Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان گفت: طبق مصوبه دولت با حضور معاون اول رییس جمهور ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی غیرفعال و راکد پرداخت می‌شود که این رقم قابل ملاحظه در شرایط اقتصادی فعلی به تحقق جهش تولید کمک می‌کند و این مصوبه به استان‌ها ابلاغ شد و واحد‌های غیرفعال  استان کرمان می‌توانند از این ظرفیت مناسب بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به فعال شدن کارخانه روغن نباتی گلناز گفت: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به صورت جدی پیگیر آن بودند که در چند مرحله مشکل تامین مواد اولیه روغن نباتی کرمان رفع شد.

رییس ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های روغن نباتی استان کرمان با مصوبه کارگروه استانی تسهیل و پیگیری وزارت صمت تا پایان امسال تامین می‌شود.

رزم حسینی با بیان اینکه مشکل تعهدات ارزی واحد‌های تولیدی در بخش مابه تفاوت از محل بانک مرکزی پیگیری می‌شود تصریح کرد: تامین ارز واردات در مقابل صادرات در سایت جامع تجارت آزاد است و در رابطه به کالا‌های غیر ۴۲۰۰ تومانی هر فردی که تهاتر ارزی زا دارد، منع و محدودیتی ندارد.

او در رابطه به درخواست تامین ۲۰ هزار حلقه لاستیک برای نقل و انتقال سوخت گفت: تامین لاستیک به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده و بخشی از کار‌ها را برون سپاری کردیم و دریافت سهمیه در سامانه وزارت راه توزیع می‌شود.

علی زینی وند استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهش کردیم پس از مراسمات سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی با اینکه این سفر، رسمی نبوده در نشست ستاد تسهیل و شورای معادن حضور یابند که وی  موافقت کرد.

او افزود: همچنین درخواست کردیم که فردا (جمعه) هم در کرمان حضور داشته باشند که مسائل و چالش‌های ۲ شهرستان استان کرمان را از نزدیک بررسی کنند و در سفر‌های رسمی نیز سایر مناطق این استان را پوشش دهیم.

زینی وند گفت: جلسات ستاد تسهیل و شورای معادن به صورت مرتب بیش از سه نشست طی ۲ ماه گذشته را با حضور نمایندگان ناظر تشکیل دادیم و مصوبات خوبی نیز داشتیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه واحد ابتکار پارسیان با تایید سازمان صمت مجوز خوراک آزمایشی دریافت کند به بورس راه خواهد یافت ،گفت: وزیر صمت به علت ریاست ستاد تسهیل کشور می‌تواند مصوبات حوزه‌های دیگر را در چارچوب قانون به دیگر وزارت‌خانه‌ها تعیین تکلیف کند.

داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صندوق بیمه حمایت از فعالیت‌های معدنی سه هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و آسان به این واحد‌ها پرداخت می‌کند که از این میزان هزار میلیارد تومان تاکنون عملیاتی شده است.

او در نشست شورای معادن استان کرمان که با حضور وزیر صمت و استاندار کرمان افزود: فرایند پرداخت این تسهیلات نیاز به ضمانت ندارد و شرکت‌های معدنی از پرداخت تسهیلات به واحد‌های معدنی حمایت کرده و آنان را به بانک‌ها معرفی می‌کنند.

اسماعیلی بیان داشت: واحد‌های معدنی استان‌ها در بخش اکتشاف، استخراج و فراوری می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

او افزود: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ردیف اعتباری سال ۹۹ وزارت صنعت، معدن و تجارت است که نیمی از آن تخصیص یافته که در صورت تخصیص حقوق دولتی معادن، بر اساس قانون ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن از هر میزان درآمد، به استان‌ها پرداخت می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: این ردیف اعتباری با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصویب آن به استان‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیرصنعت معدن وتجارت واحدهای تولیدی هزار میلیارد تومان معدن و تجارت استان کرمان استان ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور