Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز فتاح روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات مناطق حاشیه‌ای مشهد در مشهد افزود: در یک دوره زمانی مشخص می توان  مشکلات مهم این مناطق را ریشه‌ای حل کرد و با پراکنده کاری به جایی نمی رسیم باید همه ما در یک طرح جامع تعیین وظایف شده با هم همکاری کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنیم که هر یک از دستگاههای اجرایی برای حل مشکلات مناطق حاشیه شهر مشهد یک نماینده ویژه و تام الاختیار بگذارند تا با تعامل و همکاری نسبت به تهیه طرح جامع اقدام کنند و ما نیز حاضریم زمینهای در مالکیت بنیاد مستضعان را به شرط استفاده و کاربری عمومی در راستای کاهش محرومیت این مناطق در اختیار شهرداریها قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد مستضعفان گفت: در مشاهدات میدانی در  مناطق حاشیه ای مشهد ملاحظه شد خانواده هایی هستند که به رغم وجود لوله کشی آب و گاز توان پرداخت اشتراک آنها را ندارند که به زودی پس از شناسایی، بنیاد هزینه اشتراک آنها را تقبل خواهد کرد و در زمینه ساخت پروژه های عمرانی برای تامین سیمان مورد نیاز نیز آمادگی داریم.

فتاح افزود: فارغ از این که ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد از چه استانی باشند همه آنها مردم کشور ما و هموطن ما هستند و ما موظف به حل مشکلات آنها هستیم و این که مسوولی بپرسد از کجا آمدی و چرا آمدی؟ جفا در حق این مردم انقلابی و ولایتمدار است. اگر شما بودی نمی آمدی؟ آمدن این مردم به حاشیه شهر نتیجه یک سری عوامل مختلف است آنها  که دارند با این وضعیبت زندگی می کنند حتما از شرایط بدتری فرار کرده اند که به این زندگی راضی هستند.

وی اضافه کرد: اصل مردم همین ها هستند، اینها بودند که انقلاب کردند، در دفاع مقدس شرکت کردند حماسه آفریدند و از همه جا بیشتر مسجد دارند مسجدهایی که خودشان با نداری ساخته اند خانواده شهید هستند و  ما باید این مردم را به رسمیت بشناسیم. اینها مردم فرعی کشور نیستند  اصل انقلاب و مردم هستند لذا از هیچ خدمتی برای این هموطنان نباید دریغ کرد البته کارهای بسیاری در این مناطق صورت گرفته که کافی نیست.

او با بیان این که بنیاد مستضعفان در بخش سرمایه‌گذاریهای کلان در استان خراسان رضوی از جمله سه هزار میلیاد تومان در معدن سنگان قدمهای بزرگی برداشته است که به زودی به ثمر می نشیند تاکید کرد: در بخش محرومیت زدایی از مناطق حاشیه ای شهر مشهد نیز با جان و دل مایل به همکاری و سرمایه گذاری در راستای کاهش مشکلات این بخشها هستیم. 

استاندار استان خراسان رضوی: حل مشکلات مناطق حاشیه‌ای کلانشهر مشهد نیازمند تعامل همه دستگاههای حاکمیتی است

استاندار خراسان رضوی هم در این نشست مشورتی گفت: حل مشکلات محلات حاشیه شهر مشهد به دلیل گستردگی جمعیتشان که ترکیبی از اقصی نقاط کشور و دارای مشکلات مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی هستند نیازمند تعامل همه دستگاههای حاکمیتی است.

محمد صادق معتمدیان افزود : بیش از  ۱/۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در مناطق حاشیه ای مشهد معادل جمعیت ۲ یا سه استان کوچک کشور است و پیشنهاد می کنیم برای ساماندهی و حل اساسی مشکلات مختلف این مناطق برنامه جامعی با نظر مشترک همه نمایندگان دستگاههای حاکمیتی مثل استانداری، فرمانداری، شهرداری، آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان، سازمان برنامه و بودجه، راه و شهر سازی و سایر نهادها تهیه شود و در این برنامه، وظیفه هر نهاد به طور مشخص تفکیک و برای اجرا ابلاغ شود.

او ابراز امیدواری کرد که طی یک سال این تفاهمنامه تهیه شود تا بتوان به صورت هدفمند جهش خوبی را در راستای حل مشکلات این مناطق رقم زد.

استاندار خراسان رضوی گفت: مشکل وجود معتادان متجاهر یکی از معضلات عمده مناطق حاشیه ای شهر مشهد است که پیامدهای منفی اجتماعی و فرهنگی و امنیتی به دنبال دارد و این معتادان که تعداد آنها حدود ۱۰ هزار نفر تخمین زده می شود از استانهای مختلف کشور هستند و به همین دلیل در حال حاضر بانک اطلاعاتی کاملی درباره آنها نداریم.

معتمدیان افزود: بنا داریم با بازگرداندن معتادان به استانهای بومی خودشان، سایر استانها را نیز در ساماندهی این معضل اجتماعی مشارکت دهیم همچنین بحث ساماندهی اردوگاهها برای نگهداری این افراد آغاز شده است و نگهداری و درمان این تعداد معتاد هزینه بسیار سنگینی دارد که مشارکت دیگر استانها نیز ضروری است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که اقتصاد شهر مقدس مشهد بر پایه زیارت است بروز بیماری کرونا باعث افزایش بیکاری چند هزار نفری و برخی معضلات اجتماعی در این شهر شده است اما با وجود همه این مشکلات تامین امنیت مناسب در مناطق حاشیه ای شهر مشهد از اولویتهای نظام است.

ادامه داد: بنیاد مستضعان از ابتدای بروز این بیماری بیش از ۹۰ میلیارد تومان برای کمک به اقشار آسیب پذیر خراسان رضوی اختصاص داده است که جای قدردانی و تشکر دارد و استانداری خراسان رضوی نیز ساماندهی مشکلات مناطق حاشیه ای شهر مشهد را با مشارکت و همراهی همه دستگاههای اجرایی در دستور کار دارد.

در این نشست معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: جمعیت شهر مشهد بیش از ۳/۲ میلیون نفر است و مناطق حاشیه ای شهر مشهد ۱/۲۵۰ تا ۱/۴ میلیون نفر جمعیت دارد.

سید کمال الدین میر جعفریان افزود: این جمعیت در هشت پهنه و ۶۶ محله در وسعتی معادل ۳۰ درصد مساحت مشهد ساکن هستند اما این مناطق از کمبود زیر ساختهای مهم درمانی، ورزشی و آموزشی در رنج هستند و به رغم کارهای فراوانی که در سالیان اخیر در این مناطق انجام شده است اما هنوز تا رسیدن به حد متوسط کشور فاصله فراوانی داریم.

فرماندار مشهد نیز در این نشست گفت: برای تامین امنیت مناسب در مناطق حاشیه ای شهر مشهد، طی چند ماه گذشته در سه مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش به اجرا در آمده است و  ۷۵ نفر از اراذل و اوباش این محلات دستگیر و تحویل قوه قضاییه شده اند.

سید محمد رضا هاشمی افزود: هزار و ۸۵۰ معتاد متجاهر و هزار و ۲۸۰ کارتن خواب این مناطق نیز جمع آوری و ساماندهی شده اند که بسیاری از این افراد بومی سایر استانهای کشور هستند که ضرورت دارد این استانها نیز در حل این مشکلات با کلانشهر مشهد همراهی لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها مشهد دفاع مقدس استانداری خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شهر مشهد پرویز فتاح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دفاع مقدس استانداری خراسان رضوی مشهد دفاع مقدس استانداری خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شهر مشهد پرویز فتاح اخبار کنکور مناطق حاشیه ای شهر مشهد مشکلات مناطق حاشیه بنیاد مستضعفان حاشیه شهر مشهد خراسان رضوی حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی این زندانیان با مشارکت مردم خیر و آستان قدس رضوی آزاد می‌شوند. - اخبار استانها -

مهران خورده‌بین‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه‌ دارد، اظهار داشت: در این دهه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اجتماعی در نقاط مختلف از جمله شهرها و روستاهای کم‌برخوردار استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دهه کرامت 40 برنامه در قالب 40 گام طراحی شده است،گفت: در این دهه در راستای طرح جوانی جمعیت کارگاه آموزشی ویژه خانواده‌ها تشکیل می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر برپایی نمایشگاه در مصلا جمعه بوشهر، کرسی تلاوت در مساجد، جشن‌های مشترک روز دختر با مشارکت مساجد، مدارس و اماکن عمومی در محلات را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در دهه کرامت 20 زندانی جرایم غیرعمد مالی با مشارکت مردم خیر و آستان قدس رضوی آزاد می‌شوند.

خورده‌بین‌مقدم از ایجاد چایخانه رضوی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در استان بوشهر ایجاد 8 چایخانه رضوی مصوب شده که عملیات اجرایی آن در برخی از نقاط استان بوشهر آغاز شده است.

وی برپایی سفره‌های رضوی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت دانست و خاطرنشان کرد: در این ایام اعزام 20 هزار نفر از ایتام استان بوشهر به سفر مشهد مقدس در دستور کار قرار گرفته و کاروان دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر نیز به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها