Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد محمدرضا رضایی کوچی عصر امروز در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس گفت: با توجه به بازدید‌های میدانی که در سطح استان داشتیم و بازدید از پروژه‌های عمرانی اعتبارات لازم تخصیص و مسائل مهم این استان شناسایی شد که درخواست رئیس مجلس به ثمر رسیدن این مشکلات است.

رئیس کمیسیون عمران در خصوص مسائل آبی این استان اظهار داشت: تامین آب این مردم از چاه و چشمه است و عملا استفاده از سفره آب‌های زیر زمینی محدود است اگر به فکر آب دائمی نباشیم از لحاظ کیفی و کمی به مشکل برمی‌خوریم بر این اساس پروژه‌‌هایی طراحی شده که تا قسمتی انجام شده است و در ابتدای سال آینده قابل بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات آب شرب قابل حل است

رضایی با بیان اینکه در تامین آب شرب قانون داریم و این مشکلات قابل حل است، افزود: در کمیسیون عمران پیگیر این مسئله هستیم و در بحث مجتمع‌های بزرگ روستایی که نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار هستند توافقات انجام شده است و اعتبارات به منابع تخصیص داده می‌شود همچنین برای عبور زاینده‌رود از شهر سامان که تصفیه‌خانه تعریف شده و عمده کارها صورت گرفته است، 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از طریق سازمان بودجه اقدام خواهد شد و پس از آن 60 هزار نفر می‌توانند از آب شرب بهره‌مند شوند.

تکمیل جاده بروجن به لردگان تا 22 بهمن امسال

 رضایی در خصوص راه‌های استان که سه محور اصلی کالا و ترانزیت و حمل و نقل که نیمه‌تمام مانده‌اند و نیازمند تقویت اعتبارات استان هستند، ادامه داد: جاده شهرکرد-بروجن-لردگان که 6 کیلومتر از آن ناتمام است تا 22 بهمن امسال قابل بهره‌برداری است و تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود.

وی افزود: جاده لردگان به خوزستان که طبق لایحه بودجه 90 میلیارد تومان به آن تخصیص داده شد، برای تکمیل نیازمند 600 الی 700 میلیارد تومان است که با همکاری چند بانک از جمله بانک رفاه و تامین 500 میلیارد اعتبارات می‌تواند انتقال کالا و مسافر را از بندر امام به شمال کشور پشتیبانی کند.

فرودگاه استان علیرغم ظرفیت‌های بالا بهره‌برداری خوبی ندارد

رضایی با اشاره به راه آهن و اتصال به شبکه ریلی شهرکرد به اصفهان که 90 کیلومتر کار می‌شود و تا پایان سال آینده قابلیت تکمیل دارد، گفت: از این طریق می‌توانیم شهرکرد را به بندر امام وصل کنیم و کوتاهترین مسیر برای اتصال به شمال کشور از طریق شهرکرد است که نیازمند منابع مالی است.

وی اظهار داشت: فرودگاه این استان علیرغم ظرفیت‌های مناسب اما متاسفانه فقط حداکثر دو پرواز داخلی در هفته دارد در صورتی که قابلیت سفرهای خارجی را دارد مسافر زیاد به کشورهای خارجی از جمله کویت دارد که باید تقویت شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: 30 درصد از جاده‌های روستایی که بیش از 20 خانوار جمعیت دارند هنوز جاده آسفالت ندارند که وعده تخصیص 50 میلیارد تومان برای راه‌های روستایی داده شد همچنین در زمینه گردشگری این استان زیر ساخت‌های ضعیفی وجود دارد و هتل‌ها  و بومگردی ضعیف است و با پرداختن به این صنعت می‌توانیم شاهد جذب توریست در این استان باشیم.

رضایی در پایان افزود: در خصوص توسعه بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان هاجر که فقط 50 درصد آن انجام شده است و در فاز اول باید بخش پرتو درمانی، شیمی درمانی و اورژانس برای بیماران خاص به بهره‌برداری برسد منابع بیشتری تخصیص داده شود.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کمسیون عمران چهارمحال و بختیاری راه آهن فرودگاه میلیارد تومان بهره برداری سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌های کشور بارانی است؟

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر ، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در ،مرکز ، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور و استان فارس رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

وی اضافه کرد: جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد رگبار پراکنده و وزش باد و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود .

به گفته ضیاییان شنبه (۸ اردیبهشت) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبارو رعد و برق انتظار می‌رود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: یکشنبه (۸ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه وبویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می.شود. 

وی اضافه کرد: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز شدید می‌شود و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی افزوذ: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می باشند.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۷ و ۳۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • کدام استان‌های کشور بارانی است؟