاریخی اردبیل آماده شده است

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت:  یکی از مطالبات اساسی  بازاریان و فرهنگ دوستان و مردم احیای بازار تاریخی اردبیل است که در این زمینه میراث فرهنگی استان پیشگام شده تا بتواند مطالبه اساسی بازاریان را به سرانجام برساند.

فلاحی بیان کرد:  در این راستا مطالعه طرح جامع بازار با همکاری دانشگاه محقق صورت گرفته و در مراحل نهایی قرار دارد و همزمان فرایند مستندسازی و اقدامات لازم برای ثبت این مجموعه به‌عنوان پایگاه تاریخی شروع شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای احیای بازار تاریخی اردبیل در فاز اول بازار پنبه فروشان و بازار برنج فروشان احیا و عملیات اجرایی‌شان انجام می‌شود.

تخریب میراث فرهنگی ایران ـ 1| روزهای تلخ مسجدجامع هفتشویه اصفهان / ویرانه‌ای که تاریخ کشور را به یدک می‌‌کشد + فیلمرئیس اداره میراث فرهنگی نطنز: موزه مردم‌شناسی تا پایان سال جاری تعطیل استوزیر میراث فرهنگی و گردشگری در قزوین: 320 پروژه میراث فرهنگی در کشور افتتاح می‌شود

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با بیان اینکه هدف از احیای بازار اردبیل احیای رونق  کسب و کار بهره برداران در آن منطقه است، افزود:  تلاش می‌کنیم با احیا این بازار تاریخی و توسعه گردشگری  بر جذب گردشگر و مدت ماندگاری آنها در استان اردبیل بیافزاییم.

93 هکتار بافت تاریخی در مرکز اردبیل وجود دارد

فلاحی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بر حسب ماموریت ذاتی خود بحث حفاظت و صیانت از بافت تاریخی را برعهده دارد که 93 هکتار  بافت تاریخی در مرکز شهر اردبیل واقع شده که بخش عمده آن پیرامون بقع شیخ صفی‌الدین اردبیلی  و بازار تاریخی اردبیل است.

وی افزود: در ساماندهی فضای پیرامون بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اقدامات خوبی انجام شده است و همچنین طرح‌های جامع برای ساماندهی شهیدگاه و پیرامون شیخ صفی مورد تایید وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته و در صورت تصویب آن در کمیسیون ماده 5 استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: در احیای بافت تاریخی بازار اردبیل مدیران قبلی کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند و در مدیریت جدید نیزبرای تکمیل این اقدامات برنامه‌ریزی شده است تا به سرانجام برسد.

وی  از احیای سرای امام جمعه در مدت 4 ماه خبر داد و گفت: سرای وکیل نیز یکی از سراهای بازار تاریخی استان  است که مرمت شده و به سرانجام رسیده است.

انتهای‌پیام/141/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احیای بازار تاریخی اردبیل میراث فرهنگی استان اردبیل بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی درجلسه شورای معاونین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با معاون امور مجلس و حقوقی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: 20  اثر تاریخی در استان تعیین حریم شده که با این آثار ،تعداد آثار تاریخی ثبت ملی شده استان به یکهزار و ۸۰۹ اثر رسیده است.

داوود فرازی افزود: همچنین ۳۴  اثر تاریخی شناسایی شده که پرونده‌های آنها برای مطالعه و بررسی جهت ثبت ملی شدن به تهران ارسال شده است.

فرازی در ادامه اظهارکرد: برای توسعه موزه‌های استان اقداماتی صورت گرفته و یا دردستور کار قرارگرفته است که از آن جمله می‌توان به موزه‌های میاندوآب، بوکان و موزه صلح سردشت اشاره کرد.

معاون امور مجلس و حقوقی وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این جلسه گفت: همجواری با چند کشور خارجی فرصت و ظرفیت مناسبی برای آذربایجان‌غربی است و این استان با برخورداری از این ظرفیت می‌تواند به مقصد سفرگردشگران تبدیل شود.

جواد واحدی، با تأکید بر لزوم اهتمام و جدیت مسئولان حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی افزود: آذربایجان‌غربی برنامه هایی را که تدوین شده بود به درستی انجام داده است.

واحدی، با بیان اینکه امروز می‌توانیم درآمد گردشگری را به رخ نفت بکشیم،تصریح کرد: درگذشته شناسنامه نداشتیم و در حد سازمان دیده می شدیم اما امروز وظایفی از دولت گرفتیم که انقلاب بزرگی در شرح وظایف به شمار می‌رود.

معاون امور مجلس و حقوقی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در بحث معرفی و شناساندن ایران به دنیا با جدیت عمل کرده است.

پس از این جلسه با حضور معاون امور مجلس و حقوقی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان استانی یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای پنج نفر احداث شده است، دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی