Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در سالیان گذشته از صندوق توسعه ملی به آبخیزداری بودجه اختصاص یافت، اما امسال این کار امکانپذیر نیست و باید در بودجه عمومی این مسئله دیده شود.

سید جواد ساداتی‌نژاد ۱۸ دی‌ماه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشکلات حوزه کشاورزی در این استان در دو روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در توسعه باغات در اراضی شیب‌دار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: احداث ۱۸ شهرک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، این شهرک‌ها در مساحتی بالغ بر ۹۰۰ هکتار احداث می‌شود که تکمیل آن‌ها نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، این شهرک‌ها مشکل زیرساخت دارند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: ۴۰۰ مزرعه در این استان فعال است و سالانه ۲۴ هزار تن ماهی تولید می‌شود که رتبه اول کشور را دارا است.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: ۲۵ درصد شیلات کشور در چهارمحال و بختیاری است، ۵۰ درصد در استان‌های ساحلی و ۲۵ درصد در سایر استان‌ها هست که یک ظرفیت بزرگ در کشور است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در چهارمحال و بختیاری چند سد بزرگ وجود دارد که در بحث پرورش ماهی در قفس در دریاچه‌های این سدها سالانه ۴۰۰۰ تن ماهی تولید می‌شود و امکان افزایش تا ۴۰ هزار تن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بالایی در کشت و توسعه گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، عنوان کرد: ۱۵۰۰ گونه گیاهی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۳۵۰ گونه دارویی هستند، تکمیل زنجیره تولید گیاهان دارویی در این استان نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است، باید مرکز تولید بذر و نشا گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شود.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه در بحث تولید آب انجام عملیات آبخیزداری در سرچشمه رودها امر بسیار مهمی است، توضیح داد: در سالیان گذشته از صندوق توسعه ملی به آبخیزداری بودجه اختصاص یافت، اما امسال این کار امکانپذیر نیست و باید در بودجه عمومی این مسئله دیده شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  در ادامه با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری با وجود ظرفیت‌های بالا در حوزه دامپروی امروز قطب دامپروری نیست، تاکید کرد: در بحث دامپروری در این استان عقب‌ماندگی وجود دارد، برای توسعه دامپروری باید بانک‌ها تسهیلات به بخش خصوصی ارائه دهند.

وی با اشاره به تعارضات شکل گرفته در حوزه پروژه‌های انتقال آب در چهارمحال و بختیاری، گفت: باید نیازهای آبی هر منطقه در سرچشمه مدنظر قرار بگیرد، همچنین یک مدیریت به‌هم پیوسته برای در نظر گرفتن منافع همه صورت بگیرد و سپس آب مازاد منتقل شود.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد با مشارکت نخبگان، معتمدین و نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری و استان مجاور یک حرکت انجام دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۰ درصد محصولات کشاورزی در کشور به ضایعات تبدیل می‌شود، بیان کرد: ضایعات کشاورزی رقمی معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان است، سایت پرتودهی گاما یک ظرفیت بزرگ برای جلوگیری از ضایعات در این حوزه است.

وی در خصوص تولید مالت در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: نیاز کشور به این محصول سالانه ۱۵۰ هزار تن است که در کارخانه مالت این استان سالانه ۲۰ هزار تن تولید می‌شود، تبدیل جو به مالت ارزش افزوده این محصول را ۱۰ برابر می‌کند و می‌توان با حمایت نیاز کشور را تامین کرد.

تامین آب شرب یک مسئله فنی و قابل حل در چهارمحال و بختیاری است

در ادامه جلسه محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین آب شرب یک مسئله فنی و قابل حل در چهارمحال و بختیاری است، اظهار کرد: چهار مجتمع آبرسانی روستایی در این استان نیازمند ۵۰ میلیاردتومان اعتبار است و برای تخصیص منابع مالی به این پروژه‌ها توافقاتی با وزارت نیرو صورت گرفته است.

وی افزود: با احداث تصفیه‌خانه شهرستان سامان ۶۰ هزارنفر از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند، این پروژه نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است، همچنین تصفیه‌خانه شهر فرادنبه نیاز به تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

رضایی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها موجب تسهیل در رفت‌وآمد و جابجایی کالا از بنادر به شمال کشور نیز می‌شود، راه‌آهن آنتی این استان در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد اما باید در بحث اتصال این استان به شبکه ریلی کشور یک نگاه فراتر داشته باشیم تا مسیر انتقال کالا از بنادر تسهیل و کوتاه‌تر شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۳۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار چهارمحال و بختیاری جاده دسترسی آسفالته ندارند، با تزریق اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی شاهد بهبودی وضعیت راه‌های روستایی در این استان هستیم.

وی بیان کرد: فرودگاه شهرکرد ظرفیت بالایی دارد، اما در هفته تنها دو پرواز در این استان انجام می‌شود، این فرودگاه امکان راه‌اندازی پروازهای خارجی را دارد و مسافر از این استان به کشورهای مجاور از جمله کویت وجود دارد، برای توسعه گردشگری نیز نیازمند زیرساخت‌هایی از جمله راه، فرودگاه، هتل و بوم‌گردی هستیم.

رضایی در پایان با اشاره به پروژه بیمارستان هاجر شهرکرد برای بیماران خاص، عنوان کرد: این پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در این بیمارستان به بیماران خاص خدمات شیمی‌درمانی و پرتودهی ارائه می‌شود، باید به سرعت منابع برای احداث اورژانس این بیمارستان به قید فوریت تامین شود و سپس مابقی پروژه پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه چهارمحال و بختیاری کشاورزی پروژه عمراني كميسيون عمران استانی سیاسی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری میلیارد تومان اعتبار تومان اعتبار ساداتی نژاد پروژه ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد




به گزارش خبرگزاری صداوسیما،به نقل از خانه ملت، علی خضریان در تشریح نشست این کمیسیون در خصوص بررسی آخرین وضعیت سامانه ستاد بابیان اینکه استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی یکی از راهکارهای کلیدی مبارزه با فساد است افزود: الکترونیکی کردن فرآیند انجام معاملات از طریق سامانه‌های الکترونیکی در مسیر شفافیت گامی مهم است که نظارت بر خط و سریع را ممکن می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: افزایش بهره وری و کاهش کسری بودجه با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه دولت صرف انجام معاملات می‌شود، بخشی دیگر از مزایای این سامانه است همینطور سیاست‌گذاری، اجرای سیاست‌ها و ارائه خدمات با توجه به اهمیت معاملات دولتی در اقتصاد و نقش و جایگاه آن در پیشرفت کشور، توجه به تصمیم سازی بر مبنای اطلاعات در این حوزه بسیار مهم است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: با ایجاد سامانه ستاد می‌توان بر تمامی مراحل انجام معاملات نظارت کرد. همچنین با استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی می‌توان ظرفیت‌های نظارتی را افزایش داد.

خضریان با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار بودجه مبتنی بر عملکرد و آمایش سرزمین خاطرنشان کرد: یکی از گلوگاه‌های اصلی نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، شفاف‌سازی منابع صرف شده و خروجی‌ها و پیامدها است که روش اصلی تحقق آن، استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است با توجه به اهمیت این موضوعات کمیسیون اصل نود به عنوان بازوی نظارتی مجلس و اهمیت زیادی برای اجرایی شدن این سامانه داشته است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در آخرین جلسه این کمیسیون نشستی با موضوع پیگیری انجام تکالیف قانونی مندرج در جزء ۳ و ۴ بند ک تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برگزار و مقرر شد جهت حل مسائل الکترونیکی شدن مزایدات دوایر اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی به شکلی عمل کند که تا در مهلت ۱۰ روزه مزایدات یک استان به صورت آزمایشی در سامانه ستاد ثبت شود. و مزایدات اراده تصفیه امور ورشکستگی در یک استان از این طریق انجام شود و مشکلات پیمانکار سامانه نیز پیگیری و مرتفع شده و گزارش همه اقدامات به کمیسیون ارسال شود.

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری