Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@10:04:44 GMT

بانوان رنج و مقاومتی که پایان ندارد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۶۶۲۲

بانوان رنج و مقاومتی که پایان ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، دست‌هایش منحنی اشاره‌های دور است منحنی کاشت و برداشت؛ دست‌هایش پر از شیارهای ریز است. شیارهایی که رد دوک را تعقیب می کنند.

دقیقه‌ها منتظرش هستند و او بی‌خیال خستگی و ثانیه‌هایی که با درد سپری می‌شود. از خود عبور می کند تا زیربنای یک زندگی شایسته را برای فرزندانش فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانه ایستاده تا ظرافت قامت زنانه را در عبور از دالان‌های روزگار پنهان کند. تا قدرت‌نمایی کرده و خستگی و بی تابی را از میدان به در کند.

فاطمه ابراهیمی اهل شهرک ثارالله از توابع بخش مرکزی داراب، بانوی خودسرپرستی است که از سال ۸۳ سرپرستی خانوار را به عهده دارد. همسرش دچار بیماری حاد کلیوی بوده و هفته‌ای سه بار دیالیز می شود. این خانواده دارای چهار فرزند ۱۷، ۱۵، ۱۳ و ۷ ساله است.

وی جزء بانوان خودسرپرستی است که با حمایت مرکز نیکوکاری کوثر داراب به مشاغل خانگی روی آورده است. این مرکز به تازگی ۳۰ دستگاه نخ‌ریسی را با هدف اشتغال‌زایی امن، به بانوان خودسرپرست اهداء کرده است که فاطمه ابراهیمی یکی از آنها است.

این بانوی دارابی در گفتگو با خبرنگار فارس می گوید: پیش از این به صورت روزمزد به پرتغال‌چینی و انارچینی می پرداختم و از همین راه، برای گذران معیشت همسر و فرزندانم، کسب درآمد می کردم.

وی ادامه می دهد: در حال حاضر با کمک و حمایت مرکز نیکوکاری کوثر، دستگاه نخ‌ریسی در اختیار ما قرار گرفته و مقرر شده پس از آموزش، کار با دستگاه را آغاز کنیم.  

ابراهیمی با اشاره به تجربه خود در زمینه نخ‌ریسی، اظهار می دارد: در گذشته با ابزار سنتی نخ‌ریسی یعنی پره کار می کردیم و دستگاه جدید کار را برایمان راحت‌تر می کند.‌

این بانوی خودسرپرست که مددجوی کمیته امداد است، می گوید: همسرم به بیماری کلیوی دچار است و از سال ۸۳ تاکنون به دلیل وخامت وضعیت جسمی، از کار افتاده شده است؛ یک وام 5 میلیون تومانی جهت کمک هزینه درمان وی، از کمیته امداد دریافت کردیم اما کفاف هزینه های موجود را نمی دهد.

وی اضافه می کند: او در هفته سه بار دیالیز می شود و ناتوانی‌اش در زمینه امرار معاش، باعث شد از ۱۶ سال پیش تاکنون، درآمدزایی و اداره امور خانواده به طور کامل به عهده من باشد.

فاطمه ابراهیمی از مشکلات متعددی که با آنها دست و پنجه نرم می کند، می گوید. از اینکه دختر عقد کرده‌اش به دلیل عدم تامین جهیزیه هنوز فرصت تشکیل زندگی مشترک نیافته است.

پسر دانش آموزش به دلیل نبود تبلت، از درس و مدرسه بازمانده و تامین هزینه‌های درمان همسرش همچنین خرید لباس ، خوراک و لوازم ضروری فرزندان به سختی تامین می شود.

به راستی زن سرپرست خانوار بودن، یعنی در دو جبهه ایستادگی کردن؛ اینکه هم خانه را امن و آرامش ببخشد و هم مخارج زندگی همسر و چهار فرزند را تامین نماید، کار ساده ای نیست که بتوان از آن سخن گفت. همتی سترگ می خواهد و اراده ای آهنین.

اهدای دستگاه‌های نخ‌ریسی با هدف اشتغال‌زایی امن

مرکز نیکوکاری کوثر در داراب که به تازگی، طی مراسمی با حضور مدیکل کمیته امداد فارس و مسئولان محلی، اقدام به اهدای ۳۰ دستگاه نخ‌ریسی به بانوان خودسرپرست کرده است

به گفته رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری کوثر، این دستگاه‌‌ها به ارزش ۷۵ میلیون تومان تهیه شده و با هدف اشتغال‌زایی امن و توسعه مشاغل خانگی در اختیار بانوان سرپرست خانوار قرار گرفته است.

جعفر خسروی بیان می کند: به همراه این دستگاه، پشم نیز ماهیانه در اختیار بانوان قرار می گیرد و نخ تولیدی آنان، تضمینی خریداری می شود.

وی خاطرنشان می کند: این مرکز با ظرفیت موجود تا پایان سال جاری، برای ۸۶ زن خودسرپرست، فرصت اشتغال فراهم می کند.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: فاطمه ابراهیمی اشتغالزایی بانوان خودسرپرست نخ ریسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نیروگاه پنج مگاواتی در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نیروگاه پنج مگاواتی شرکت ایدم تبریز که قادر است برق مصرفی شرکت ایدم و طرح‌های توسعه آن را تامین کند با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

 استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نیروگاه با اشاره به ناترازی انرژی در صنعت استان ساخت نیروگاه به دست متخصصان داخلی در شرکت ایدم را یک کار ابتکاری و گره‌گشا خواند که می‌تواند الگویی برای صنایع دیگر استان باشد.

رحمتی ایدم را یکی از مجموعه‌های بزرگ، اثرگذار و منحصربه‌فرد در صنعت حمل و نقل کشور دانست و افزود: با توجه به اوضاع نامناسب ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نیاز مبرم کشور به نوسازی این ناوگان افزایش تولید این شرکت در سال جهش تولید موجب امیدآفرینی و افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.
 وی همچنین بر ارتقای توان موتور‌های تولیدی و کاهش مصرف سوخت در تولیدات شرکت ایدم تاکید کرد و گفت: برای توسعه بازار‌های صادراتی که نسخه نجات این شرکت است باید کیفیت تولیدات را ارتقا دهیم.

مدیرعامل شرکت ایدم تبریز  گفت: هدف‌گذاری این شرکت برای سال ۱۴۰۳ تولید ۱۴ هزار دستگاه انواع موتور و ۶ هزار دستگاه کاتالیست در مجموع به ارزش ۹۶ میلیون یورو است.
 زینالی افزود: با راه‌اندازی تنها مرکز آزمون آلایندگی موتور‌های دیزلی کشور در ایدم از خروج سالانه حداقل ۵ میلیون یورو از کشور جلوگیری می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • صدور معاینه فنی رایگان برای ۲۷۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز
  • راه‌اندازی سه مرکز طرح ملی رحله ویژه دختران
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • پایان لیگ قایقرانی روئینگ بانوان ایران با قهرمانی دانشگاه آزاد
  • افتتاح نیروگاه پنج مگاواتی در تبریز
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • پایان کار بانوان ایران در تفنگ ۱۰ متر جام جهانی تیراندازی
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار بانوان در تفنگ ۱۰ متر