Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنگ اندازی مدافعان داروهای شیمیایی و مخالفان سرسخت طب سنتی در درمان بیماری کرونا همچنان ادامه دارد و اجازه به کارگیری آن در درمان این بیماری داده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، طب سنتی همواره راهکارهای مفیدی برای درمان بیماریهای مختلف ارائه کرده و نتایج خوبی نیز به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران علم نوین هم بر کارایی طب سنتی و نقش مثبت و تاثیر گذار آن در درمان بیماریها تاکید دارند و سازنده بودن آن را مورد توجه قرار می‌دهند اما متاسفانه در درمان بیماری کرونا همچنان سنگ اندازی مدافعان داروهای شیمیایی و مخالفان سرسخت طب سنتی ادامه دارد و اجازه به کارگیری آن در درمان این بیماری داده نمی‌شود.

 

پشت پرده جریان مخالفت با طب سنتی!

رضا منتظر پزشک محقق طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت خبرگزاری دانشجو به تشریح وضعیت فعلی به کارگیری طب سنتی در درمان بیماری کرونا پرداخت.

منتظر اظهار کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم در حال حاضر در هیچ یک از مراکز درمانی از طب سنتی در درمان بیماری کرونا استفاده نمی‌شود و جریانی که در برابر به کارگیری طب سنتی در درمان کرونا مقاومت می‌کند، تنها در شخص ملک زاده معاون تحقیقات وزیر بهداشت خلاصه نمی‌شود و تعداد مخالفان طب سنتی در این وزارتخانه کم نیست.

وی در ادامه گفت: یک جریان در خود وزارت بهداشت و نهادهای وابسته این وزارتخانه در مورد مخالفت با به کارگیری طب سنتی در درمان کرونا حاکم است و اجازه بهره مندی از طب سنتی در مقابل این بیماری مهلک را نمی‌دهد.

این پزشک محقق طب سنتی تصریح کرد: پایین آمدن آمار فوتی‌ها و تلفات بیماری کرونا به لطف قرنطینه و رعایت موارد بهداشتی توسط مردم به دست آمده است و هیچ تضمینی وجود ندارد که ما مجددا با بالا رفتن آمار تلفات و همچنین تعداد مبتلایان بیماری کرونا مواجه نشویم.

 

«کرونا» بازی جهانی، کشورهای دارای آزمایشگاه میکروبی!

منتظر خاطرنشان کرد: به نظر بنده شیوع ویروس کرونا یک بازی جهانی است و این ویروس ساخته کشورهایی است که دارای آزمایشگاه‌های میکروبی هستند و در راس آن‌ها کشور آمریکا قرار دارد.

وی یادآور شد: به هیچ عنوان بعید نیست که ویروس بیماری بعدی هم در راه باشد و تا زمانی که از ظرفیت‌های طب سنتی استفاده نکنیم، تضمینی برای مقاومت در موج‌های بعدی دیگر بیماریها وجود ندارد و در حال حاضر تنها یکی از مراکزی که به وابسته به دانشگاه شهید بهشتی است از روشهای طب سنتی در درمان بیماری کرونا استفاده می‌شود.

این پزشک محقق طب سنتی اضافه کرد: در حال حاضر از داروهای مورد تایید وزارت بهداشت در درمان بیماری کرونا خبری نیست و مرکز مشخصی به این منظور معرفی نشده است.

 

 

ضرورت تغییر اعضای ستاد مبارزه با کرونا!

منتظر تاکید کرد: بدون تردید در درمان بیماری کرونا باید اقدامات اساسی انجام بگیرد و اعضای ستاد مبارزه با کرونا باید تغییر کنند و تجربه نشان داده است که اعضای فعلی بسیار پر اشتباه هستند و حتی خودشان هم نظرات و حرفهای یکدیگر را با گفته‌های ضد و نقیض نقض می‌کنند.

وی در ادامه افزود: سیاستگذاری بیماری کرونا در حال حاضر غلط بوده و مهمترین اشتباه در این میان عدم استفاده از طب سنتی است و متاسفانه قرنطینه خیلی دیر هنگام اجرا شد و باید زودتر از اینها تصویب و اعمال می‌شد.

این پزشک محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: متاسفانه از ابتدا جایگاه طب سنتی در ایران وضعیت خوبی نداشت و در چند مقاله خلاصه می‌شد و البته در حال حاضر همان مقالات تاید شده نیز نادیده گرفته می‌شود.

منتظر تاکید کرد: ما با به کارگیری طب سنتی بیمارانی که ریه آن‌ها ۶۰ تا ۷۰ درصد درگیر بیماری کرونا شده بود را تحت درمان قرار دادیم و ظرف ۳ تا ۴ روز نتایج بسیار رضایت بخشی هم در درمان آن‌ها به دست آوردیم، اما متاسفانه فضای بیشتری برای استفاده از این روش‌های درمانی به ما داده نشد.   اجباری برای تزریق واکسن کرونا نباید وجود داشته باشد و کلیه افرادی که در حوزه طب سنتی می‌شناسم تا کنون با به کارگیری روشهای توصیه شده در طب سنتی به کرونا مبتلا نشده‌اند و این روشها برای عموم قابل استفاده است.

وی یادآور شد: مردم عجله‌ای برای دریافت واکسن کرونا نداشته باشند و با خیال راحت به مراکز معتبر ارائه خدمات و روشهای طب سنتی تکیه کنند و به شرط رعایت تجویزهای طب سنتی حتی در صورت ابتلا به کرونا درمان آن‌ها قطعی و رضایت بخش خواهد بود

 

اعتمادی به هیچ نوع واکسن خارجی کرونا نیست!

این پزشک محقق طب سنتی تصریح کرد: با توجه به سوابق گذشته کشورهای دنیا، اعتمادی به واکسن خارجی کرونا نیست و به شخصه هیچ گاه واکسن خارجی را برای خودم استفاده نخواهم کرد و در مورد واکسن ایرانی هم باید مستنداتش را مشاهده کنیم و پس از مشاهده نتایج مثبت اولیه می‌توانیم در این باره اظهار نظر کنیم.

منتظر افزود: اجباری برای تزریق واکسن کرونا نباید وجود داشته باشد و کلیه افرادی که در حوزه طب سنتی می‌شناسم تا کنون با به کارگیری روشهای توصیه شده در طب سنتی به کرونا مبتلا نشده‌اند و این روشها برای عموم قابل استفاده است.

وی همچنین اضافه کرد: ویروس کرونا ساخته دست بشر است و ویروس جهش یافته آن که هم اکنون با عنوان کرونای انگلیسی از آن یاد می‌شود نیز ادامه جریان ویروس اولیه بوده و کشورهایی که دارای آزمایشگاه میکروبی هستند، حدود ۶۰ سال است که ویروس بیماری‌های مختلف را تولید و در جوامع مختلف منتشر کرده‌اند و ضرر‌های بسیاری را به آن‌ها وارد آورده‌اند.

در دنیای مدرن و علمی امروز که افراد با وجود همه امکاناتی که در زندگی به ظاهر پیشرفته خود در اختیار دارند، ویروسی کوچک انسان را به زانو درآورده است و بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز راه رهایی از درمان بیماری کرونا را در به کارگیری طب سنتی یافته و به نتایج قابل قبولی نیز دست پیدا کرده‌اند.

امید است وزارت بهداشت و متولیان حوزه سلامت راه را برای بهره‌مندی از حضور کارشناسان طب سنتی هموار کرده و قطار مرگ بیماری کرونا را به زودی متوقف کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا طب سنتی کوید 19 اخبار سلامت طب سنتی در درمان بیماری کرونا حال حاضر طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر محمدرضا نوروزی در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود:­ بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری­ شایع‌ترین بیماری های­ مردان در سنین بالا هست و بسیاری از خانم‌ها در سنین­ ­میانسالی و کهنسالی تجربیاتی از مشکلات ادراری را دارند. وی گفت: بسیاری­ اختلالات باروری و ناباروری به مشکلات اورولوژی مرتبط می‌شود.دکتر نوروزی ادامه داد:­ کشور­ما در چندین حوزه پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته است مانند­ناباروری مردان. وی افزود: در زمینه درمان و تحقیق در رابطه با سلول‌های بنیادی پیشرفت داشته ایم. ­کشت سلول‌های بنیادی­ در زمینه درمان ناباروری­ در مورد آقایان و خانم‌ها پیشرفت‌های خوبی­ حاصل شده است.نوروزی افزود: ما همیشه نگران هستیم با توجه به آلودگی‌های محیطی و صوت و غذای فست فود و غیره، بیماری‌های بدخیم و سرطان‌ها افزایش یابد. ­وی گفت: برخی از­­بیماری‌های کلیوی جزء شایع‌ترین سرطان‌ها هستند. مانند­ سرطان پروستات مردان و سرطان‌های مثانه. وی اظهار کرد: در کشور­ ما درمان‌ها به سمت درمان‌های کمتر تهاجمی پیش می‌رود، ­ درمان‌هایی که فرد نیاز به اعمال جراحی باز نداشته باشد مانند­ استفاده از لیزر و­  مهندسی بافت.وی در پایان گفت:­ جامعه اورولوژی یک جامعه پویا، فعال و همدل هستش و یکی از بخش‌های خیلی خوب ما بخش اورولوژی و جراحی برای متخصصین خانم هستند که ما در دنیا بیشترین تعداد اورولوژیست خانم را نسبت به جمعیت در کشورمان داریم.بیست و هفتمین همایش اورولوژی ایران از ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند